Podręczna karta informacyjna dotycząca © 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. aplikacji Lync Web App Dołączanie do spotkania programu Lync przy użyciu dźwięku z komputera Jeśli nie masz programu Lync 2013, możesz dołączyć do spotkania w programie Lync za pomocą aplikacji Lync Web App. Zauważ, że nie musisz nic pobierać ani instalować. Wystarczy kliknąć łącze spotkania w zaproszeniu i wykonać zamieszczone na stronie instrukcje umożliwiające dołączenie do spotkania. 1.W zaproszeniu na spotkanie kliknij pozycję Dołącz do spotkania programu Lync. 2.Gdy zostanie otwarta aplikacja Lync Web App, wykonaj jedną z następujących czynności: Aby dołączyć jako gość, wpisz swoją nazwę (imię i nazwisko) w polu tekstowym i wybierz pozycję Dołącz do spotkania. Jeśli spotkanie jest inicjowane przez kogoś z Twojej organizacji, możesz wybrać pozycję Zaloguj się, jeśli jesteś z firmy organizatora. Następnie wpisz tę samą nazwę użytkownika i hasło, za pomocą których logujesz się do sieci firmowej. 3.Zaznacz pozycję Zainstaluj wtyczkę Lync Web App, która jest wymagana do obsługi dźwięku i obrazu wideo z komputera. W przypadku osób prowadzących umożliwia ona także udostępnianie zawartości ekranu. W zależności od konfiguracji spotkania możesz znaleźć się w poczekalni lub od razu na spotkaniu. Jeśli jesteś w poczekalni, tylko osoba prowadząca może wpuścić Cię na spotkanie. Po wejściu na spotkanie możesz obsługiwać dźwięk za pomocą głośników i mikrofonu komputera lub zestawu słuchawkowego. Ważne W tym temacie możesz znaleźć informacje na temat sposobu konfigurowania i testowania urządzenia audio.W tym temacie Dzwonienie w celu dołączenia do spotkania Aby dołączyć do części głosowej spotkania, dzwoniąc, wykonaj instrukcje z poprzedniej sekcji, ale nie zaznaczaj opcji powodującej zainstalowanie wtyczki Lync Web App, a następnie kliknij pozycję Dołącz do spotkania. W oknie dialogowym Dołączanie do części audio spotkania kliknij pozycję Czekam na połączenie ze spotkania, a następnie wpisz numer telefonu, pod który będzie można do Ciebie zadzwonić. Możesz też kliknąć pozycję Dołączę do spotkania, dzwoniąc i użyć numeru oraz identyfikatora konferencji podanych w zaproszeniu na spotkanie. Zarządzanie wyświetlaniem obrazu wideo Jeśli do komputera jest podłączona kamera, kliknij ikonę, aby udostępnić obraz wideo w ramach spotkania. Kamera umożliwia tylko udostępnianie własnego obrazu wideo, a nie wyświetlanie obrazu wideo udostępnianego przez innych.
Zarządzanie uczestnikami spotkania Osoba prowadząca może za pomocą ikony uzyskać dostęp do opcji zarządzania uczestnikami. Na karcie UCZESTNICY jest wyświetlona lista uczestników. 1.Kliknij prawym przyciskiem myszy uczestnika i wybierz polecenie Wycisz, Wyłącz wyciszenie, Usuń lub Zmień na uczestnika/osobę prowadzącą. 2.Podczas spotkania możesz zaprosić dodatkowych uczestników. Kliknij pozycję AKCJE. Aby zaprosić uczestników, korzystając z ich numeru telefonu, kliknij pozycję Zaproś, używając numeru telefonu. Aby wysłać zaproszenie pocztą , kliknij pozycję Zaproś pocztą . 3.Aby ukryć nazwy uczestników w materiałach wideo i na zdjęciach, kliknij pozycję Ukryj nazwy osób. 4.Aby wyciszyć wszystkich uczestników jednocześnie, kliknij pozycję Wycisz odbiorców. Udostępnianie pulpitu lub otwartego programu Osoba prowadząca może udostępnić w ramach spotkania swój pulpit lub otwarty program (albo programy). 1.Wskaż ikonę. Aby udostępnić swój pulpit, kliknij pozycję Pulpit. Na scenie spotkania zostanie wyświetlony komunikat Prezentujesz: Pulpit, a pulpit zostanie otoczony żółtym obramowaniem. Aby udostępnić program, kliknij pozycję Program i wybierz programy, które chcesz udostępnić, a następnie kliknij pozycję Prezentuj. 2.Podczas sesji udostępniania w górnej części ekranu jest wyświetlany pasek udostępniania. Możesz go ukryć lub pokazać, klikając ikonę pinezki. 3.Kliknij pozycję PRZEKAŻ KONTROLĘ, aby udostępnić innemu uczestnikowi możliwość sterowania sesją udostępniania. W dowolnym momencie możesz odebrać tę możliwość, klikając pozycję PRZEKAŻ KONTROLĘ, a następnie pozycję Cofnij udostępnienie kontroli. 4.Aby zakończyć udostępnianie sesji, na pasku narzędzi kliknij pozycję Zatrzymaj prezentowanie. Udostępnianie prezentacji programu PowerPoint 1.Wskaż ikonę, a następnie kliknij pozycję PowerPoint. 2.W oknie dialogowym Wybierz plik programu PowerPoint do zaprezentowania kliknij przycisk Przeglądaj, aby wybrać i otworzyć prezentację do udostępnienia. 3.Korzystając ze strzałek dostępnych pod obszarem spotkania, możesz przechodzić między slajdami. Kliknij pozycję MINIATURY, aby wybrać określony slajd, a pozycję UWAGI, aby wyświetlić uwagi osoby prezentującej. 4.Kliknij ikonę w prawym górnym rogu slajdu, aby wyświetlić pasek adnotacji udostępniający narzędzia, takie jak zakreślacze, stemple i wskaźnik laserowy. 5.W prezentacji mogą być osadzone hiperłącza. Zanim je klikniesz w trakcie prezentowania, ukryj wszystkie adnotacje w prezentacji, klikając pozycję Ukryj adnotacje na pasku narzędzi adnotacji. Wybieranie układu W zależności od typu spotkania można wybrać określony widok zawartości, osób prowadzących i uczestników spotkania. Kliknij pozycję Wybierz układ w prawej dolnej części spotkania: Widok galerii umożliwia wyświetlenie materiałów wideo i zdjęć wszystkich uczestników. Widok prezentera umożliwia wyświetlenie zdjęcia lub obrazu wideo tylko aktywnego prezentera. Widok prezentacji umożliwia wyświetlenie tylko zawartości udostępnionej w ramach spotkania — na przykład dzięki udostępnieniu ekranu.