FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa 13.05.2014 Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI POLITYCZNE
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Semestr 6 Semestr 7 Semestr 8 i 9 Semestr 10.
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Działamy jako Stowarzyszenie Eko Idea od roku W tym czasie zrealizowaliśmy kilkanaście kampanii edukacyjnych. Ponad 100 wystaw w całym kraju dotyczących.
Animacja kultury.
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Szkołą Odkrywców Talentów
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Innowacja pedagogiczna
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Animacja społeczno – kulturowa jako specjalność kształcenia studentów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
STYPENDIA ARTYSTYCZNE MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Przestrzeń życia Polaków - założenia i struktura raportu
SERDECZNIE WITAMY W NASZEJ SZKOLE!
Organizacja wspomagania szkół
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
Edukacja chrześcijańska
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
dr hab. prof. UŁ Mariola Antczak
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
KLESZCZE ZESPÓŁ MUZYCZNY. Zespół instrumentalno- wokalny KLESZCZE istnieje od 2009 roku. W skład zespołu wchodzą uczniowie szkoły podstawowej. Cele zajęć:
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Chcesz dołączyć do specjalności DZIENNIKARSTWO I PR? Zapisz się już dziś! Kontakt: dr Monika Grzelka lub pokój 303
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Rozwój kwalifikacji i kompetencji studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koszalinie dr Agnieszka Kühnl-Kinel.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Edukacja Fizyczna w Późnej Dorosłości specjalność na kierunku Wychowanie Fizyczne studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
System szkolnictwa w Islandii
Uczniowie naszej szkoły (klasy I-III) po raz kolejny biorą udział w projekcie „KinoSzkoła”. Warsztaty, prelekcje oraz filmy odbywają się w Pałacu Kultury.
I LO W BYTOWIE SZKOŁĄ MATURALNEGO SUKCESU
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej

Nowatorski nauczyciel: Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej Ma ciekawą osobowość i cechy charakteru Ma ponadprzeciętne umiejętności interpersonalne Wyzwala ciekawość Pozwala na poszukiwanie w nowych kierunkach Rozwija zainteresowania Uwalnia zmysł dociekania Pozostawia swobodę w zadawaniu pytań Pomaga w poszukiwaniu odpowiedzi Jest odważny, otwarty i niezależny Nie jest dogmatyczny i konformistyczny

Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej Animowanie to: pobudzanie i ożywianie społeczności lokalnych (lub środowisk) w ich różnorodnych dziedzinach działalności

Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej Jakiego nauczyciela-animatora potrzebuje współczesna szkoła? Jakiego studenta powinny kształcić uczelnie na specjalnościach związanych z animacją kultury?

Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej Nauczyciel-animator: - pomaga uczniom w zdobywaniu wiedzy - realizuje hasło stymulowania osobowości dziecka - włącza do praktyki nowe idee wychowania - jest przewodnikiem w życiu i świecie sztuki - pobudza kreatywność ucznia - mobilizuje do aktywnego, twórczego życia społecznego i kulturalnego

UNIWERSYTET KAZIMIERZA WIELKIEGO INSTYTUT EDUKACJI MUZYCZNEJ Katedra Edukacji i Animacji Kultury Muzycznej

Specjalno ś ci Animator kultury muzycznej Zarządzanie i marketing w kulturze muzycznej

Animacja kultury muzycznej Animacja kultury muzycznej (90 g i 30 g praktyki) Historia kultury 60 g Media w kulturze 30 g Etnomuzykologia i regionalizm 60 g Prelekcje i krytyka muzyczna 60 g Prawo autorskie i fundusze unijne 45 g Impresariat artystyczny 30 g

Zarz ą dzanie i marketing w kulturze muzycznej Zarządzanie instytucjami kultury muzycznej (30g i 30 g praktyki) Marketing w kulturze muzycznej 30 g Promocja i ochrona dziedzictwa narodowego 30 g Polityka kulturalne Państwa 30 g Marka w kulturze 30 g Artystyczne projekty animacyjne 30 g

dziękuję za uwagę anna janosz