Projekt rekreacyjno – edukacyjnego placu zabaw przy Zespole Szkół Integracyjnych w Radomiu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
MAM 6 lat CHCĘ POZNAĆ ŚWIAT! IDĘ DO SZKOŁY
LIPIEC Każdy blok warsztatowy miał konkretny temat, aby rozwijać w dziecku: kreatywność, twórcze myślenie wyobraźnię, postawy zmysły.
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
POZNAJMY SIĘ … ZAPRASZAMY NA „DNI OTWARTE” W NASZEJ SZKOLE …
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Kadra Wykształcona Kreatywna Wyspecjalizowana Dyspozycyjna.
PEDAGOG SZKOLNY.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
BUDYNEK SZKOŁY Szkoła w tym budynku zostałą otwarta w 2003 roku. Budynek zaaranżowo w taki sposób, aby był atrakcyjny, bezpieczny i wygodny dla wszystkich.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
Szkoła Podstawowa nr 29 im. Jana Kochanowskiego
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Witamy w naszej szkole :). Szkoła Podstawowa nr 50 jest częścią Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 1.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Szkoła Podstawowa nr11 z Oddziałami Integracyjnymi im Kornela Makuszyńskiego w Zielonej Górze Opracowanie: Lidia Dubniewska.
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Tel
Zapraszamy rodziców i naszych przyszłych uczniów do odwiedzenia szkoły w ramach dnia otwartego 5 marca 2016 r. (sobota) 5 marca 2016 r. (sobota) w godz.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Szkoła Podstawowa nr 139 im. Wojska Polskiego ul. Giewont Łódź Tel. (42)
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Warszawa r. Mikroprogram Rewitalizacji Dzielnicy Rembertów m. st. Warszawy.
PREZENTACJA PROJEKTÓW
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
Miejskie Przedszkole nr 17 „CHATKA PUCHATKA” - praca na konkurs.
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
„IRZYKOWY” OGRÓD ZMYSŁÓW
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła Podstawowa nr 388 im. Jana Pawła II przy ul. Deotymy 25/33
Zapis prezentacji:

Projekt rekreacyjno – edukacyjnego placu zabaw przy Zespole Szkół Integracyjnych w Radomiu

Zespół Szkół Integracyjnych im. Jana Pawła II w Radomiu liczy ponad 600 uczniów, w tym 140 niepełnosprawnych. Wśród nich są dzieci niedosłyszące, autystyczne, z uszkodzenia mi narządu ruchu, słabo widzące oraz z innymi schorzeniami, m.in.: hemofilią, chorobami nowotworowymi, serca, padaczką i wieloma innymi poważnymi problemami utrudniającymi funkcjonowanie w szkole masowej.

Chociaż ZSI jest jedną z pierwszych tego typu placówek w Radomiu i w Polsce a także, ma wieloletnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-terapeutycznej, to jednak warunki szkolne dla dzieci z najmłodszych klas, dalekie są od wymarzonych. Stanowi je zespół adoptowanych budynków po przychodni lekarskiej i bazie MPK. Doskwiera nam brak placu zabaw dostosowanego do potrzeb naszych wyjątkowych uczniów. Dysponując terenem zielonym położonym tuż przy budynku najmłodszych dzieci, chcielibyśmy zagospodarować go w taki sposób, aby nasi milusińscy mogli bawić się ucząc i uczyć bawiąc. Teren, który chcemy zagospodarować

Wielozmysłowe poznawanie świata jest ogromnie istotne dla wszystkich dzieci w wieku wczesnoszkolnym, a szczególnie dla tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi np.: autystycznych czy z dysfunkcjami ruchowymi. Plac zabaw umożliwiający im takie doznania jest niezbędny w naszej integracyjnej placówce. Teren, który chcemy zagospodarować

Chcemy połączyć dwie funkcje: edukacyjną i rekreacyjną z uwzględnieniem potrzeb uczniów szkoły integracyjnej. W tym celu postawimy duży, okrągły stół z półokrągłymi siedziskami. Całość zostanie osłonięta drewnianą altaną lub bezpiecznym parasolem. Podłoże z piasku lub drewniane nawiąże do naturalnego charakteru projektu, który odbiegać ma znacznie od tradycyjnych warunków klasowo-lekcyjnych. Kształt miejsca da dzieciom możliwość wzajemnej obserwacji, ułatwi im komunikację oraz skupienie uwagi. Centralnie wydzielone otwarte miejsce może być wykorzystane podczas zabaw z liderem lub do prezentacji twórczości i wykonanych zadań. W takim układzie nauczyciel nie pozostaje w centrum uwagi uczniów, lecz staje się inicjatorem, koordynatorem, a czasem tylko obserwatorem aktywności dzieci.

Co jeszcze? Dodatkowym atutem przedsięwzięcia będzie możliwość zaprojektowania i wykonania przez poszczególne klasy mini klombików zieleni. Mali ogrodnicy nie tylko wybiorą rodzaje roślin ozdobnych, ale też wezmą udział w ich sadzeniu i pielęgnacji. Całość „placu pod chmurką" zostanie otoczona ogrodzeniem, co zapewni podopiecznym bezpieczeństwo. W jego części otaczającej kącik edukacyjny zamontowane zostaną wielkoformatowe twórcze tablice do ekspozycji prac oraz działań plastycznych uczniów.

Część rekreacyjna zapewni małym uczniom szeroki zakres doznań sensorycznych począwszy od bujania, kontaktu z różnorodnymi materiałami (drewno, kamyki rzeczne, piasek, kora), ćwiczeń zmysłu równowagi na bezpiecznych, drewnianych przyrządach, po swobodne zabawy ruchowe z elementami skoków, biegów oraz wspinania się. Obok i na kolejnym slajdzie przedstawiamy nasze inspiracje

Biorąc pod uwagę koszty przedsięwzięcia planujemy kilkuetapową realizację tego projektu przy czynnej pomocy pracowników szkoły i rodziców. I etap - wykonanie części „sensorycznej” II etap – część edukacyjna III etap - część rekreacyjna Całość – maj 2016 Oprócz pracy własnej i ogromu chęci niezbędne jest wsparcie finansowe!