Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Szkoła z klasą 2.0. Spotkanie otwierające Ma pomóc rozpoznać zasoby, jakimi dysponuje szkoła Ustalić kluczowe problemy, z którymi musimy się zmierzyć
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Edycje: 2010/ / /2013 Koordynator projektu: Jolanta Przybylska.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
9 grudnia 2011 r.Szkoła Podstwowa nr 3 w Krośnie DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Szkoła Podstawowa w Nowych Zdunach
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Szkoła z klasą 2012/2013.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Spotkanie otwierające
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
„Szkolnictwo mniejszości powinno być z zasady chronione. Mniejszym trzeba pomagać więcej”. Mirosław Sielatycki wiceminister edukacji.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Osoby biorące udział: Dyrektor – p. Wójcik Karol Koordynator – p. Wegner Wojciech Nauczyciele – p. Brózda Monika, p. Rusin Monika, p.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Po co tworzyć Kodeks 2.0? Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno- informacyjnych.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Praca metodą projektu edukacyjnego
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Zapis prezentacji:

Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy

OSTATECZNY TERMIN WYKONANIA ZADANIA WYDARZENIE / ZADANIE inauguracja programu w „Gazecie Wyborczej” – rejestracja szkół – rejestracja nauczycieli na platformie "Szkoły z klasą 2.0” – rejestracja uczniów na platformie blogów CEO październik/listopad 2012 Konferencje otwierające dla dyrektorów i szkolnych koordynatorów – Zadania Zespołu 2.0 w I semestrze do uzupełnienie profili przez dyrektorów, szkolnych koordynatorów i nauczycieli na platformie internetowej programu zapoznanie się nauczycieli z Bazą 2.0, czyli biblioteką materiałów edukacyjnych do szkolny koordynator i dyrektor prowadzą Spotkanie otwierające Zespołu 2.0, w którym biorą udział wszyscy nauczyciele uczestniczący w Programie podczas spotkania dyrektor wybiera (po konsultacji z Zespołem 2.0) jedno z zadań z listy podanej przez organizatorów do wprowadzenia w szkole w I semestrze szkolny koordynator zamieszcza opis Spotkania otwierającego na wizytówce szkoły w programie do nauczyciele przeprowadzają z uczniami Zadanie TIK, mające na celu zapoznanie uczniów z zasadami korzystania z nowych technologii i zastosowanie metod motywujących uczniów do samodzielnej nauki (zajęcia mogą mieć formę "Uczymy innych" lub odwróconej lekcji); oraz zamieszczają opis Zadania TIK na swoich wizytówkach w programie. zespoły uczniowskie prowadzące blogi zamieszczają opisy swoich zadań w ramach programu na platformie blogowej CEO do Zespół 2.0 pod kierownictwem szkolnego koordynatora organizuje debatę szkolną na temat: Kodeks 2.0 w całej szkole. Co już wiemy i umiemy oraz jak to pokażemy innym? szkolny koordynator zamieszcza opis i wnioski z debaty szkolnej na wizytówce szkoły w programie zespoły uczniowskie prowadzące blogi zamieszczają opisy swoich zadań w ramach programu na platformie blogowej CEO dyrektor wprowadza do szkoły wybrane wcześniej zadanie z listy podanej przez organizatorów oraz zamieszcza opis zadania swojej wizytówce w programie do nauczyciele przeprowadzają z uczniami zadanie "Sprawdzamy i tworzymy materiały" na podstawie wybranych i/lub stworzonych przez siebie materiałów (zajęcia mogą mieć formę "Uczymy innych" lub odwróconej lekcji); oraz zamieszczają opis zadania "Sprawdzamy i tworzymy materiały" na swoich wizytówkach w programie; szkolny koordynator zamieszcza/aktualizuje Kodeks 2.0 na wizytówce szkoły w programie zespoły uczniowskie prowadzące blogi zamieszczają opisy swoich zadań w ramach programu na platformie blogowej CEO

Zadania Zespołu 2.0 w II semestrze do dyrektor wybiera (po konsultacji z Zespołem 2.0) kolejne z zadań z listy podanej przez organizatorów do wprowadzenia w szkole w II semestrze. nauczyciele wspólnie z uczniami wybierają temat projektu edukacyjnego z wykorzystaniem narzędzi TIK i planują jego przebieg oraz zamieszczają opis planowania projektu edukacyjnego na swoich wizytówce w programie marzec/kwiecień 2013Konferencje podsumowujące pierwszy semestr programu do nauczyciele nadzorują realizację przez uczniów projektu edukacyjnego z wykorzystaniem narzędzi TIK (realizacja projektu powinna zakończyć się do 12 maja) oraz zamieszczają opis realizacji projektu edukacyjnego na swojej wizytówce w programie zespoły uczniowskie prowadzące blogi zamieszczają opisy swoich zadań w ramach programu na platformie blogowej CEO dyrektor wprowadza do szkoły wybrane wcześniej zadanie z listy podanej przez organizatorów oraz zamieszcza opis swojej wizytówce w programie Dla chętnych: po konsultacji z całym Zespołem 2.0 dyrektor lub szkolny koordynator wybierają i zgłaszają jeden z realizowanych w szkole projektów do reprezentowania szkoły na Ogólnopolskim Festiwalu Projektów 2.0 do nauczyciele wspierają uczniów w przygotowaniu i przeprowadzeniu prezentacji projektu edukacyjnego oraz zamieszczają opis prezentacji projektu edukacyjnego na swojej wizytówce w programie Zespół 2.0 pod kierownictwem szkolnego koordynatora organizuje Szkolny Festiwal 2.0 szkolny koordynator zamieszcza opis Szkolnego Festiwalu 2.0 na wizytówce szkoły w programie zespoły uczniowskie prowadzące blogi zamieszczają opisy swoich zadań w ramach programu na platformie blogowej CEO

