Projekt: ZMYSŁOWY ŚWIAT DZIECKA. Stowarzyszenie „RÓWNE SZANSE” powstało w maju 2008 roku. W ramach swojej statutowej działalności prowadzi: - Niepubliczną.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

ZESPÓŁ SZKOLNO-GIMNAZJALNY NR 7 W RADOMSKU TO:
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Stemplew ŚWINICE WARCKIE
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Szkoła Podstawowa Nr 87, Wrocław ul. Parkowa 27, tel
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Joanna Brzoskowska Dyrektor PP-P 4 4 listopad 2015 r.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Publiczna Szkoła Podstawowa „Mileszki” ul.Pomorska Łódź
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Opracowanie : Joanna Zamojska
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i uczniów
Prezentacja instytucji
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Projekt: ZMYSŁOWY ŚWIAT DZIECKA

Stowarzyszenie „RÓWNE SZANSE” powstało w maju 2008 roku. W ramach swojej statutowej działalności prowadzi: - Niepubliczną Szkołę Podstawową w Kąkowej Woli (od 2008 r.) - Punkt Przedszkolny „Promyczek” (od 2009 r.) Stowarzyszenie jest organizacją działającą społecznie. Obydwie placówki prowadzone przez Stowarzyszenie są bezpłatne - utrzymywane z dotacji oświatowej.

Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Kąkowej Woli powstała w roku 2008, po tym jak władze gminy Brześć Kujawski podjęły decyzję o likwidacji szkoły publicznej. Nauczyciele wraz z rodzicami dzieci postanowili walczyć o przetrwanie szkoły. Utworzono Stowarzyszenie, które powołało i prowadzi do tej pory nową szkołę. Szkoła nosi miano niepublicznej, ale działa na zasadach szkoły publicznej, jest ogólnodostępna i bezpłatna.

W obecnym roku szkolnym 2014/2015 do naszych placówek uczęszcza łącznie 58 dzieci, w tym: - 22 dzieci 2-5 letnich do Punktu Przedszkolnego „Promyczek”, - 11 dzieci 5-6 letnich do „zerówki”, - 25 uczniów do klas I-VI. Wśród naszych uczniów prawie ¼ stanowią dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi

Nasze placówki to miejsca przyjazne dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie - w szczególności – dzieciom z autyzmem i Zespołem Aspergera  Pierwsze dziecko z autyzmem wczesnodziecięcym trafiło do naszej szkoły w 2008 roku.  W kolejnych latach przychodziły do nas kolejne dzieci ze zdiagnozowanym autyzmem, zespołem Aspergera czy Downa lub innymi niepełnosprawnościami intelektualnymi (w sumie 27 osób).  W roku szkolnym 2014/2015 mamy już 10 autystycznych uczniów.

Posiadamy doskonale przygotowaną do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi kadrę pedagogiczną. Obecnie Stowarzyszenie „Równe Szanse” zatrudnia do pracy w NSP i PP ogółem 10 nauczycieli, w tym:  3 oligofrenopedagogów prowadzących zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia WWRD.  1 neurologopedę, certyfikowanego terapeutę metody PECS (Pictures Exchange Communication System), specjalistę WWRD, prowadzącego zajęcia logopedyczne oraz zajęcia WWRD.  2 nauczycieli wspomagających pracę z dziećmi autystycznymi, tzw. nauczyciele „cienie”.

Nasi uczniowie oprócz zajęć obowiązkowych wynikających z programu wychowania i nauczania realizują dodatkowe zajęcia z: - jęz. angielskiego i jęz. niemieckiego - rytmiki - gimnastyki korekcyjnej Wszystkie zajęcia – obowiązkowe i dodatkowe - są BEZPŁATNE. Dla dzieci 2-6 letnich z opiniami o potrzebie WWR organizowane są zajęciach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka Dzięki projektom współfinansowanym z EFS biorą udział w zajęciach wyrównawczych lub rozwijających umiejętności.

W ramach bieżącej działalności dydaktyczno- terapeutycznej dla naszych dzieci organizujemy zajęcia: - Terapii rewalidacyjnej i logopedycznej - Hipoterapię

- Dogoterapię - Zajęcia ruchowe na basenie

W swojej działalności terapeutycznej Stowarzyszenie „Równe Szanse” na stałe współpracuje z:  Centrum Diagnostyczno – Terapeutycznym we Włocławku w zakresie terapii integracji sensorycznej (od 2012 roku)  Ośrodkiem Wspomagania Rozwoju Mowy we Włocławku w zakresie terapii WWRD (od 2008 roku)  Ośrodkiem Hipoterapii w Kątach, gm. Brześć Kuj. w zakresie zajęć hipoterapii (od 2014 roku)  Ośrodkiem dogoterapii „Czekoladowy anioł” we Włocławku w zakresie zajęć dogoterapii (od 2014 roku)

Z uwagi na znaczne odległości pomiędzy miejscem zamieszkania naszych uczniów, a szkołą/punktem przedszkolnym wszystkim dzieciom zapewniamy także bezpłatny, bezpieczny transport własnymi busami.

W tej chwili naszym największym marzeniem jest powstanie takiej oto magicznej pracowni - SALI DOŚWIADCZANIA ŚWIATA Mamy nadzieję, że z Państwa pomocą to marzenie wkrótce się spełni. w której nasi terapeuci będą mogli prowadzić zajęcia wykorzystujące najnowsze i najbardziej efektywne metody terapii integracji sensorycznej.

Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy na naszą: stronę internetową– lub profil na facebooku