TYDZ I EŃ WYCHOWANIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Barka 1. Pan kiedyś stanął nad brzegiem, Szukał ludzi gotowych pójść za Nim; By łowić serca Słów Bożych prawdą. Ref.: O Panie, to Ty na mnie spojrzałeś,
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Jan Paweł II PRZYJACIEL MŁODZIEŻY.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Skąd pochodzą zasady moralne?
„Czym skorupka za młodu...”
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Wychowanie i wychowawcy wobec problemów płynnej nowoczesności
KATECHETA WOBEC POSTMODERNIZMU
„Wy jesteście solą dla ziemi…
FUNKCJA WYCHOWAWCZA RODZINY
„Pokój Rodzicielski” w przestrzeni szkoły
Jan Paweł II.
WĘDRÓWKA KU MĘSKIEJ MIŁOŚCI
ŚWIAT LUDZKICH UCZUĆ.
Wolontariat w Placówce Wielofunkcyjnej „Nasz Dom” Rumia
Jak wychowywać dziś młodzież?
Jezus zachęca nas abyśmy pozostawili swoją grzeszność
DOWODY NA ISTNIENIE BOGA
Recepta na sukces nauczyciela
Prezentacja multimedialna
Zgoda na siebie i dar swojego życia daje Bogu możliwość
Życie nastolatka.
RACHUNEK SUMIENIA.
FORMACJA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ UCZNIÓW JEZUSA.
Leci aniołek mały ma w kieszoneczce opłatek biały i na stole go położy
AUTORYTETU NAUCZYCIELA (INSPIRANDERA) W PROCESIE EDUKACYJNYM
Siostry Nazaretanki o swoim życiu i powołaniu
JAK WYGRAĆ ŻYCIE?.
Praktyka uzdrowienia wewnętrznego
Słowo Życia Luty 2011.
KIM JESTEŚ CZŁOWIEKU?.
"DA MIHI ANIMAS COETERA TOLLE"
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Opracowała : Anna Wojtal
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć...” Jan Paweł II.
Innowacja pedagogiczna
UROCZYSTOŚĆ ŚWIĘTEGO JANA BOSKO
Jan Paweł II Orędownik rodzin.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
1. Zagadnienia wstępne Dlaczego spotkanie wyjazdowe, a nie książka lub konferencje na stronie internetowej Odnowy ogólnopolskiej?
Jan Paweł II - Papież Wolności
Rodzina-źródłem życia, szacunku i miłości
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
4. Powołanie człowieka do życia w rodzinie
40. Wobec wyboru drogi życiowej – ku dojrzałości
9. Być ojcem, być matką – odpowiedzialne rodzicielstwo
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Godność ucznia a postawa nauczyciela
KONCEPCJA PRACY NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA SIÓSTR SALEZJANEK IM
Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Animus” Kwiecień 2013.
Wybrane przesłania Jana Pawła II do młodzieży. Teraz przychodzi kolej na was, aby być odważnymi apostołami tego Królestwa! Msza św. dla młodych na Górze.
Adoracja II Niedziela Listopada 2015
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
„… myślmy o Nim jak o gwałtowniku Królestwa Bożego…” Jan Paweł II Mówi się o nim jak o proroku. Inni zauważali w Nim charyzmatyka i mistyka, dla wielu.
Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. (J 6,54)
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
Bł. Jan Paweł II „O modlitwie”.
Moje pomysły na przyszłość
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
Po co ewangelizować?.
Doskonalenie nauczycieli granty
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Kodeks etyczny nauczyciela
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Zapis prezentacji:

TYDZ I EŃ WYCHOWANIA

DEFICYT WYCHOWYWANIA David Cameron po zamieszkach młodzieży w Anglii wskazał na przyczyny: postępująca demoralizacja: „degrengolada moralna”, brak poczucia odpowiedzialności za siebie i innych, nieskuteczność systemu edukacji, nieskuteczność działań wychowawczych prowadzonych przez rodziców, unikanie przez polityków jasnego wartościowania różnych sytuacji w kategoriach dobra i zła.

DEFICYT WYCHOWYWANIA David Cameron wskazuje konkretnie drogi prowadzące do demoralizacji: dzieci bez ojców, szkoły bez dyscypliny, nagradzanie bez wysiłku, przestępstwa bez kary, prawa bez obowiązków, społeczeństwo bez kontroli.

