Organizacja i przebieg egzaminu gimnazjalnego Sesja 142 Rok szkolny 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego
Advertisements

ORGANIZACJA I PRZEBIEG EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
SPRAWDZIAN W SZÓSTEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ 2012.
WYBRANE PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2012 materiały szkoleniowe
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Sprawdzian szóstoklasisty
Informacje dla uczniów
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2013/2014.
PROCEDURY PROCEDURY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2009/2010.
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
Egzamin Gimnazjalny 2014 organizacja.
EGZAMIN GIMNAZJALNY ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE WYZNACZONYM PRZEZ OKE: r. – środa CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA r. – czwartek CZĘŚĆ MATEMATYCZNO -PRZYRODNICZA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY w 2014 r.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2013/14
Uczniowie klasy szóstej w dniu sprawdzianu przychodzą ubrani w strój galowy Jeśli uczeń przyniesie ze sobą telefon komórkowy zostawia go w opisanej kopercie.
SPOTKANIE DLA ZN SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Egzamin Gimnazjalny 2014.
Informacje dla uczniów i słuchaczy w gimnazjach
Sprawdzian szóstoklasisty
PROCEDURY ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ Informacja dla Rodziców rok szkolny 2014/2015.
2014/2015 Informacje dla uczniów. Część humanistyczna – 21 kwietnia 2015 r. (wtorek) z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie – godz. 9:00 (60/80min-czas.
Organizacja i przeprowadzanie
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Egzamin gimnazjalny Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2015.
Najwa ż niejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przeprowadzanie sprawdzianu w sesji egzaminacyjnej 2015.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Arkusze egzaminacyjne rozdaje się o godzinie rozpoczęcia egzaminu z danego zakresu/poziomu. Po czynnościach organizacyjnych.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Organizacja i przeprowadzanie
ROK SZKOLNY 2014/ KWIETNIA 2015 ROKU. * osobny stolik dla każdego ucznia (stoliki ustawione w jednym kierunku, w odległości zapewniającej samodzielność.
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY INFORMACJE DLA UCZNIÓW I RODZICÓW.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku, tel. (058) , DataCzęść egzaminu Godzina rozpoczęcia.
Egzamin Gimnazjalny ‘2016. WAŻNE TERMINY – EGZ. GIMNAZJALNY – egzaminy g. 9:00 i 11:00 1, 2, 3.06 – termin dodatkowy – informacje o wynikach.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
ROK SZKOLNY 2015/ KWIETNIA 2016 ROKU (OSTATNI)
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Egzamin Gimnazjalny 2017.
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Egzamin gimnazjalny 2017.
Egzamin gimnazjalny 2017.
Sesja 172 czerwiec – lipiec 2017 r..
Gimnazjum nr 1 im KEN w Koronowie
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
* Egzamin gimnazjalny 2018 Szkolenie rodziców dotyczące warunków przebiegu egzaminu gimnazjalnego *
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
NIE WOLNO UŻYWAĆ OŁÓWKÓW!!!!!
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
INFORMACJA O EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY DLA RODZICÓW Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.
obowiązujące w roku szkolnym 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Procedury przebiegu i organizacji egzaminu gimnazjalnego
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Zapis prezentacji:

Organizacja i przebieg egzaminu gimnazjalnego Sesja 142 Rok szkolny 2013/2014

Terminarz egzaminu 23 kwietnia 2014 (środa) część humanistyczna egzamin z zakresu historii i wos-u (60 minut / 80 minut) egzamin z zakresu języka polskiego (90 minut / 135 minut) 24 kwietnia 2014 (czwartek) część matematyczno-przyrodnicza – egzamin z zakresu przedmiotów przyrodniczych (60 minut / 80 minut) – egzamin z zakresu matematyki (90 minut / 135 minut) 25 kwietnia 2014 (piątek) język obcy – egzamin na poziomie podstawowym (60 minut / 80 minut) – egzamin na poziomie rozszerzonym (60 minut / 90 minut)

Najpóźniej we wtorek ( r.) przewodniczący odbiera listy uczniów oraz listy z kodami i numerami PESEL Dzień przed każdą częścią egzaminu przewodniczący wraz z członkami zespołu nadzorującego przygotowują salę egzaminacyjną.

