Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

MODUŁY NA STUDIACH LICENCJACKICH
Dr inż. Magdalena Jabłońska
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
PRACE LICENCJACKIE 2009/10 I PROGRAM III ROKU STUDIÓW LICENCJACKICH 2009/10 Uchwała Rady Instytutu Socjologii z 6 stycznia 2009 Uwaga: stosuje się tylko.
Kto ?Co? Kiedy? Wybory przedmiotów fakultatywnych na rok akademicki 2011_12.
Uniwersytet Warszawski. REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009.
1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła.
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Filologia germańska I rok 2014/2015. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące specjalności:
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Filologia germańska Studia Polsko-Niemieckie I rok 2015/2016.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Sylabusy przedmiotów w systemie USOS Informacje dotyczące wprowadzania sylabusów w roku akademickim 2015/16
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
Opiekunowie roczników
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14 studiują na I roku studiów I stopnia

Drodzy Studenci Poczynając od II roku studiów zwiększa się zasadniczo wpływ studentów na to co studiują, jak przedstawia się program kształcenia. Uzyskujecie prawo do zaplanowania części programu i obowiązek wyboru kilku modułów. W tej prezentacji znajdziecie podstawowe informacje o zasadach wyboru modułów oraz wykaz przedmiotów na stałe wpisanych do Waszego programu studiów.

Zasady wyboru modułów 1.Dlaczego wybieramy? 2.Kiedy i jak wybieramy? 3.Ile modułów należy wybrać? 4.Czym się kierujemy? 5.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru?

1.Dlaczego wybieramy? Zgodnie z zasadami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego programy kształcenia we wszystkich uniwersytetach muszą obejmować moduły, które wybierają studenci, w wymiarze nie mniejszym niż 30% wszystkich punktów ECTS. Zasada ta odpowiada na wielokrotnie zgłaszany przez studentów postulat indywidualizacji programów kształcenia. Zasada ta jest zgodna również z założeniami „Strategii rozwoju Wydziału Biologii”, dokumentu w którym zapisano, że system studiów na naszym Wydziale powinien być elastyczny, i stwarzać możliwości formowania przez studenta „ indywidualnej ścieżki kształcenia”.

2.Jak i kiedy wybieramy? Zapisy na moduły wybieralne na Wydziale Biologii są prowadzone wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez specjalnie w tym celu przygotowaną platformę internetową. Procedura zapisu jest dwuetapowa: – etap I – studentom zostanie udostępniona pełna lista modułów zgłoszonych przez wykładowców na kolejny rok akademicki. Etap ten pozwoli wyłonić moduły cieszące się największym zainteresowaniem studentów (zakwalifikowane do realizacji), ale także przedmioty, na które zapisały się tylko nieliczne osoby. Te ostatnie moduły będą usunięte z listy, a studenci zostaną poproszeni o przepisanie się na przedmioty zakwalifikowane do realizacji w roku 2014/15; – etap II – studenci, którzy wybrali moduły usunięte z listy po I etapie, zapisują się na moduły zakwalifikowane do realizacji w roku 2014/15.

2.Jak i kiedy wybieramy? Harmonogram zapisów na moduły wybieralne na Wydziale Biologii r. – ogłoszenie „Katalogu wyboru modułów” r. godz – I etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – I etap; zakończenie r. godz – II etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – II etap; zakończenie

3.Ile modułów należy wybrać? Na następnym slajdzie znajduje się Wasz ramowy plan studiów na rok akademicki 2014/2015 i 2015/2016. Wynika z niego, że w tym roku należy wybrać moduły równoważne 28 punktom ECTS: -w sem. zimowym – 12 punktów ECTS -w sem. letnim – 16 punktów ECTS

Ochrona środowiska - plan studiów I stopnia; rok II i III Stopień. Semestr Nazwa modułuWSKL/PSumaECTSE 1.3Genetyka ogólna i ekologiczna E 1.3Geograficzna informacja przestrzenna E 1.3Zagrożenia i technologie oczyszczania wód E 1.3Technologie oczyszczania gazów E 1.3Przygotowanie do pracy zawodowej Język obcy WF Moduły do wyboru Mikrobiologia E 1.4Monitoring środowiska E 1.4Język obcy Inwentaryzacja i waloryzacja środowiska przyrodniczego - ZT Moduły do wyboru Biologia komórki i organizmu E 1.5Zasoby przyrody i ich ochrona E 1.5Rekultywacja środowiska i gospodarka odpadami E 1.5Abiotyczne aspekty funkcjonowania środowiska - ZT Język obcy E 1.5Moduły do wyboru Oceny oddziaływania na środowisko E 1.6Monitoring przyrodniczy E 1.6Zrównoważony rozwój E 1.6Pracownia licencjacka: A, B lub C Seminarium licencjackie: A, B lub C Praktyki zawodowe: A, B lub C Moduły do wyboru 9 2 – studia I stopnia kończą się egzaminem licencjackim; A – specjalność: ochrona środowisk wodnych, B – ochrona środowisk lądowych, C – zarządzanie środowiskiem

4.Czym się kierujemy przy wyborze? Zainteresowaniami – każdy moduł jest szczegółowo opisany w tzw. sylabusie, m.in. pod względem celów, efektów i treści kształcenia. Przydatnością do pracy licencjackiej – dokonując wyboru modułów warto uwzględnić ich przydatność pod kątem tematyki pracy licencjackiej. Możliwością uzyskania specjalności – wielu modułom przypisane zostały określone specjalności; chcąc uzyskać jedną z oferowanych specjalności należy dokonać wyboru modułów, których suma punktów wypełni określony limit. Limitem punktowym – czyli minimalną liczbą punktów, które są niezbędne do zaliczenia semestru (30 ECTS) i roku (60 ECTS)

5.Jaką i jak można uzyskać specjalność? Studia I stopnia na kierunku ochrona środowiska można ukończyć bez określonej specjalności, lub z jedną z poniższych specjalności: Ochrona środowisk wodnych Ochrona środowisk lądowych Zarządzanie środowiskiem Bliższe informacje na temat specjalności zostaną podane na początku października. Na II roku przy wyborze modułów kierujemy się przede wszystkim indywidualnymi zainteresowaniami.

5.Jaką i jak można uzyskać specjalność? Chcąc uzyskać jedną z wymienionych wyżej specjalności trzeba spełnić następujące warunki: Wykonać pracę licencjacką tematycznie i metodycznie odpowiadającą określonej specjalności. Zaliczyć pracownię licencjacką tematycznie i metodycznie odpowiadającą określonej specjalności. Zaliczyć seminarium licencjackie tematycznie odpowiadające określonej specjalności. Zaliczyć moduły wybieralne odpowiadające określonej specjalności w wymiarze min. 14 ECTS na dwóch latach studiów licencjackich. Moduły przypisane do specjalności zostały wyróżnione w wykazie specjalnym oznaczeniem.

5.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru i co ten wybór oznacza? Zapisanie się na moduły wybieralne pozwala skompletować indywidualny program kształcenia oraz wymaganą do zaliczenia semestru/roku liczbę punktów ECTS. Uwaga! Nie dokonanie wyboru w określonym terminie skutkuje niedopuszczeniem do innych zajęć. Z chwilą dokonania wyboru i przypisania studenta do grupy przedmiot ten staje się obowiązkowy!