Dyrektor/ka wspiera zespół nauczycieli wprowadza zmiany, które pomogą szkole lepiej wykorzystać dostępne zasoby, rozwijać infrastrukturę i poszerzyć kompetencje zespołu nauczycieli. Zadania Dyrektora (do wyboru): 1.Nasz pomysł na e-szkołę – wdrożenie projektu e-nauczania; 2.Nasi e-nauczyciele – wsparcie dla nauczycieli; 3.Szkoła z wi-fi – zainstalowanie ogólnodostępnego wi-fi; 4.Szkoła w sieci – rozwinięcie szkolnej strony internetowej; 5.Szkoła na platformie – wprowadzenie platformy edukacyjnej; 6.Szkoła z e-dziennikiem – wprowadzenie w szkole e-dziennika; 7.Komputery po lekcjach – udostępnienie uczniom sprzętu na przerwach i po lekcjach; 8. Zapraszamy inne szkoły – spotkania z innymi szkołami, służące wymianie doświadczeń.

Koordynator/ka wspiera nauczycieli z Zespołu 2.0 w nauczaniu z wykorzystaniem TIK; czuwa nad grafikiem pracy zespołu; organizuje wydarzenia ogólnoszkolne. Koordynator organizuje i opisuje następujące wydarzenia: 1.Spotkanie otwierające – dla nauczycieli z Zespołu 2.0; 2.Debata szkolna – tworzenie bądź modyfikacja Kodeksu 2.0 (zasad korzystania z TIK w edukacji). Szkoły doświadczone – plan wykorzystania dostępnych zasobów; 3.Szkolny Festiwal – zaprezentowanie efektów całorocznej pracy – projektów, kodeksu, zadań i innych prac uczniów; 4.Spotkanie podsumowujące – podsumowanie programu, ewaluacja przebiegu, mocnych i słabych stron.

Nauczyciele/lki: realizują zadania wraz z uczniami i zachęcają ich do samodzielnej pracy; prowadzą zajęcia z wykorzystaniem Kodeksu 2.0; wspierają uczniów w prowadzeniu blogów; tworzą i testują własne materiały edukacyjne oraz dzielą się nimi; kontaktują się z nauczycielami z innych szkół w pracowniach przedmiotowych; regularnie spotykają się z całym Zespołem 2.0. Zadania nauczyciela: 1.Zadanie TIK – polega na zastosowaniu zasad Kodeksu 2.0 na lekcji konkretnego przedmiotu; 2.Sprawdzamy, polecamy i tworzymy materiały – testowanie i polecanie materiałów edukacyjnych oraz przeprowadzenie zadania na podstawie wybranego lub stworzonego przez siebie materiału; Oba zadania mogą przybrać formę: Uczymy innych; Odwrócona lekcja. 3.Projekt edukacyjny – pod opieką nauczycieli uczniowie planują, realizują, prezentują projekt, a następnie omawiają efekty swej pracy; 4.Prezentacja projektu na Festiwalu Szkolnym.

Uczniowie/uczennice: realizują Zadania TIK oraz projekty edukacyjne pod okiem nauczycieli; uczestniczą w tworzeniu i modyfikowaniu Kodeksu 2.0; opisują swoje działania na blogach. Dlaczego warto, żeby uczniowie prowadzili blogi? blogi rozwijają kompetencje TIK – informacyjne oraz komputerowe; rozwijają kompetencje językowe i komunikacyjne; mogą pełnić funkcję platformy e-learningowej i bazy przydatnych linków; wyzwalają kreatywność; motywują uczniów do aktywności edukacyjnej i społecznej; służą jako platforma wymiany pomysłów i doświadczeń w uczeniu się; ułatwiają komunikację uczeń-nauczyciel i uczeń-uczeń.

1. Uważnie słuchamy każdej osoby; 2. Wracamy do tematu, kiedy tylko ktoś spostrzeże, że grupa od niego odbiega; 3. Jeśli ktoś się z kimś nie zgadza, wyraża to uprzejmie; 4. Wspieramy się wzajemnie i pomagamy w realizacji zadań TIK; 5. Dbamy, aby wszyscy byli zaangażowani w pracę; 6. Gdy komuś coś się uda, nie kryjemy uznania; 7. W ramach akcji dbamy, by każdy w grupie czuł się ważny; 8. Uwagi krytyczne formułujemy w sposób przyjacielski i konstruktywny (co można byłoby zrobić inaczej); 9. Wykorzystujemy dostępne narzędzia TIK do komunikacji. 10. Uczymy się, by uczyć innych.

I. ZASOBY SZKOŁY Cel: Dobra organizacja pracy, zapewniająca efektywne wykorzystanie zasobów. II. LISTA PYTAŃ I PROBLEMÓW III. PLAN DZIAŁAŃ

Bądźmy w kontakcie… Wspólnie damy radę…