Kurs “Developing my intercultural communication skills” – Wielka Brytania – York 11- 15 listopada 2013 Agata Olszewska – nauczycielka języka angielskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
MALTA 2013 Kurs metodyczny Methodology Revisited, Revitalised and Re-energised. Practical Ideas and Materials in Language Teaching.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Praktyki zawodowe w Anglii
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
PROGRAM COMENIUS.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
compulsory full-time education
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
z uwzględnieniem uczniów z zaburzoną komunikacją językową
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Kurs “Developing my intercultural communication skills” – Wielka Brytania – York 11- 15 listopada 2013 Agata Olszewska – nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 42 w Łodzi

Projekt „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów indywidualnych” jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Comenius – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Numer projektu: 2013-2-PL1-ESF02-40554 Organizator kursu – York Associates Trener – Benjamin Dobbs

Cele kursu: Rozwijanie międzykulturowych umiejętności poprzez zapoznanie się z teorią, przykładami oraz poprzez dyskusje, analizowanie przykładów i inne praktyczne zadania.   Zdobycie umiejętności i kompetencji, które pozwalają odnaleźć się w różnych sytuacjach i sprawiają, że jest się elastycznym w różnych kontekstach międzykulturowych. Umiejętności te można również wykorzystać we własnym środowisku zawodowym.

Cele kursu:   Posiadanie międzykulturowych kompetencji i wykorzystywanie ich w różnych kontekstach – w środowisku zawodowym a nawet i w życiu prywatnym. Rozwijanie umiejętności międzypersonalnych, bycie świadomym pewnych zagadnień takich jak rozwiązywanie konfliktów, negocjowanie, które pomagają pracować w grupie nie tylko wielokulturowej. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie międzynarodowej. Bycie świadomym różnic pomiędzy kulturami i wykorzystywanie tej wiedzy w praktyce.

Kurs "Developing my intercultural skills" był bardzo dobrze zaplanowany przez organizatorów. Ze względu na brak innych uczestników, miałam świetną okazję do indywidualnej pracy z trenerem. Kurs był w 100% skoncentrowany na moich potrzebach i brał pod uwagę kontekst mojej pracy nie tylko przy projektach międzynarodowych, ale również środowisko, związane z moją pracą w szkole.

Kurs składał się z dwóch części: teorii związanej z komunikacją międzykulturową oraz części praktycznej - dyskusje, burze mózgów, poświęconej wyłącznie przykładom z mojego doświadczenia zawodowego. Podczas kursu trener korzystał z wielu własnoręcznie przygotowanych materiałów: slajdy, filmiki, artykuły prasowe, prezentacje video. Wszystkie materiały otrzymałam w wersji papierowej i elektronicznej.

Podczas ostatniego dnia kursu została przeprowadzona ewaluacja kursu, trenera, organizatora oraz rodziny goszczącej. Podczas trwania kursu mieszkałam u rodziny angielskiej – państwa Lauffów, co było świetną okazją do rozwijania moich umiejętności językowych.

W trakcie trwania kursu miałam okazję poznać uczestników ( z Niemiec i Norwegii), którzy w tym samym czasie brali udział w innych kursach. Podczas przerw kawowych oraz w trakcie lunchu mieliśmy zaplanowane wspólne rozmowy z innymi trenerami, a każdego dnia, po zakończeniu kursu braliśmy udział w wycieczkach fakultatywnych, np. do katedry, na koncert chóru czy wycieczka z przewodnikiem po mieście. Takie działania miały na celu integrację i poznanie ludzi z innych krajów oraz różnych środowisk zawodowych. Dzięki temu mogłam na bieżąco ćwiczyć komunikację międzykulturową.

W trakcie trwania kursu trener wielokrotnie nawiązywał do projektu, którym obecnie się zajmuję (Europe in a...Museum - Partnerskie Projekty Szkół - Comenius). Otrzymałam wiele cennych wskazówek dotyczących współpracy międzykulturowej. W trakcie kursu miałam okazję zwiedzić z trenerem trzy muzea w Yorku - Yorkshire Museum, York Castle Muzeum oraz Muzeum Wikingów.

Yorkshire Museum

York Castle Muzeum

Muzeum Wikingów

Po zakończeniu kursu utrzymuję stały kontakt mailowy z trenerem (wymaganie organizatora), który monitoruje moją dalszą pracę przy projekcie unijnym. Mam za zadanie za 6 miesięcy dokonać autoewaluacji zajęć - materiałów użytych podczas kursu oraz poinformować trenera o moich spostrzeżeniach i zmianach. Mam również stały kontakt z uczestnikami innych kursów oraz trenerami, których poznałam w York Associates.

