INFORMACJA O PROJEKCIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Advertisements

Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Gmina Miejska Turek- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jako realizator prac społeczno – użytecznych ul. Konińska Turek Tel ,
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
,,Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego"
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Uprawnienia emerytalne nauczycieli
Polska Sieć www. pnec.org.pl Model strategii zrównoważonego rozwoju energetycznego gminy Mołdawskiej jako element strategii rozwoju regionalnego.
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Budowa ogólnodostępnych parkingów podziemnych w Warszawie z udziałem partnera prywatnego For information on applying this template onto existing presentations,
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
KATOWICE 5 KWIETNIA 2004 R. 1. Partnerstwo publiczno – prywatne w Polsce próba uregulowania.
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
Powiatowy Urząd Pracy w Golubiu-Dobrzyniu w partnerstwie z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Toruniu oraz pozostałymi urzędami pracy z województwa kujawsko-pomorskiego.
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Zarządzanie efektywnością energetyczną przedsiębiorstw
Regionalny Program Operacyjny
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Z AGADNIENIA P RAWNE P ROJEKTU LED PACK Styczeń 2014.
PRZEKSZTAŁCENIE SAMORZĄDOWEGO ZAKŁADU BUDŻETOWEGO W SPÓŁKĘ
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Zadania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata PIOTR JAN BAŃCZYK
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
Program wspierania termomodernizacji Oferta specjalna.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Lubsza Krzysztof Pietrzak Meritum Competence.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Strategiczna inwestycja dla pomorskiej gospodarki odpadami
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Projekt PESCO Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Zbigniew Szpak – Prezes Zarządu KAPE S.A.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Gdańsk, kwiecień 2008 GDAŃSKA INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA Sp. z o.o.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Budowa infrastruktury OZE na terenie Gminy i Miasta Pajęczno
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
Spotkanie informacyjne
Instalacje fotowoltaiczne w Gminie Mikołów
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
Zakończenie inwestycji modernizacji energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Tymbarku Gmina Tymbark Zadanie modernizacji energetycznej finansowane z.
„ROBOCZEGO PROGRAMU DZIAŁAŃ ZIT WrOF”
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Zarządzanie projektem EFS
Projekt pn. "Budowa mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zapis prezentacji:

