Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J. Puzynina, Język i my, Warszawa 1996, str. 30.
Advertisements

Ewolucja schematu komunikacji językowej
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
narzędzie w językowych pracach projektowych
Komunikacja interpersonalna Część I
AFAZJA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH
Rzecz o efektywności w biznesie
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
"Granice mojego języka są granicami mojego świata".
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Zakład Problemów Społecznych
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Idea oceniania kształtującego
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
Umiejętność obserwacji.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja.
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja i jej formy :
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
Metody komunikacji mi ę dzyludzkiej autor: Jakub Durasik.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się.
Metody komunikacji ludzi
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Komunikacja.
Praca w zespole.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Aleksandra Kiełbania I G
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rola wymowy w komunikacji społecznej. Definicja mowy wg Leona Kaczmarka ojca logopedii polskiej Mowa jest aktem w procesie językowego porozumienia się.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Razem możemy tak wiele!
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej

Kod N O Komunikat

70% czasu poza snem zajmuje KOMUNIKACJA 11% pisanie 15% czytanie 32% mówienie 41 - 47% słuchanie

Mówienie Formułowanie oraz przekaz informacji z wykorzystaniem głosu, składni i sygnałów niewerbalnych zrozumiałych dla słuchacza.

Słuchanie Jest efektem syntezy, interpretacji, oceny, zapamiętywania informacji z przekazów werbalnych i niewerbalnych.

SŁYSZENIE jest procesem biernym Słyszę, ale nie słucham.

AKT SŁUCHANIA Wymaga: koncentracji uwagi kontaktu wzrokowego używania zwrotów podtrzymujących kontakt

NADAWCO! Oddzielaj sprawy ważne od mniej istotnych! Mów do partnera, a nie o nim! Wyrażaj potrzeby, obawy i uczucia!

ODBIORCO! Nie przeszkadzaj! Daj czas i swoją uwagę! Sprawdzaj czy dobrze rozumiesz!

Komunikat typu JA Informuje o Twoich odczuciach związanych z konkretną sytuacją.

Komunikat typu TY niesie oskarżenie wskazuje winnego wykorzystuje negatywne oceny

FUNKCJE TEKSTÓW JĘZYKOWYCH Komunikacyjna / informacyjna Impresywna Ekspresywna Metajęzykowa Stanowiąca/magiczna Artystyczna/poetycka Fatyczna

KOMUNIKACJA POMAGA w zdobywaniu wiedzy i umiejętności UMOŻLIWIA rozwój języka UŁATWIA poznanie, rozumienie siebie i innych WPŁYWA na funkcjonowanie w społeczeństwie, a więc na rynku pracy

WSPÓŁPRACA oznacza dążenie do osiągnięcia celu przez wiele osób proces GRUPA ZESPÓŁ

EFEKTYWNOŚĆ WSPÓŁPRACY zależy od: organizacji planowania komunikacji motywacji

UCZĄC WSPÓŁPRACY pamiętajmy: o etapach rozwoju grupy, o różnych sytuacjach problemowych utrudniających osiągniecie celu, o konieczności UCZENIA określania wkładu pracy poszczególnych członków zespołu, o różnych kryteriach i sposobach oceniania zespołu, że praca zespołowa integruje wiele umiejętności kluczowych, że konflikty mogą wzmocnić grupę, że jednomyślność członków może zmienić cel (z ważności efektów na sam kontakt).

SUKCES GRUPY ZALEŻY OD INDYWIDUALNEGO SUKCESU KAŻDEGO UCZESTNIKA „Jedynie dzięki innym stajemy się sobą” Lew Wygotski

Dziękuję za uwagę! Ewa Toś