Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI SPRAWDZIANU W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH GMINY TRYŃCZA W ROKU 2012.
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Test kompetencyjny z języka angielskiego dla klas szóstych
5 kwietnia 2011 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTÓW
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
Badania osiągnięć uczniów – analiza wyników
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki w Staszowie.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
W styczniu uczniowie klas VI a i VI b Szkoły Podstawowej przystąpili do próbnego sprawdzianu, którego koordynatorem jest wydawnictwo Operon. Sprawdzian.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
S PRAWDZIAN KLASY VI 1 KWIETNIA 2015 R.. Lp. PrzedmiotIlość pkt. max. Ilość pkt. % 1j. polski matematyka j. angielski
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.

„WISŁA” Test kompetencji „WISŁA” przeprowadzony został w celu sprawdzenia wiedzy i umiejętności uczniów (na początku klasy szóstej) w obszarze pięciu standardów: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji, wykorzystanie wiedzy w praktyce.

WYNIKI PUNKTOWE

WYNIKI PROCENTOWE

WYNIKI KLAS VI I PRÓBY STANDARYZACYJNEJ W PROCENTACH

Korzystanie z informacji Wykorzystanie wiedzy w praktyce PORÓWNANIE WYNIKÓW UCZNIÓW KLAS SZÓSTYCH I PRÓBY STANDARYZACYJNEJ W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI BADANYCH TESTEM KOMPETENCJI Umiejętności Czytanie 1 Pisanie 2 Rozumowanie 3 Korzystanie z informacji 4 Wykorzystanie wiedzy w praktyce 5 Klasy VI 79% 74% 72% 82% 68% Próba standaryzacyjna 70% 66% 57% 71% 52%

WYNIKI UCZNIÓW KLAS SZÓSTYCH PRZEDZIAŁY PUNKTOWE 0-11 12-15 16-20 21-25 26-30 31-33 34-35 36-37 38-40 kl. VI a 1 11 4 5 2 kl. VI b 6 3 kl. VI c kl. VI d 7 LICZBA UCZNIÓW 13 35 17 PROCENT 4% 66% 30% OBSZAR WYNIKÓW NISKICH OBSZAR WYNIKÓW ŚREDNICH OBSZAR WYNIKÓW WYSOKICH

PODSUMOWANIE - PUNKTACJA Test kompetencji „Wisła” pisało 98 uczniów klas szóstych. Średnia punktów wszystkich klas szóstych: 30 / 40 Średnia punktów z próby standaryzacyjnej 25 / 40 Średnia wyników od najwyższego do najniższego: kl. VI a 31 pkt. kl. VI d 31 pkt. kl. VI b 30 pkt. kl. VI c 28 pkt. Różnica między najwyższą, a najniższą średnią punktów wynosi tylko 3 punkty.

PODSUMOWANIE - ZADANIA Najtrudniejsze dla uczniów były zadania nr: 5,12, 22, 25. Zadanie nr 5 sprawdzało umiejętność rozumowania: Uczeń rozpoznaje cechy charakterystyczne danego krajobrazu. Zadanie nr 12 sprawdzało umiejętność czytania: Uczeń odczytuje informacje z tekstu. Zadanie nr 22 sprawdzało umiejętność rozumowania i wykorzystania wiedzy w praktyce: Uczeń wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy i analizuje wynik. . Zadanie nr 25 sprawdzało umiejętność pisania: Najsłabiej wypadło kryterium, uczeń pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym.

PODSUMOWANIE Łatwość arkusza dla uczniów klas szóstych naszej szkoły wynosi 0,75 co oznacza, że uczniowie uzyskali 75% punktów możliwych do zdobycia. Tylko 2% uczniów klas szóstych, to uczniowie zagrożeni niskimi osiągnięciami. Aż 66% uczniów klas szóstych, to uczniowie o średnim potencjale. Aż 30% uczniów klas szóstych, to uczniowie o znacznym potencjale. Zdarzało się, że uczniowie niewłaściwie zaznaczali odpowiedzi do zadań zamkniętych na karcie odpowiedzi i kodowali arkusz.

WNIOSKI: Uczniowie klas szóstych napisali dobrze test kompetencji (o 5 punktów wyżej /12%/ niż uczniowie z próby standaryzacyjnej). Najwięcej trudności sprawiły uczniom zadania na rozumowanie i wykorzystanie wiedzy w praktyce, dlatego należy więcej czasu poświęcić na rozwiązywanie tego typu zadań, skracając czas na ćwiczenie umiejętności, które uczniowie szybciej opanowują. Wychowawcy klas VI powinni zwrócić uwagę na umiejętność kodowania przez uczniów zadań zamkniętych. Należy stwarzać sytuacje pokazujące konsekwencje wynikające z pobieżnego czytania przez uczniów instrukcji do zadań. Opracowała G. Opioła