Zadania zespołu nadzorującego egzamin Przygotowując salę należy zapewnić: osobny stolik dla każdego ucznia (stoliki ustawione w jednym kierunku, w odległości zapewniającej samodzielność pracy) właściwą liczbę krzeseł właściwe nagłośnienie (egzamin z języka obcego) zegar widoczny dla wszystkich zdających tablicę (planszę) do zapisania godziny rozpoczęcia i zakończenia egzaminu kartki z imieniem, nazwiskiem, trzyznakowym kodem ucznia (słuchacza) i jego numerem PESEL (przymocowane do ławki) zapasowe przybory do pisania i rysowania miejsce, gdzie uczniowie pozostawią swoje torby.

Egzamin pisany na komputerze  Należy zapewnić komputer połączony z drukarką i z papierem do drukarki, bez dostępu do Internetu i bez automatycznego sprawdzania pisowni, z edytorem równań w programie Word oraz zainstalowanym oprogramowaniem obsługującym układ klawiatury dla języka niemieckiego  trzeba zaplanować sposób postępowania w przypadku awarii (drugi komputer, wymienny dysk, nagrywarka CD)  Zestaw egzaminacyjny kodowany jest zgodnie z wymogami: naklejka z kodem, trzyznakowy kod ucznia, numer PESEL, na pierwszej stronie arkusza członek zespołu nadzorującego umieszcza adnotację: Odpowiedzi zdającego znajdują się na wydruku komputerowym, lub Odpowiedzi zdającego znajdują się w arkuszu i na wydruku komputerowym

Egzamin pisany na komputerze  odpowiedź musi być poprzedzona numerem zadania zgodnym z arkuszem;  w przypadku zadań zamkniętych wystarczy podać oznaczenie wybranej odpowiedzi, np. 1A, 2B lub 1.1A, 2.1A;  jeśli konieczne będzie wykonanie rysunków, zdający wykonuje je ręcznie w odpowiednim miejscu w arkuszu – nie techniką komputerową! W pliku komputerowym zdający zapisuje numer zadania z adnotacją: „odpowiedź w arkuszu”;  zdający przekazuje swoje odpowiedzi w formie wydruku razem z arkuszem. Wydruk powinien mieć standardowy wymiar marginesów: 2,5 cm z każdej strony.

Egzamin pisany na komputerze  na górze każdej kartki wydruku z odpowiedziami należy napisać odręcznie kod szkoły, trzyznakowy kod ucznia, numer PESEL;  zestaw i wydruk pakujemy do jednej koperty opisanej adnotacją: praca pisana na komputerze  pliki zdającego należy usunąć z twardego dysku i z kosza

Dzień egzaminu (kolejnych części) Wszyscy członkowie zespołów nadzorujących przychodzą 1 godz. przed daną częścią egzaminu (na 8.00). W godz przewodniczący zgłaszają kompletność zespołów nadzorujących. W dzień egzaminu o godz wszyscy przewodniczący zespołów nadzorujących wraz z przedstawicielami uczniów stawiają się w pokoju pedagogów, gdzie nastąpi otwarcie pakietów z materiałami. Przewodniczący zespołów odbierają: - odpowiednią liczbę i rodzaj zestawów egzaminacyjnych, - płytę CD (w przypadku języka obcego), - listę zdających w danej sali, - koperty z naklejkami z kodem kreskowym, - zwrotną kopertę do spakowania prac egzaminacyjnych, - druk protokołu przebiegu egzaminu w danej sali.

Przewodniczący przenosi materiały do odpowiedniej sali. Nie wcześniej niż o godz – ZN wpuszcza do sali zdających pojedynczo według kolejności na liście. Zdający powinni mieć przy sobie dokument stwierdzający tożsamość. W razie potrzeby tożsamość może potwierdzić inny nauczyciel. Zdający odkładają w przygotowanym miejscu torbę, na salę wnoszą jedynie pióro lub długopis czarnopiszące, ołówek – przeznaczony tylko do rysowania, gumkę, linijkę, ekierkę, cyrkiel i kątomierz. Zdający zajmują wyznaczone miejsca.