Zdobytymi doświadczeniami mam zamiar podzielić się z partnerami projektu Comenius (Europe in a...Museum) - Partnerskie Projekty Szkół, z którymi obecnie współpracuję : Litwa, Bułgaria, Grecja, Włochy oraz Turcja.

Wpływ kursu na rozwój osobisty i zawodowy: Kurs zachęcił mnie do wprowadzenia bardziej refleksyjnego podejścia w sposobie nauczania, wykonywania zadań służbowych, wykorzystania metod nauczania, pracy w mojej szkole. Zachęcił mnie do zapoznawania się w szerszym zakresie z najnowszymi badaniami z zakresu nauczania/dziedziny, którą się zajmuję Dał mi szerszy ogląd podejść nauczaniu/metod/technik/materiałów, z których mogę skorzystać Wpłynął na poprawę znajomości przedmiotu, którego nauczam/obszaru zawodowego Zwiększył moje umiejętności w zakresie organizacji/zarządzania/kierowania (zarządzanie klasą) Wpłynął na poprawę moich kompetencji w zakresie języka obcego

Wpływ kursu na rozwój osobisty i zawodowy: Zachęcił mnie do szerszego wykorzystania TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne) w klasie Odświeżył moje zainteresowania w dziedzinie, której nauczam Wpłynął na aktualizację mojej wiedzy o innych krajach/kulturach/systemach edukacji Zwiększył moją wiedzę nt. nowych mechanizmów finansowania (na poziomie europejskim) działań w obszarze projektów edukacji szkolnej/ edukacji dorosłych/w ramach organizacji Zachęcił mnie do udziału w innych działaniach programu Erasmus Plus Zmotywował mnie do dalszego rozwoju zawodowego w przyszłości Zwiększył moje perspektywy zawodowe  

Wpływ kursu na uczniów i współpracowników: Pomógł mi lepiej motywować uczniów/słuchaczy do zainteresowania przedmiotem, którego nauczam Pomógł mi podnieść zainteresowanie moich uczniów, współpracowników tematyką europejską Zachęcił innych nauczycieli do udziału w podobnych mobilnościach indywidualnych/wyjazdach szkoleniowych Zachęcił moich kolegów do udziału w Europejskich Programach Edukacyjnych

Wpływ kursu na szkołę: Kurs przyczyni do stosowania nowych metod nauczania/podejść w mojej szkole Pomógł zwiększyć wymiar europejski w pracy mojej szkoły  

Jestem zmotywowana, aby nadal pracować przy projektach europejskich i w ten sposób będę zdobywać kolejne doświadczenia zawodowe i umiejętności pracy z nowoczesnym technologiami informacyjnymi oraz będę poszerzać swoje zainteresowania. Wpłynie to korzystnie na rozwój szkoły. Stworzy więcej możliwości uczniom biorącym udział w projektach. Zwiększy atrakcyjność i jakość oferty edukacyjnej szkoły, podniesie jej konkurencyjność na rynku oświatowym oraz merytoryczną i marketingową pozycję. Dzięki projektom unijnym promowane będą nowoczesne zasady realizacji projektów – aktywizacja uczniów, zastosowanie nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych. Podniosą się umiejętności językowe uczniów i nauczycieli.

YORK York – miasto w północnej Anglii w hrabstwie ceremonialnym North Yorkshire, powstałe u zbiegu rzek Ouse i Foss. Liczba mieszkańców w jednostce administracyjnej City of York wynosi ponad 180 tys. York jest znany ze swojej bogatej historii, która zachowała się w architekturze. Miasto zostało założone ponad 2000 lat temu, a do XIX wieku było największym miastem w północnej Anglii. Co roku przyjeżdżają tu tysiące turystów, aby zobaczyć średniowieczne budowle, w których przeplatają się ślady wikingów i Rzymian.

Katedra w Yorku jest największą średniowieczną katedrą w Anglii i północnej Europie i dominuje nad miastem.

W mieście znajdują się dwa uniwersytety – University of York i York St John University.

York jest również znany z dużej liczby pubów York jest również znany z dużej liczby pubów. Mówi się nawet, że każdego dnia roku można iść do innego pubu, a z każdego punktu miasta w obrębie murów można zobaczyć przynajmniej jeden pub i przynajmniej jeden kościół.