Szkoła Współpracy – pierwsze wspólne działanie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
ku lepszej przyszłości”
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Szkoła wspomaga wychowanie
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
i bezpieczeństwa uczniów
Działania Samorządu Uczniowskiego
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
czwarte spotkanie Zespołu
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Szkoła Współpracy – pierwsze wspólne działanie 1 1

„ Zadania do zrealizowania Każda z grup – uczniowie, rodzice, nauczyciele przekonsultowali poniższe zadania. Skonsultowanie wypracowanej podczas I warsztatu Listy pomysłów oraz dalsze zbieranie nowych pomysłów na działania, które mogą być realizowane w ramach Szkolnego Programu Aktywnej Współpracy. Zrealizowanie jednego wspólnego zadania/działania, które zostało zaplanowane podczas pierwszego warsztatu. Skonsultowanie wypracowanych podczas I warsztatu Zasad Współpracy w szkole. 2 2

„ Lista pomysłów – konsultacje z SU, RR, RP Wychowawcy klas przedstawili wszystkie propozycje wypracowane po debatach uczniów, rodziców i nauczycieli - uczniom - (14 IV) - na godzinach wychowawczych, rodzicom - (8 IV ) - na zebraniach rodziców. Koordynator projektu przedstawił propozycje - nauczycielom - na zebraniu RP - (02 IV, 03 IV).   3 3

„ Lista pomysłów- propozycje uczniów  1. Zmniejszyć ilość zadawanych prac domowych na dni wolne (weekend czy ferie szkolne). 2. Usprawnić WSO uwzględniając zwiększenie stopnia surowości kar za przewinienia uczniów. 3. Wprowadzenie zmian w jadłospisie (dostosowany do dzieci). 4. Wspólne spotkania integracyjne (rodzice, nauczyciele, dzieci) – np. pikniki. 5. Umożliwić uczniom spędzanie przerw międzylekcyjnych na świeżym powietrzu. 6. Wprowadzić w szkole dziennik elektroniczny. 7. Rodzinny sprawdzian szóstoklasisty. 8. Uruchomić w szkole "Skrzynkę Życzeń. 9. Zorganizować konkurs rywalizacji między klasowej „Superklasa”. 10. Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych. 11. Pomoc w nauce on – line. 12. Otwarta sala dla rodziców i dzieci. 13. Rzecznik Praw Ucznia. 4 4

„ Lista pomysłów- propozycje rodziców 1. Wprowadzić w szkole dziennik elektroniczny, usprawnienie komunikacji nauczyciel- rodzic, uczeń- rodzic. 2. Większa dostępność zajęć pozalekcyjnych. 3. Umożliwienie nauczycielom organizowania dodatkowych zajęć (przyznanie godzin i funduszy). 4. Usprawnić WSO uwzględniając zwiększenie stopnia surowości kar za przewinienia uczniów. 5. Usprawnić kontakt pomiędzy rodzicami i nauczycielami. (forum, blog, facebook…). 6. Częściej organizować przedsięwzięcia , które włączają rodziców, uczniów i nauczycieli. 7. Uruchomić w szkole "Skrzynkę Życzeń. 8. Wspólne spotkania integracyjne (rodzice, nauczyciele, dzieci) – np. pikniki. 9. Zmniejszyć ilość zadawanych prac domowych na dni wolne (weekend czy ferie szkolne). 10. Większe zaangażowanie nauczycieli we wsparcie talentów (przygotowanie do konkursów). 11. Prowadzić lekcje otwarte dla rodziców. 12. Rodzinny sprawdzian szóstoklasisty. 13. Rzecznik Praw Ucznia. 14. Więcej zajęć rozwijających samorządność uczniów. 15. Pomoc w nauce on - line. 5 5

„ Lista pomysłów- wypracowana przez SU, RR, RP Organizacja wspólne układanie jadłospisu uwzględniającego zdrowy styl życia wspólne spotkania integracyjne społeczność szkolną udoskonalenie zasad pracy w szatni szkolnej wspólne tworzenie dokumentów szkolnych Rodzinny Sprawdzian Szóstoklasisty Rodzice w roli nauczycieli na zajęciach otwartych zorganizować konkurs rywalizacji między klasowej „Superklasa” rozwijanie samorządności uczniów - organizowanie debat tematycznych dla samorządu uczniowskiego, zajęcia dydaktyczno- warsztatowe rozwijające samorządność 6 6

„ Lista pomysłów- wypracowana przez SU, RR, RP Dydaktyka utworzenie zasad oceniania zachowania WSO (ocenianie punktowe) wprowadzenie dziennika elektronicznego zmniejszenie zadawania prac domowych na ferie i weekendy propozycja kół zainteresowań (ankieta dla rodziców) 7 7

„ Lista pomysłów- wypracowana przez SU, RR, RP Przestrzeń szkoły utworzenie sali świetlicowej utworzenie tablicy sukcesów uczniów wspólne sprzątanie terenu wokół szkoły Skrzynka Życzeń 8 8

„ Realizujemy pierwsze wspólne działanie Na podstawie wyników i wniosków z debat w trakcie pierwszego warsztatu wybraliśmy obszar współpracy - organizacja, w którym będziemy chcieli zwiększyć współpracę. 9 9