Po wejściu wszystkich zdających przewodniczący przypomina: - zakazie wnoszenia telefonów komórkowych (zakaz dotyczy zarówno uczniów jak i nauczycieli) - o konieczności sprawdzenia kompletności zestawu; - o sposobie kodowania; - uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, korzystający z zestawów dostosowanych, niepełnosprawni ruchowo korzystają z pomocy nauczyciela podczas kodowania; - o konieczności zapoznania się z instrukcją wydrukowaną na pierwszej stronie zanim uczniowie przystąpią do pracy.

Uczniowie sprawdzają kompletność zestawu, czytają instrukcję, kodują arkusze. Członkowie zespołu nadzorującego mogą udzielić odpowiedzi na pytania związane wyłącznie z kodowaniem i rozumieniem instrukcji. Przewodniczący pokazuje uczniom, gdzie należy nakleić naklejki z kodem – Miejsce na naklejkę, uczniowie naklejają naklejki samodzielnie. Nie wcześniej niż o 9.00 przewodniczący zapisuje na tablicy godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy z zestawem. Uczniowie rozpoczynają pracę. W przypadku egzaminu z języka obcego (na obu poziomach) przewodniczący odtwarza płytę CD. PZN dwukrotnie przypomina zdającym o konieczności zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi: pierwszy raz – przed przystąpieniem do rozwiązywania zadań, drugi raz – na 10 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z zestawem egzaminacyjnym

PZN odpowiada za to, aby podczas egzaminu w sali znajdowali się wyłącznie zdający przydzieleni do danej sali, członkowie zespołu nadzorującego oraz – ewentualnie – obserwatorzy nie opuszcza sali egzaminacyjnej w czasie trwania egzaminu; w sytuacjach szczególnych, gdy musi opuścić salę – swoje obowiązki powierza członkowi zespołu nadzorującego; fakt ten odnotowuje w protokole przebiegu egzaminu

Zadania zespołu nadzorującego egzamin PZN odpowiada za to, by członkowie zespołu nadzorującego w czasie trwania egzaminu : zachowali ciszę, nie chodzili po sali bez wyraźnego powodu, nie zaglądali do prac zdających, w inny sposób nie zakłócali ich pracy.

Zadania zespołu nadzorującego egzamin W uzasadnionej sytuacji PZN zezwala zdającemu na opuszczenie sali, po zapewnieniu warunków wykluczających możliwość kontaktowania się zdającego z innymi osobami (z wyjątkiem osób udzielających pomocy medycznej). Jeżeli zdający zgłasza zakończenie pracy wcześniej niż na 10 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z zestawem – przed odebraniem jego zestawu egzaminacyjnego przewodniczący lub członek zespołu nadzorującego sprawdza, czy uczeń (słuchacz) zaznaczył odpowiedzi na karcie odpowiedzi.

W przypadku: stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań egzaminacyjnych przez ucznia, wniesienia przez ucznia do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego albo korzystania przez ucznia z urządzenia telekomunikacyjnego w sali egzaminacyjnej, zakłócania przez ucznia prawidłowego przebiegu pracy z zestawem egzaminacyjnym w sposób utrudniający pracę pozostałym uczniom wystąpienia szczególnych sytuacji losowych lub zdrowotnych, np. zasłabnięcia ucznia powiadamia przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego, który podejmuje decyzję o przerwaniu danemu uczniowi pracy z zestawem egzaminacyjnym i unieważnieniu mu odpowiedniego zakresu/poziomu danej części egzaminu

Po upływie czasu przeznaczonego na pracę z arkuszem przewodniczący informuje uczniów o zakończeniu pracy, poleca zamknięcie arkuszy i odłożenie ich na brzeg stolika. Zdający pozostają na swoich miejscach. Zespół odbiera arkusze w obecności uczniów, sprawdza kompletność, sposób kodowania, czy odpowiedzi zostały przeniesione do kart odpowiedzi. Przewodniczący zezwala zdającym na opuszczenie sali. Należy pamiętać, aby dwoje zdających pozostało do czasu zapakowania zestawów egzaminacyjnych i zaklejenia „bezpiecznej koperty”.