INFORMACJA O PROJEKCIE

LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 Szanowni Zainteresowani! Drodzy Koledzy! Nasz wspólny projekt LED PACK nabiera tempa ! Kilkadziesiąt Gmin i Miast zgłosiło zainteresowanie naszym projektem, o którym już dziś z pewnością możemy powiedzieć, że zostanie zrealizowany. Prowadzone rozmowy, spotkania i korespondencja potwierdzają nasze wcześniejsze założenia o konieczności całościowego podejścia do modernizacji oświetlenia naszych Miast i Gmin. Szczególnie dziękujemy wszystkim uczestnikom naszego spotkania w dniach 10 i 11 grudnia w Namysłowie. Przeprowadzona dyskusja i zgłaszane pytania pozwalają nam na wzbogacanie założeń projektu o nowe kierunki. Mamy nadzieję, że nasza kolejna informacja pomoże Wam w przystąpieniu do naszego wspólnego projektu LED PACK. Z poważaniem, Krzysztof Kuchczyński Arkadiusz Kliza Burmistrz Namysłowa Prezes Zarządu LED PACK LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 Cel projektu Celem projektu jest przyspieszenie modernizacji oświetlenia publicznego i wewnętrznego obiektów samorządowych w miejscowościach Polski południowej, zmierzającej do bardziej efektywnej zadań własnych gmin w zakresie modernizacji oświetlenia. Podstawowymi założeniami projektu LED PACK jest : Dostępność projektu dla wszystkich (dużych i małych) Gmin Polski południowej, Niezawodność techniczna wprowadzonych rozwiązań, Energooszczędność wprowadzonych rozwiązań, udokumentowana w całym czasie jego realizacji, Bezpieczeństwo budżetu Miast i Gmin, Zastosowanie krajowych dostawców. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 Struktura projektu Projekt modernizacji (unowocześnienia) oświetlenia można podzielić na trzy odrębne etapy: • w pierwszym etapie – AUDYT – nastąpi : ocena aktualnego stanu technicznego oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego, opracowanie zaleceń modernizacyjnych, - uściślenie parametrów technicznych inwestycji, oraz - na podstawie powyższego - sfinalizowanie umów w sprawie realizacji projektu; • w drugim etapie – MODERNIZACJA - nastąpi modernizacja oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego, a więc wymiana lamp i źródeł światła oraz instalacja systemu zarządzania i monitorowania oświetlenia; • w trzecim etapie – który rozpocznie się w momencie zakończenia prac modernizacyjnych – to zmniejszanie ilości zużytej energii, a także kosztów eksploatacji i konserwacji systemu i źródeł światła. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 Inicjatorzy projektu Inicjatorem projektu jest samorząd Gminy Namysłów i powołana do realizacji tego zadania spółka celowa: LED PACK Management Namysłów spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 46-100 Namysłów ul. Dubois 3 NIP 7521451683 ; REGON 161558651 KRS 0000483593. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 Uczestnicy projektu W projekcie modernizacji oświetlenia LED PACK może wziąć udział każda gmina lub miasto (w tym znajdujące się na terenie gminy wsie i miejscowości) – niezależnie od wielkości, liczby mieszkańców i stopnia rozwoju gospodarczego – jeżeli spełni łącznie poniższe trzy warunki: a) jako jednostka administracyjna wchodzi w skład jednego z sześciu województw: - dolnośląskie, - opolskie, - śląskie, małopolskie, - podkarpackie, - lubelskie b) podpisze Intencyjną Umowę Uczestnictwa (Pre-Participation Agreement), a później Umowę Uczestnictwa (Participation Agreement) z samorządem gminy Namysłów jako inicjatorem projektu; c) wykona zobowiązania przyjęte w Participation Agreement. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 Kierowanie projektem Projekt jest kierowany przez samorząd gminy Namysłów, który go zainicjował. Prawo do kierowania projektem gmina Namysłów otrzymuje od gmin uczestniczących w projekcie na podstawie art. 74 ust. 1 polskiej ustawy o samorządzie gminnym (dalej: "u. s. g."), w myśl którego: „ Gminy mogą zawrzeć porozumienie międzygminne, w którym jednej z nich zlecają wykonywanie określonego przez nie zadania komunalnego.” Gminy zapisują to upoważnienie w tak zwanym „Umowa Uczestnictwa” / „Participation Agreement ”. Takie porozumienie każda gmina oddzielnie zawiera z gminą Namysłów. Operacyjne zarządzanie projektem i zadania "developera" wykonuje - zgodnie z przepisami art. 9 ust. 1 u.s.g. i odpowiednimi uregulowaniami Unii Europejskiej - samodzielny podmiot prawny, powołany przez gminę Namysłów – „LED PACK Management Namysłów” Sp. z o. o. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

Obecny stan projektu W dniu 02.12.2013 roku został skierowany do Funduszu ELENA za pośrednictwem Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EIB) w Luksemburgu wniosek „LED PACK PUBLIC LIGHTING MODERNISATION PROJECT in SOUTH POLAND” Złożony wniosek uwzględnia przyznanie 90% dotacji na wykonanie audytu energetycznego – etap I - dla uczestników projektu LED PACK. Wniosek został pozytywnie zaopiniowany i zatwierdzony w EIB i przesłany do Komisji Europejskiej. W dniu 06 stycznia 2014 roku Komisja Europejska zatwierdziła nasz projekt i skierowała do realizacji. Do końca stycznia 2014 roku spółka celowa LED PACK podpisze umowę z funduszem ELENA na przyznanie 90% dotacji na wykonanie audytu energetycznego - I etap projektu. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

Dlaczego warto się przyłączyć ? Do Projektu Modernizacji Oświetlenia LED PACK warto się przyłączyć dlatego, że: poprzez inwestycje w modernizację oświetlenia, gwarantuje on osiągnięcie przez użytkownika końcowego łącznej oszczędności energii na poziomie co najmniej 50 % w każdym z następujących obszarów: zmniejszenia mocy zainstalowanego oświetlenia publicznego, poprawy wydajności zużycia energii przeznaczonej na oświetlenie, a przez to redukcji emisji CO2; modernizacja jest kompleksowa, to znaczy obejmuje oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne (aktualne modernizacje obejmowały tylko oświetlenie uliczne); modernizacja będzie prowadzona jednolicie i przez tego samego wykonawcę we wszystkich sześciu województwach; wszędzie – nawet w najmniejszych miejscowościach – będzie możliwe zdalne sterowanie zmodernizowanymi lampami, co zdecydowanie zmniejszy koszt konserwacji; dziesięcioprocentowy wkład własny na modernizację techniczną zostanie zwrócony wraz z oprocentowaniem w okresie trwania projektu; wszystkie miejscowości uczestniczące w projekcie odniosą równe korzyści ze wspólnego działania. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

