NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W SZKOLE PODSTAWOWEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
MATURA 2015.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
opracowała: Sławomira Suska
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Sprawdzian dla szóstoklasistów w nowej formule egzaminacyjnej
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Sprawdzian zewnętrzny po klasie VI szkoły podstawowej
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
Szkolenie uczniów klas drugich Egzamin z kwalifikacji E.12.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE Zasady ogólne Z jakich części się składa ? Ile czasu trwa ? Jakie są rodzaje zadań ? Na co.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
SPRAWDZIAN W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ ROK SZKOLNY 2015/2016
Sprawdzian szóstoklasisty
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Sprawdzian 2016 PSP2 im. ORŁA BIAŁEGO w WAŁBRZYCHU Wałbrzych, 01 października 2015.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zapis prezentacji:

NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W SZKOLE PODSTAWOWEJ

NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU W ASPEKCIE PRAWNYM Rozporządzeniem MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. nr 83, poz. 562) ze zmianami wprowadzonymi Rozporządzeniem MEN z dnia 25 kwietnia 2013 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania... (Dz.U. z 30 kwietnia 2013 r., poz. 520) (Zapisy dotyczące nowej formuły sprawdzianu wejdą w życie z dniem 1 września 2014 r.) § 32 ust. 1 W klasie VI szkoły podstawowej jest przeprowadzany sprawdzian obejmujący wymagania ustalone w podstawie programowej kształcenia ogólnego, określonej w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (…). Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 30 sierpnia 2012 r., poz. 977)

PROCES WDRAŻANIA NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO WPROWADZONA W PIERWSZEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 W CZWARTEJ KLASIE – W ROKU SZKOLNYM 2012/2013 SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE – W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

CEL ZMIAN W ZASADACH PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH ZAKOŃCZENIE ROZPOCZĘTEGO W 2012 R. PROCESU HARMONIZOWANIA EGZAMINÓW TRZYKROTNY POMIAR (SPRAWDZIAN – EGZAMIN GIMNAZJALNY – EGZAMIN MATURALNY) WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU TRZECH PODSTAWOWYCH JĘZYKÓW: POLSKIEGO, OBCEGO, FORMALNEGO, SYMBOLICZNEGO JĘZYKA MATEMATYKI

DLACZEGO ZMIANY REZYGNACJA Z PONADPRZEDMIOTOWEGO CHARAKTERU SPRAWDZIANU NA RZECZ DOKŁADNIEJSZEGO SPRAWDZENIA WYBRANEGO ZAKRESU UMIEJĘTNOŚCI; ŚCISŁE OKREŚLENIE ZAKRESU PRZEDMIOTOWEGO OBJĘTEGO DANYM NARZĘDZIEM POMIARU OGRANICZENIE ZESTAWU ZADAŃ NA SPRAWDZIANIE DO ZADAŃ SPRAWDZAJĄCYCH UMIEJĘTNOŚCI Z JĘZYKA POLSKIEGO ORAZ MATEMATYKI UZASADNIONE POMIAROWO; BADANIE PRZEDMIOTÓW KLUCZOWYCH DLA DALSZEJ NAUKI DZIECKA Z JĘZYKA POLSKIEGO WYRÓŻNIONO JAKO OSOBNY OBSZAR ANALIZĘ I INTERPRETACJĘ TEKSTÓW KULTURY, Z MATEMATYKI – MODELOWANIE MATEMATYCZNE I TWORZENIE STRATEGII; NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU WPŁYWA NA ROZWÓJ OBSZARÓW KLUCZOWYCH DLA EDUKACJI POLONISTYCZNEJ I MATEMATYCZNEJ

Z ZASAD OGÓLNYCH DOTYCZĄCYCH SPRAWDZIANU SPRAWDZIAN NA FORMĘ PISEMNĄ. PRZYSTĄPIENIE DO SPRAWDZIANU JEST WARUNKIEM UKOŃCZENIA PRZEZ SZÓSTOKLASISTĘ SZKOŁY PODSTAWOWEJ. MINIMALNY WYNIK KONIECZNY DO UZYSKANIA NIE JEST OKREŚLONY – SPRAWDZIANU NIE MOŻNA NIE ZDAĆ. UCZEŃ, KTÓREMU PRZYSTĄPIENIE DO SPRAWDZIANU W TERMINIE GŁÓWNYM UNIEMOŻLIWIŁY PRZYCZYNY LOSOWE LUB ZDROWOTNE, PRZYSTĘPUJE DO NIEGO W TERMINIE DODATKOWYM.

STRUKTURA SPRAWDZIANU W CZĘŚCI PIERWSZEJ – BADANIE WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI Z JĘZYKA POLSKIEGO I MATEMATYKI (W TYM – ICH WYKORZYSTANIE DO ROZWIĄZANIA ZADAŃ OSADZONYCH W KONTEKŚCIE HISTORYCZNYM, PRZYRODNICZYM) DWIE CZĘŚCI SPRAWDZIANU W CZĘŚCI DRUGIEJ – BADANIE WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI Z JĘZYKA OBCEGO NOWOŻYTNEGO

HARMONOGRAM PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU 1 DZIEŃ CZĘŚĆ PIERWSZA 80 MINUT PRZERWA PRZERWA UWZGLĘDNIAJĄCA WYDŁUŻENIE CZASU SPRAWDZIANU DLA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI CZĘŚĆ DRUGA 45 MINUT