Członkowie zespołu nadzorującego: w przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce – zaznaczają występowanie tych trudności, zamalowując odpowiednie pola na arkuszu i karcie odpowiedzi; odnotowują oddanie zestawów na listach obecności; podpisują wypełnioną listę obecności oraz protokół.

Przerwa W czasie przerwy jeden członek każdego zespołu nadzorującego pełni dyżur na korytarzu, sprawiając opiekę nad uczniami. Uczniowie, którzy ukończyli pracę z zestawem przed upływem czasu kierowani są na łącznik.

Po zakończeniu pracy z każdym zestawem egzaminacyjnym członkowie zespołu nadzorującego: 1) w obecności uczniów przeliczają, kompletują i pakują materiały egzaminacyjne - wypełnione arkusze w „bezpieczne koperty”, niewykorzystanych arkuszy w stanie nienaruszonym nie pakuje się do koperty; 2) zaklejają koperty; 3) podpisują zweryfikowane listy obecności; 4) sporządzają protokół przebiegu egzaminu w danej sali. Tak przygotowane materiały należy dostarczyć zastępcy przewodniczącego szkolnego zespołu nadzorującego. Zastępca przewodniczącego sprawdza kompletność materiałów z danej sali w obecności odpowiedniego przewodniczącego zespołu nadzorującego. Następnie sporządza zbiorczy protokół i poszczególni przewodniczący zespołów nadzorujących podpisują go.

Nadruk na kopertach bezpiecznych

GH-P2-142 GH – część humanistyczna P – język polski 2 – zestaw dla ucznia z autyzmem lub zespołem Aspergera 142 – sesja 2 (kwiecień 2014)

GH-H8-142 GH – część humanistyczna H – historia i wos 8 – arkusz dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim 142 – sesja 2 (kwiecień 2014)

II zakres Każdego dnia PZN wraz z przedstawicielami uczniów przychodzą do punktu dystrybucji arkuszy 20 minut przed rozpoczęciem egzaminu (ok ). Uczniowie zajmują miejsca, należy powtórzyć całą procedurę. Arkusze można rozdać najwcześniej o

Usterka płyty CD T eksty do poszczególnych zadań są nagrane na płycie CD jako odrębne ścieżki: Odtwarzacze CD automatycznie przechodzą do kolejnej ścieżki; podział nagrania na poszczególne ścieżki ma jedynie ułatwić przejście do odpowiedniego zadania w przypadku wystąpienia usterki płyty CD. arkusz na poziomie podstawowym Ścieżka 1. – wstęp oraz zadanie 1 Ścieżka 2 – zadanie 2. Ścieżka 3. – zadanie 3. arkusz na poziomie rozszerzonym Ścieżka 1. – wstęp oraz zadanie 1 Ścieżka 2 – zadanie 2.

Usterka płyty CD Jeżeli usterka płyty CD wystąpiła po rozpoczęciu nagrania do zadania 1., PZN: zapisuje na tablicy czas rozpoczęcia przerwy związanej z wymianą płyty CD, wymienia płytę CD na rezerwową, zapisuje na tablicy czas zakończenia przerwy związanej z wymianą płyty CD oraz nowy czas zakończenia pracy z arkuszem, wydłużając go odpowiednio, przechodzi do ścieżki odpowiadającej numerowi zadania, podczas którego wystąpiła usterka płyty CD i odtwarza nagranie.

Uwagi 1. Nie ma w tym roku e-oceniania. 2. Brudnopis nie jest oceniany. 3. Autystycy zaznaczają odpowiedzi otoczając kółkiem prawidłową. Pomyłkowe zaznaczenie skreślają. Wszystko zapisane jest w instrukcji. 4. Uczniowie z upośledzeniem w kółko biorą pomyłkowo zaznaczoną odpowiedź – czyli odwrotnie do A2.

Procedury Zadania zespołu nadzorującego egzamin str.14 (przewodniczącego str.14 pkt 6.1, członkowie str.15 pkt 6.2) Organizacja i przebieg egzaminu str.17 Instrukcja przeprowadzania egzaminu dla zdających korzystających z komputera str.26 Postępowanie w sytuacjach szczególnych str.29