Jak można się przyłączyć? Przyłączenie się do Projektu Modernizacji Oświetlenia LED PACK następuje, gdy miejscowość podpisze z gminą Namysłów „Umowę Uczestnictwa”, która wymaga zgody rady gminy. Ta umowa: zawiera zobowiązanie się danej miejscowości do współfinansowania projektu, tzn. do wpłacenia udziału własnego w wysokości 10%; zostanie załączona do umowy pomiędzy EIB i ,,LED PACK Management Namysłów” Sp. z o. o., stanowi porozumienie międzygminne w rozumieniu art. 74 ustawy o samorządzie gminnym. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

Co zawiera Umowa Uczestnictwa? „Umowa Uczestnictwa” ustala najważniejsze elementy stosunku prawnego pomiędzy daną miejscowością a Projektem, w tym: powierzenie przez daną miejscowość gminie Namysłów wykonania zadania własnego w zakresie zaplanowania i przeprowadzenia czynności przygotowawczych modernizacji oświetlenia na swoim terytorium, wraz z wyrażeniem zgody na przekazanie wykonania tego zadania spółce ,,LED PACK Management Namysłów” Sp. z o. o., zobowiązanie się danej miejscowości do sfinansowania wkładu własnego związanego z przygotowaniem projektu, upoważnienie ,,LED PACK Management Namysłów” Sp. z o. o., jako dalszego pełnomocnika, do przeprowadzenia wspólnego postępowania o wybór Partnera Prywatnego w celu zawiązania Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) dla realizacji modernizacji oświetlenia; zobowiązanie danej miejscowości do zawarcia z wybranym Partnerem Prywatnym umowy o Partnerstwie Publiczno-Prywatnym (umowa PPP), której przedmiotem będzie modernizacja oświetlenia miejsc publicznych na terenie miejscowości, jego eksploatacja i konserwacja oraz wniesienia 10% zwrotnego wkładu. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

Jakie konkretne zalety ma uczestnictwo w projekcie? Uczestnictwo w projekcie oznacza następujące korzyści dla przyłączającej się miejscowości: wszechstronne zbadanie i ocena techniczna całego systemu oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego; sporządzenie dokumentacji wykonalności technicznej modernizacji oświetlenia; koncepcję modernizacji oświetlenia LED PACK można zrealizować także w tych miejscowościach, których wielkość, zużycie energii lub inne warunki techniczne same w sobie nie stwarzają podstaw ekonomicznych do podjęcia modernizacji; przygotowanie i koordynację zadania komunalnej modernizacji przejmie na siebie gmina Namysłów. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 Co powinna zrobić miejscowość, która zdecyduje o przyłączeniu się do projektu? Po podjęciu decyzji o przyłączeniu się do projektu: należy nawiązać kontakt z jedną z osób wymienionych na stronie 26 niniejszej informacji; zostanie sporządzona „Umowa Uczestnictwa”; następnie na podstawie liczby lamp zewnętrznych i wewnętrznych oszacowanej w „Umowie Uczestnictwa” zostanie określona prawdopodobna wielkość ewentualnych zobowiązań finansowych miejscowości. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 Etap I - AUDYT W pierwszym etapie projektu – AUDYT- zostaną wykonane : ocena aktualnej sytuacji w zakresie oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego, opracowanie zaleceń modernizacyjnych, uściślenie parametrów technicznych inwestycji rozwojowej, oraz - na podstawie powyższego - sfinalizowanie umów w sprawie finansowania projektu. Jako wynik etapu oceny każda miejscowość otrzymuje dokument pt. „Studium wykonalności technicznej modernizacji oświetlenia”, który nie tylko omawia aktualny stan wewnętrznego i zewnętrznego oświetlenia, ale także szczegółowo formułuje możliwości i warunki modernizacji technicznej wraz z parametrami technicznymi potrzebnymi do przeprowadzenia modernizacji oświetlenia. (audytu w żadnym zakresie nie można wykonać samodzielnie ze względu na odpowiedzialność jaka zostanie przyjęta przez partnera prywatnego) LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 14

LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 Etap II - MODERNIZACJA Modernizacja oświetlenia jest drugim etapem projektu i ma następujący przebieg: etap rozpoczyna się od przeprowadzenia wspólnego przetargu, w którym wyłoniony zostaje Partner Prywatny lub konsorcjum, przeprowadzające modernizację techniczną; Partner Prywatny zawiera oddzielnie z każdą miejscowością „Umowę o modernizację”; Posiadając „Umowy o modernizację" Partner Prywatny zawiera umowę o finansowanie z instytucjami finansującymi; Partner Prywatny zawiera oddzielnie z każdą miejscowością „Umowę gwarancji zmniejszenia kosztów”, w której przyjmuje odpowiedzialność za realizację zawartego w umowie zmniejszenia kosztów odnoszącego się do gminy/miasta; Partner Prywatny przeprowadza prace techniczne określone we wspólnym postępowaniu przetargowym i oddaje do eksploatacji nowe punkty świetlne, system zarządzania oraz utylizuje stare źródła świetlne. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014 15

Etap III - Eksploatacja Po przeprowadzeniu modernizacji technicznej oświetlenia przez wybranego Partnera Prywatnego oraz oddaniu do eksploatacji źródeł światła LED, zacznie się trzeci etap projektu, a w jego ramach: zmniejszenie kosztów energetycznych oświetlenia (eksploatacja) proces regularnej konserwacji, w całym okresie trwania etapu III usuwanie usterek i dokonywanie napraw źródeł światła LED, w całym okresie trwania etapu III konieczne wymiany źródeł światła LED, Zarówno modernizacja techniczna oświetlenia na terenie danej miejscowości, jak też jego eksploatacja i konserwacja odbywać się będą w ramach umowy PPP, zawartej przez daną miejscowość z Partnerem Prywatnym. LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

Finansowanie projektu Finansowanie projektu składa się z dwóch części: finansowanie przygotowania projektu i finansowanie modernizacji technicznej. Pierwszy etap, czyli AUDYT, jest finansowany w 90% przez fundusz unijny ELENA Technical Assistance, a pozostałe 10% muszą wnieść miejscowości uczestniczące w projekcie, jako "wkład własny". Otrzymania dotacji ELENA następuje jednak pod warunkiem, że miejscowości uczestniczące w przygotowaniach (AUDYT) muszą przystąpić do realizacji etapu II – MODERNIZACJA. Druga część projektu, tzn. MODERNIZACJA, jest finansowana przy zastosowaniu tzw. modelu mieszanego lub konsorcyjnego, tzn. 90% pochodzi z kredytu inwestycyjnego, a 10% z wpłat miejscowości uczestniczących w projekcie (co-financing). Ta ostatnia część jednak wraz z kredytem inwestycyjnym zostaje zwrócona w trakcie trwania projektu. Prawdopodobnie kierownikiem finansowania konsorcyjnego będzie Europejski Bank Inwestycyjny (EIB). Wkład 10% (co-financing) gmin/miast zostaje zwrócone w trakcie trwania etapu III projektu wraz z odsetkami . LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

Kiedy i w jaki sposób należy wpłacać wkłady własne? 1. W ramach przygotowania projektu czyli działalności związanej z oceną stanu oświetlenia, należy wnieść wkład własny w wysokości 10%. Następuje to po podpisaniu pomiędzy EIB i „LED PACK Management Namysłów” Sp. z o. o. umowy o finansowaniu projektu. wkład własny w wysokości 10% należy wpłacić przelewem na wskazane konto. 2. 10% co-financing w modernizację techniczną należy przekazać do konsorcjum finansującego na wskazane konto dopiero po podpisaniu umowy pomiędzy miastem a konsorcjum finansującym wybranym we wspólnym postepowaniu - firmą wykonawczą. Konsorcjum finansującemu przewodniczy Partner Prywatny. - oczekiwana data podpisania pierwsza połowa stycznia 2015 roku; LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014

Kontakt Organizacja projektu i informacje Krzysztof Kuchczyński Burmistrz Miasta i Gminy Namysłów ul. Stanisława Dubois 3 46-100 Namysłów Tel: +48 77 419-03-00, +48 77 419-03-04 sekretariat@namyslow.eu Arkadiusz Kliza Tomasz Jaskólski Tel: +48 600 381 466 Tel:+48 786 194 574 kliza@pro.onet.pl ledpack@namyslow.eu Tomasz Korzeń Dominik Dziadosz Tel: +48 77 419-03-75 Tel: +48 794 295 597 ledpack@namyslow.eu ledpack@namyslow.eu www.ledpack.eu LED PACK LIGHTING MODERNISATION PROJECT IN SOUTH POLAND – FAQ 2014