OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Demokracja w szkole.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
ocenianie, które pomaga się uczyć
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Raport o stanie szkoły Zespół Szkół w Bratkowicach.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Recepta na sukces nauczyciela
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, czerwiec 2013 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Idea oceniania kształtującego
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 26 czerwca 2014 r.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Dzień otwarty w Irzyku!. Wydawać się może, że dzień otwarty jest nudny, chodzenie od klasy do klasy, słuchanie długich wykładów o szkole, jednak… Zdecydowanie.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Ankieta o lekcji matematyki RK. Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
MOJA SZKOŁA ZA 70 LAT AUTOR MIŁOSZ PLUCHA KLASA 6A.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkolny plan zachowania
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI

Postawa tolerancyjna, serdeczna, przystępna, szczera, cierpliwa, delikatna; nauczyciel-opiekun, terapeuta, instruktor, trener odpowiedzi pojedyncze

Podsumowanie: 1. Ocena skuteczności naszego nauczania wśród uczniów i rodziców jest bardzo wysoka i wynosi średnio 95,5% odpowiedzi wskazujących poziom dobry i powyżej. Żaden z respondentów nie ocenił nas na Dyscyplinowanie uczniów na lekcjach jest ważnym czynnikiem sprzyjającym skuteczności nauczania, ponieważ większość dzieci chce uczyć się w ciszy, a hałas przeszkadza im najbardziej. 3. Wydaje się, że uczniów najbardziej może zmotywować do nauki dobrze wytłumaczona lekcja i zaciekawienie nią. 4. Zwraca uwagę fakt, że w procesie nauczania uczniowie i rodzice uważają za ważniejsze od metod czynniki nieformalne, takie jak: postawa nauczyciela, atmosfera w klasie, indywidualizacja. 5. Dzieci i rodzice w postawie nauczyciela najbardziej cenią życzliwość, a także uśmiech. Potrafią jednak docenić konsekwencję oraz umiejętność stawiania wymagań, nie musimy więc tego się obawiać.

6. Być może przeceniamy w procesie dydaktycznym wartość używania nowych metod i środków, takich jak audiowizualne czy multimedialne. Wydaje się, że nasi uczniowie wciąż najbardziej lubią używane od lat zabawy i gry dydaktyczne oraz kreatywne, zabawne sposoby prowadzenia lekcji. 7. W procesie nauczania często koncentrujemy się na tym, co od nas niezależne (zmienne programy, podręczniki, liczebność klas), zamiast na tym, co sami kreujemy w pracy swoją postawą, np. - tworzenie prawidłowej atmosfery, - akceptacja braków i zalet innych, - dostrzeganie i nagradzanie każdego sukcesu, - pokazywanie, jak rozwijać zdolności. 8. Naszych uczniów przygotowujemy do przyszłości. W tym procesie ważne jest zadbanie o takie elementy jak: wyrabianie w uczniu postawy, że może się wszystkiego nauczyć, wyrabianie cech i postaw skierowanych na sukces, pomoc w uwierzeniu w siebie, w rozumieniu świata, itp.

Wnioski: 1. Należy w sposób szczególny zadbać o współpracę między szkołą a rodziną ucznia. Jest to jeden z podstawowych warunków zwiększenia skuteczności procesu nauczania (także wychowania). 2. O metodach nauczania musimy mówić jednym głosem. Postulujemy ujednolicenie nazewnictwa oraz klasyfikacji na podstawie dostępnej literatury, która zostanie przesłana do zapoznania się z nią. 3. Należy przyjrzeć się uważnie kalendarzowi imprez szkolnych oraz projektom, w których szkoła bierze udział. Trzeba rozważyć, czy większą wartość dla uczniów ma udział w imprezach, projektach, czy to, by z tego tytułu nie przepadały lekcje lub ich prowadzenie nie było utrudnione. 4. Należy zadbać o zwiększenie dostępności do ksero. 5. Rodzicom uczniów trzeba systematycznie przypominać ofertę zajęć pozalekcyjnych (dotyczy to głównie klas czwartych). 6. Należy w sposób szczególny przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu. Postuluje się zorganizowanie szkolenia na ten temat i zastosowanie się do podanych tam wskazówek.