Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 3.4. RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Rekrutacja.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Gimnazjum 44 w Łodzi ul. Deotymy 1
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Współpraca szkoły z rodzicami
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Raport końcowy z ewaluacji wewnętrznej
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W PRZEMYŚLU
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
FUNKCJONOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY
RODZICE W SZKOLE.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Czerwiec TECHNIK HANDLOWIEC Etap pisemny: przystąpiło - 18 osób zdało – 18 osób Etap praktyczny przystąpiło - 18 osób zdało - 12 osób Dyplom otrzymało.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Nasza „mała” demokracja
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
czwarte spotkanie Zespołu
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
EWALUACJA WEWNĘTRZNA CECHOWA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 3.4. RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ FUNKCJONOWANIE SZKOŁY LUB PLACÓWKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM WYMAGANIE 3.4. RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY

2. Z jakich form współpracy ze szkołą korzystają rodzice? zawsze często czasami nigdy uczniowie rodzice n-le zebrania ogólnoklasowe 38,3 66,9 57,1 36,6 25 10,7 7,4 4,8 1,1 7,1 spotkania indywidualne 3,4 6,5 21,4 9,1 11,3 46,4 42,7 32,1 48,6 12,1 konsultacje indywidualne w ustalonym terminie 4,6 4 6,9 21,7 17,7 42,9 65,7 33,1 kontakt e-mail 3,2 2,3 0,8 8,6 7,3 85,7 78,6 spotkania okolicznościowe 5,7 3,6 2,4 21,1 30,7 19,4 39,3 strona internetowa szkoły 8,9 34,3 36,3 46,9 kontakt telefoniczny lub sms 8,1 17,9 41,1 25,8 28,6 45,7 spotkania z pedagogiem szkolnym 22,9 60,7 70,3 31,5 wspólne imprezy klasowe i szkolne 12,3 16 33,9 43,4 16,9 inne (jakie?)… 0,6 20,6 wartości wpisane w %

5. Jakie informacje uzyskują rodzice podczas zebrań ogólnych?

Wnioski z badań

Zdaniem wszystkich nauczycieli rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły. Tak twierdzą również rodzice. Natomiast 1/3 badanych uczniów uznaje udział rodziców w życiu szkoły za zbędny.

2. Rodzice najchętniej zaznaczyli swoją współpracę ze szkołą w zakresie udziału w wycieczkach i uroczystościach szkolnych oraz podczas organizacji działań pozalekcyjnych. Nie wyrazili chęci decydowania o budżecie szkoły.

3. Zdaniem rodziców, uczniów i nauczycieli rodzice na zebraniach uzyskują informacje o zachowaniu osiągnięciach w nauce i funkcjonowaniu ich dziecka w grupie, natomiast mało czasu poświęca się na wymianę doświadczeń między rodzicami.

4. Rodzice najchętniej kontaktują się w szkole z wychowawcą oraz nauczycielem przedmiotu. O rozmowach z pedagogiem szkolnym wielu z nich nie informuje swoich dzieci. Kontakt z dyrektorem szkoły, zdaniem nauczycieli, ma większa liczba rodziców, niż się do tego przyznaje.

5. Większość nauczycieli uważa, że rodzice współpracują ze szkołą 5. Większość nauczycieli uważa, że rodzice współpracują ze szkołą. Tego samego zdania są rodzice. Najmniej do współpracy rodziców ze szkołą przyznają się dzieci.

6. Najczęstszą formą kontaktu rodziców ze szkołą są zebrania ogólnoklasowe. Mniejszą popularnością cieszą się konsultacje indywidualne oraz kontakt telefoniczny. Najmniej popularnym sposobem komunikacji jest e-mail.

7. Większość badanych dobrze ocenia współpracę rodziców ze szkołą (noty: dobre, bardzo dobre i celujące).

Analiza dokumentów szkoły

Zestawienie uczestnictwa rodziców na wywiadówkach KLASA IX X XI I II IV V VI RAZEM IA 19 16 17 23 25 21 15 153 IB 27 26 22 182 IC 20 12 13 133 ID 11 136 IE 6 8 3 53 IIA 139 IIB 10 14 131 IIC 129 IID 7 9 83 IIE 135 IIIA 106 IIIB 18 148 IIIC 107 IIID 24 163 IIIE 5 113 IIIF 95 278 274 233 283 246 222 271 199 2006

Porównanie I i II semestru roku szkolnego 2013/14

Wnioski

z wychowawcą, nauczycielami przedmiotów i pedagogiem szkolnym, Szkoła proponuje różnorodne formy spotkań z rodzicami, m.in. zebrania ogólne, spotkania indywidualne z wychowawcą, nauczycielami przedmiotów i pedagogiem szkolnym, z których najpopularniejszą formą są zebrania klasowe i spotkania indywidualne z wychowawcą. Podczas zebrań rodzice uzyskują informacje na temat swoich dzieci oraz funkcjonowania szkoły. Z przeprowadzonej analizy wynika, iż najmniej czasu na zebraniach poświęca się na wymianę doświadczeń pomiędzy rodzicami.

i klasowych, co potwierdzają także uczniowie. 2. Współpraca rodziców ze szkołą polega głównie na wsparciu finansowym/ wpłaty na Radę Rodziców/ oraz udziale w uroczystościach klasowych i szkolnych. Nauczyciele również doceniają pomoc finansową rodziców oraz pomoc przy organizacji imprez szkolnych i klasowych, co potwierdzają także uczniowie.

Dodatkowo niektóre z nich / Statut Szkoły/ są umieszczone 3. Rodzice poznają podstawowe dokumenty regulujące pracę szkoły podczas wrześniowego i październikowego spotkania z wychowawcą, co potwierdzają listy z podpisami rodziców. Dokumenty te mogą być także udostępnione rodzicom do wglądu na terenie szkoły. Dodatkowo niektóre z nich / Statut Szkoły/ są umieszczone na stronie internetowej naszego gimnazjum.

na program i metody wychowawcze szkoły. 4. Rodzice mogą wpływać na zakres treści i form pracy wychowawczej szkoły poprzez zgłaszanie wniosków i propozycji do programu wychowawczego szkoły i planu pracy wychowawczej w danej klasie, co reguluje Statut Szkoły. Jednak praktyka pokazuje, iż nie zgłaszają takich propozycji, a jedynie przychylają się do propozycji wychowawców. 7,1% nauczycieli chciało, by rodzice mieli wpływ na program i metody wychowawcze szkoły.

5. Rodzice, nauczyciele, uczniowie oraz dyrektor szkoły dobrze oceniają wzajemną współpracę. Wszyscy są zdania, że rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły.

Rekomendacje: Kontynuować w dotychczasowej formie wypracowany w szkole system współpracy i komunikacji z rodzicami. Dla większości z nich zebrania klasowe, comiesięczne dyżury i kontakt telefoniczny są optymalną formą kontaktowania się ze szkołą. Zwrócić uwagę na większą aktywizację i zaangażowanie rodziców w życie szkoły oraz frekwencję podczas zebrań z wychowawcą. Wprowadzać innowacyjne propozycje współpracy z rodzicami, np. warsztaty szkoleniowe, podczas których będą mogli wymienić się doświadczeniami . Zachęcać rodziców do rozwiązywania problemów z dzieckiem we współpracy z pedagogiem szkolnym, nauczycielami oraz dyrektorem szkoły. Odnotowywać w dziennikach lekcyjnych indywidualne kontakty nauczycieli z rodzicami uczniów. Pamiętać o zaznaczaniu obecności rodziców na konsultacjach.