Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
zagadnienia Marka jako podstawa promocji Szlaku Jana III Sobieskiego There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product zagadnienia Marka jako podstawa promocji Szlaku Jana III Sobieskiego Odniesienia w procesie promocji Szlaku JIIIS Stopnie promocji i zasięg terytorialny promocji Instrumenty promocji szlaku Jana III Sobieskiego Standardy promocji Szlaku JIIIS Public Relations
Marka jako podstawa promocji Szlaku Jana III Sobieskiego There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Marka jako podstawa promocji Szlaku Jana III Sobieskiego Marka, inaczej znak fabryczny, znak firmowy identyfikujący wizualnie Markę traktujemy jako rodzaj świadectwa – gwarancję wysokiej jakości, świadomy przekaz skierowany do odbiorców produktów, usług, wydarzeń, atrakcji turystycznych itp.. Marka bazuje na pozytywnych konotacjach związanych z królem Janem III Sobieskim- marka nazwiska (wielkość, potęga, królewskość, szlachectwo, itp.)
Marka jako podstawa promocji Szlaku Jana III Sobieskiego There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Marka jako podstawa promocji Szlaku Jana III Sobieskiego Projekt znaku bazuje na monogramie Jana III Sobieskiego bitym na monetach z okresu jego panowania (szeląg gdański) Stylizowany monogram stanowi czytelny symbol odnoszący się bezpośrednio do historycznego patrona a forma znaku nie podlega ograniczeniu językowemu
Marka jako podstawa promocji Szlaku Jana III Sobieskiego There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Marka jako podstawa promocji Szlaku Jana III Sobieskiego Marka nie jest: logotypem chroniącym towar o jednostkowych cechach nazwą odróżniającą jeden towar od innego Marka nie dotyczy: jednostkowego produktu lub usługi jednostkowego miejsca Marka parasolowa (spinająca) jest jak rodzina przyjmują co pewien czas nowych członków.
Odniesienia w procesie promocji Szlaku JIIIS There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Odniesienia w procesie promocji Szlaku JIIIS Promocja szlaku bazuje i wykorzystuje do swoich działań Obszary terytorialne – podregion połączony Szlakiem JIIIS składający się z gmin z trenu województw Lubelskiego, Świętokrzyskiego, Podkarpackiego oraz terenu zachodniej Ukrainy Przedsiębiorczość – turystyka i usługi okołoturystyczne, przetwórstwo podporządkowane turystyce Tematy przewodnie- odniesienia do dziedzictwa rodu Sobieskich, wieku XVII – czasu panowania Króla Sobieskiego Grupy docelowe – turyści poszukujący (eksplorerzy) oraz turyści kulturowi, aktywni, hobbyści, ludzie poszukujący odpoczynku i atrakcji na wsi.
Stopnie promocji i zasięg terytorialny There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Stopnie promocji i zasięg terytorialny Czyli co i gdzie możemy promować: Zasięg terytorialny Lokalnym (np. ulotki, plakaty) Regionalnym (np. iventy) Ponadregionalnym (np. targi) Krajowym (np. szlaki turystyczne) Ponadnarodowym (np. internet) Promocja idei /Promocja rozwoju Promocja marki Promocja produktów Promocja usług Promocja wydarzeń
Konkurencyjność Skuteczność Spójny przekaz Innowacyjność There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Konkurencyjność Skuteczność Spójny przekaz Innowacyjność
Instrumenty promocji szlaku Jana III Sobieskiego There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Instrumenty promocji szlaku Jana III Sobieskiego Czyli w jaki sposób możemy promować: Szlaki turystyczne wraz ze wspólną wizualizacją (design małej infrastruktury turystycznej) Programy lojalnościowe (Karta turysty) Interaktywny system infokiosków (informacja turystyczna) Strony internetowe Konkursy (jednorazowe i cykliczne) Targi (organizowane w podregionie i targi zewnętrzne)
Instrumenty promocji szlaku Jana III Sobieskiego cd. There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Instrumenty promocji szlaku Jana III Sobieskiego cd. Czyli w jaki sposób możemy promować: Reklama on line (internet) Lokowanie produktów – reklama Filmy promocyjne internetowe i kinowe Gra internetowa i gra terenowe Iventy – wydarzenia plenerowe Reklama prasowa/telewizyjna Materiały drukowane (wydawnictwa książkowe, publikacje prasowe, mapy, przewodniki, foldery, albumy) Gadżety promocyjne (długopisy, pendrivy)
Standardy promocji Szlaku JIIIS There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Standardy promocji Szlaku JIIIS Księga Tożsamości Szlaku JIIIS Dokument skierowany jest do wszystkich gmin Szlaku Jana III Sobieskiego. Ma on na celu pomoc w kontaktach z mediami, klientami, firmami reklamowymi oraz wyjaśni wszelkie wątpliwości związane z tworzeniem i umacnianiem wizerunku Szlaku Sobieskiego.
Standardy promocji Szlaku JIIIS There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Standardy promocji Szlaku JIIIS Księga imprez Zawiera standardy wizualizacji, charakteru i przestrzeni imprez dla organizatorów tworzących ofertę Szlaku JIIIS Wskazuje na historyczne odniesienia wydarzeń jak również pozwala na stworzenie i zachowanie indywidualnego charakteru wydarzenia
Standardy promocji Szlaku JIIIS There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Standardy promocji Szlaku JIIIS Księga zachowań Ambasadorów Marki Dokument skierowany jest do wszystkich gmin Szlaku Jana III Sobieskiego. Zawiera zasady i techniki prowadzenia rozmów oraz korespondencji z klientami, partnerami na Szlaku JIIIS
There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product
There is only one King! Jan III Sobieski Trail as a transnational tourist product Dziękuję za uwagę