WYNIKI SPRAWDZIANU ZAŚWIADCZENIE O SZCZEGÓŁOWYCH WYNIKACH SPRAWDZIANU PRZEKAZYWANE WRAZ ZE ŚWIADECTWEM UKOŃCZENIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ WYNIKI WYRAŻONE W PROCENTACH WYNIK (OGÓLNY) Z PIERWSZEJ CZĘŚCI WYNIK Z CZĘŚCI DRUGIEJ WYNIK SZCZEGÓŁOWY Z JĘZYKA POLSKIEGO WYNIK SZCZEGÓŁOWY Z MATEMATYKI

BUDOWA SPRAWDZIANU ZADANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO I MATEMATYKI TWORZĄ JEDEN ZESTAW ZADAŃ, ZADANIA Z JĘZYKA OBCEGO NOWOŻYTNEGO – DRUGI. DO KAŻDEGO ZESTAWU ZADAŃ DOŁĄCZONA JEST KARTA ODPOWIEDZI, W KTÓREJ UCZEŃ ZAZNACZA ODPOWIEDZI DO ZADAŃ ZAMKNIĘTYCH. PRZED PRZENIESIENIEM NA KARTĘ ODPOWIEDZI UCZEŃ ZAZNACZA ODPOWIEDZI DO ZADAŃ OTWARTYCH W MIEJSCU DO TEGO PRZEZNACZONYM W ZESTAWIE ZADAŃ. LICZBA PUNKTÓW MOŻLIWYCH DO ZDOBYCIA ZA ROZWIĄZANIE WSZYSTKICH ZADAŃ W ZESTAWIE – ZMIENNA

CZĘŚĆ 1. SPARWDZIANU CZĘŚĆ 2 . SPRAWDZIANU 8-12 8-12 35-45 2-4 - 2-4 JĘZYK POLSKI MATEMATYKA JĘZYK OBCY LICZBA ZADAŃ ZAMKNIĘTYCH 8-12 8-12 35-45 LICZBA ZADAŃ OTWARTYCH 2-4 - 2-4

ZADANIA Z JĘZYKA OBCEGO ZADANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO I MATEMATYKI TYPY ZADAŃ ZADANIA Z JĘZYKA OBCEGO ZADANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO I MATEMATYKI ZAMKNIĘTE – UCZEŃ WYBIERA ODPOWIEDŹ SPOŚRÓD PODANYCH OTWARTE – UCZEŃ SAMODZIELNIE FORMUŁUJE ODPOWIEDŹ ZAMKNIĘTE – UCZEŃ WYBIERA ODPOWIEDŹ SPOŚRÓD PODANYCH

ROZSZERZONEJ ODPOWIEDZI WIELOKROTNEGO WYBORU ZADANIA ZAMKNIĘTE PRAWDA - FAŁSZ NA DOBIERANIE Z LUKĄ ZADANIA OTWARTE KRÓTKIEJ ODPOWIEDZI ROZSZERZONEJ ODPOWIEDZI

PRZYKŁADOWE ZADANIA Zadanie 9. (0–1) Oceń prawdziwość poniższych zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe. W wypowiedzi A twoja deklamacja, Aniu! Diana posłużyła się równoważnikiem zdania. P F Wypowiedź Diany Zdaje się, że wyniki są jak najlepsze jest zdaniem pojedynczym. P F

Zadanie 10. (0–1) Która z poniższych cech powieści nie występuje we fragmencie ANI Z ZIELONEGO WZGÓRZA? Wybierz odpowiedź spośród podanych. A. Postacią mówiącą jest narrator. B. Występują liczne dialogi bohaterów. C. Wątki główne przeplatają się z wątkami pobocznymi. D. Zdarzenia toczą się w określonym czasie i przestrzeni.

Zadanie 22. (0–1) Uzupełnij poniższe zdanie – wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. W zdaniu Drapacze chmur starano się budować_____ centrum miasta poprawną formą przysłówka w stopniu najwyższym jest A. bardzo blisko B. najbliżej C. bliziutko D. bliżej

Zadanie 34. (0–7) Najpiękniejszy dzień w moim życiu… – kartka z pamiętnika.

Zadanie 14. (0-1) Z zestawu liczb: 765, 663, 568 i 477 Asia wykreśliła wszystkie te, które są podzielne przez 2, a następnie wszystkie, Która liczba pozostała? Wybierz odpowiedź spośród podanych. które są podzielne przez 9. Pozostała jedna liczba. A. 765 B. 663 C. 568 D. 477

Zadanie 22. (0 – 4) W szkole przeznaczono 500 zł na zakup piłek do koszykówki i piłek do siatkówki. Kupiono 3 piłki do koszykówki, za które zapłacono 282 zł. Piłka do siatkówki jest o 14 zł tańsza od piłki do koszykówki. Ile piłek do siatkówki można kupić za pozostałą kwotę?

Zestaw zadań egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego obejmuje następujące części: ROZUMIENIE ZE SŁUCHU ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH.

DO 15 GRUDNIA 2014 R. NA STRONACH OKRĘGOWYCH KOMISJI ZOSTANĄ UDOSTĘPNIONE ZESTAWY ZADAŃ DO PRZEPROWADZENIA PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W FORMIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