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ Człowiek, aby stać się tym, kim powinien ostatecznie być, koniecznie potrzebuje wychowania oraz kochających i wymagających zarazem wychowawców.

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ Jan Paweł II w paryskiej siedzibie UNESCO: "W wychowaniu bowiem chodzi właśnie o to, aby człowiek stawał się bardziej człowiekiem…".

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ „W każdym młodym nawet najbardziej nieszczęśliwym istnieje zapalny punkt dobra. Pierwszym obowiązkiem wychowawcy jest poszuki-wanie tego punktu, tej wrażliwej struny serca i wyciągnięcia z tego zysku” (ks. Bosko)

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ Trudności w wychowaniu a) zachwianie tradycyjnych wzorców wychowawczych, b) rosnące tempo życia. Mamy coraz mniej czasu dla siebie i swoich bliskich, c) coraz częstsza bezradność wielu rodziców wobec zadań, jakie stawia przed nimi wychowanie.

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ Czas poświęcony przez rodziców swoim dzieciom od pierwszych chwil ich życia jest nie do zastąpienia!

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ „Nauczyciel widziany tylko na katedrze jest nauczycielem i niczym więcej. Ale jeśli uda się z młodymi na przerwę, staje się dla nich jak brat” (ks. Bosko)

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ Rodzice - pierwsi i najważniejsi wychowawcy i nauczyciele swych dzieci - nie muszą być zdani na własne siły. Z pomocą przychodzą im środowiska odpowiedzialne za dzieło wychowania - szkoła i Kościół.

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ Kościół ma obowiązek i pragnienie, by służyć dziełu wychowania. Czyni to przez duszpasterstwo i katechezę, a także poprzez katolickie szkoły.

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ Żyjemy w czasach, gdy polska rodzina, szkoła i Kościół mogą znów mówić jednym głosem. Skorzystajmy z tej szansy!

WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ Być nauczycielem dzisiaj - uczyć i wychowywać - to wielka sztuka prowadzenia dzieci i młodzieży "pod prąd" negatywnych zjawisk i zagrożeń.

INTEGRALNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA Nie da się skutecznie wychowywać bez świadomości celu, do którego ten proces ma prowadzić. Kościół zwraca uwagę na pełny rozwój osoby ludzkiej.

INTEGRALNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA Dzisiaj bardzo często akcentuje wiedzę i umiejętności. Wszystkie umiejętności mogą przynieść owoce tylko wtedy, gdy towarzyszyć im będzie dojrzała osobowość i ukształtowany charakter, a przede wszystkim odpowiednio uformowane sumienie.

INTEGRALNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA Jan Paweł II: „Wychowanie ulega degradacji, kiedy zmienia się w czyste kształcenie. Proste, wyrywkowe gromadzenie umiejętności, metod i informacji nie może bowiem zadowolić ludzkiego głodu i pragnienia prawdy".

INTEGRALNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA Jan Paweł II: „Ocenianie wyników szkoły to nie tylko ilość osób zdających egzaminy, poziom intelektualny, osiągnięcia w konkursach. Oddziaływanie szkoły to także wychowanie, kształcenie, wspomaganie integralnego wzrostu w człowieczeństwie. To sfera ducha: dorastanie przy pomocy łaski do wolności radości dzieci Bożych".

BÓG W SERCU DZIECKA Każda matka i każdy ojciec pragną szczęścia swoich dzieci. Jednak pełne szczęście człowiek może odnaleźć jedynie w Bogu.

BÓG W SERCU DZIECKA „Rodzice młodych powierzają nam chłopców z zamiarem wykształcenia. Ale Pan zsyła nam ich, abyśmy zainteresowali się ich duszami. Cała reszta to tylko środki” (ks. Bosko)

BÓG W SERCU DZIECKA Rodzice, którzy troszczą się o rozwój życia Bożego w sercu własnego dziecka, przekazują mu fundament, na którym będzie mogło się oprzeć całe jego życie, a którego nie zburzą "deszcze, potoki i wichry" życiowych doświadczeń.

DLA WSZYSTKICH WYCHOWAWCÓW Wychowawca to ktoś, przy kim wychowanek, staje się najpiękniejszą wersją samego siebie. (ks. Marek Dziewiecki)

Opracował ks. Marcin Kozyra SDB Dziękuję za uwagę! Opracował ks. Marcin Kozyra SDB