„ Realizujemy pierwsze wspólne działanie Nazwa/tytuł wspólnego działania Tworzymy dokumentację szkolną- Koncepcję Pracy Szkoły 2014- 2019. Na czym będzie polegało wspólne działanie? (krótki opis co ma zostać zrobione, ile osób będzie brało udział, co to będą za osoby) Spotkania z podmiotami działającymi na terenie szkoły. Omówienie zasad dotyczących dydaktyki, wychowania, opieki, zarządzania i doskonalenia nauczycieli. Wyznaczenie priorytetów i obszarów do działań. Zapisanie ich. Konsultacje na zebraniach z rodzicami, z SSU i radą pedagogiczną. Wypracowanie dokumentu, na podstawie którego będzie się odbywała praca w przyszłych latach szkolnych. 10 10

„ Realizujemy pierwsze wspólne działanie Po czym poznamy, że się udało? Koncepcja pracy szkoły zostanie pozytywnie zaopiniowana przez wszystkie podmioty działające na terenie szkoły. Każdy będzie wiedział co to jest koncepcja pracy szkoły. Utworzenie wizualnej tablicy koncepcji pracy szkoły (po przeprowadzonej lekcji wychowawczej uczniowie klas 4-6 ilustrują koncepcję pracy szkoły: „Nasza koncepcja pracy i nauki w szkole” – np. kolaż , akwarela, itp. Klasy 1-3 wykonują z rodzicami plakat „Moja Szkoła Marzeń”). 11 11

„ Realizujemy pierwsze wspólne działanie Co trzeba zrobić? (kolejne kroki/działania) Kto to zrobił? (poszczególne działania realizowali uczniowie, rodzice, nauczyciele) Do kiedy trzeba było to zrobić? Powołanie zespołu do spraw utworzenia koncepcji pracy szkoły - wybór na zebraniach SSU, RR i RP Ustalenie mocnych i słabych stron szkoły - uczniowie na godzinach wychowawczych - ankiety: wychowawcy klas - podsumowanie ankiet - rodzice na zebraniach rodziców - ankiety: wychowawcy klas - podsumowanie ankiet - nauczyciele na zebraniach rady pedagogicznej - ankiety 12 12

„ Realizujemy pierwsze wspólne działanie Co trzeba zrobić? Kto to zrobił? Do kiedy trzeba było to zrobić? Zebranie wszystkich zadań, utworzenie projektu koncepcji pracy szkoły na podstawie wniosków z ankiet zespół do spraw koncepcji pracy szkoły Przedstawienie podmiotom dokumentu wstępnego, ukazanie projektu na stronie internetowej szkoły. Zebranie uwag i wniosków. wychowawcy na godz. wychowawczych, opiekun SSU - wychowawcy klas -na zebraniach RR dyrektor na zebraniu RP W. Szelągowski – strona internetowa szkoły 7 IV 2014r. 8 IV 2014r. 2,3 IV 2014r. Przyjęcie nowego dokumentu. uczniowie - na godz. wychowawczych R.R. – zebranie z przewodniczącym RR - nauczyciele – zebranie z dyrektorem szkoły 12 V 2014r. 13 V 2014r. 13 13

„ Zasady współpracy- konsultacje z SU, RR, RP Wychowawcy klas przedstawili zasady współpracy wypracowane na I warsztacie przez zespół 6RUN - uczniom - (14 IV) - na godzinach wychowawczych, rodzicom - (8 IV ) - na zebraniach rodziców. Koordynator projektu przedstawił propozycje zasad - nauczycielom - na zebraniu RP - (02 IV, 03 IV). 14 14

„ Zasady współpracy- wypracowane wspólnie przez SU, RR, RP Co możemy zrobić w naszej szkole, żeby nam się lepiej rozmawiało i współpracowało z RUN? Czego należy unikać? - Traktujemy rozmówcę podmiotowo - wyznaczamy komfortowe miejsce do przeprowadzania rozmów (antresola, pokój nauczycielski na II piętrze) planujemy spotkania z wyprzedzeniem (co najmniej 1 miesiąc ?) różne dni zebrań klas 1-3 ( pierwszy wtorek miesiąca) i 4-6 (pierwsza środa miesiąca) dni otwarte co drugi miesiąc powołujemy Rzecznika Praw Ucznia ( od września 2014r.) przestrzegamy określonych w Statucie Szkoły procedur Stosujemy zasadę partnerstwa i dialogu pomiędzy podmiotami (równorzędne prawa i obowiązki wychowawców i rodziców) nauczyciele i rodzice przestrzegają opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, dostosowań do możliwości uczniów ponosimy odpowiedzialność za wykonywane zadanie przestrzegamy lojalności zawodowej optymizm , życzliwość, chęć zrozumienia drugiego człowieka - Unikamy spoufalania się unikamy okazywania negatywnych emocji unikamy porównywania uczniów przez nauczycieli unikamy porównywania uczniów przez uczniów unikamy niezdrowej rywalizacji pomiędzy uczniami unikamy niezdrowej rywalizacji pomiędzy nauczycielami Co możemy zrobić i od czego zacząć, żeby jak najwięcej osób włączyć do zadań? - Promujemy dobre działania, służące dobru powszechnemu - delegujemy i dozujemy zadania do wykonania znajdujemy pozytywną motywację (nagrody, punkty, podziękowania) dbamy o dobry przepływ informacji Unikamy chaosu w działaniu, dezinformacji unikamy braku konsekwencji unikamy przymuszania do działań unikamy krytykowania działań innych 15 15

16 16