Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

Zasady odbywania praktyk
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
"Nowoczesny Nauczyciel
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Studenckie Koło Naukowe przy Zakładzie Zarządzania w Pielęgniarstwie Gdańsk 2008.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Koło Naukowe „Młody Menedżer” jest organizacją studencką z pasją.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wirtualne Koła Naukowe
Egzaminy zawodowe w roku szkolnym 2013/2014
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Klasa biologiczno - chemiczna
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Powstanie koła Studenckie Koło Naukowe „Era inżyniera” zostało utworzone w listopadzie 2011 roku, a jego opiekunem została dr inż. Joanna Augustyn-Pieniążek.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kompetencje kluczowe drogą do kariery
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Akademia ETI Współpraca Wydziału ETI ze szkołami ponadgimnazjalnymi regionu Jacek Lebiedź Gdańsk, 21 czerwca 2013.
Wyniki ankiet dotyczących współpracy szkół ponadgimnazjalnych z Politechniką Gdańską 5 grudnia 2013 r.
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni v09.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
Jaka jest struktura szkolnictwa zawodowego
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Uniwersytet Rzeszowski
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Koło naukowe:. Działalność koła Badania naukowe dotyczące zarządzania oraz marketingu Pisanie artykułów naukowych Wyjazdy na konferencje naukowe.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Rekrutacja 2014/2015. Propozycje klas na rok szk. 2014/2015.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LOKALIZACJA UNIWERSYTETU Województwo: śląskie Miasto: Racibórz Źródło grafiki - Racibórz.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
SZKOŁA STOWARZYSZONA W UNESCO PATRONAT NAD SZKOŁĄ SPRAWUJĄ Wydział Farmaceutyczny.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia matematycznego
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
„Programowanie czas zacząć”
Pedagogika, studia II stopnia
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Autor: mgr Anna Świrniak – doradca zawodowy
Szkoła Nauczycielem stoi
I LO W BYTOWIE SZKOŁĄ MATURALNEGO SUKCESU
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł

Oczekiwania wobec Uczelni Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Wykłady i inne zajęcia dla uczniów prowadzone w siedzibie szkoły 1.Ograniczone możliwości kadrowe wydziałów i centrów. 2.Problemy z finansowaniem prowadzenia zajęć oraz z dojazdami do odległych miejscowości. 3.Zadanie realizowane przez wybrane wydziały: a)WCh - Wykłady popularnonaukowe z chemii dla szkół ponadgimnazjalnych, baza 117 wykładów tematycznych, wykłady nieodpłatnebaza 117 wykładów tematycznych b)WFTiMS c)CNMiKnO Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Wykłady i inne zajęcia dla uczniów prowadzone na terenie Uczelni 1.Problemy lokalowe Politechniki Gdańskiej. 2.Zajęcia prowadzone bezpłatne lub za odpłatnością ze strony zainteresowanych szkół. 3.Forma współpracy realizowana przez wiele jednostek w różnym zakresie a)WCh - wykłady popularnonaukowe z chemii dla szkół ponadgimnazjalnych, baza 117 wykładów tematycznych, wykłady nieodpłatne b)WETI – zajęcia w ramach „Akademii ETI”WETI – zajęcia w ramach „Akademii ETI” c)WFTiMS – wykłady z fizykiWFTiMS – wykłady z fizyki d)CNMiKnO – wykłady popularnonaukowe z matematyki Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Spotkania akademickie na Politechnice Gdańskiej 1.Harmonogram spotkań na rok akademicki 2013/2014.Harmonogram spotkań na rok akademicki 2013/ Zaangażowane różne wydziały i centra. 3.Wykłady tematyczne z różnych dziedzin, pokazy i laboratoria, dodatkowo zajęcia sportowe lub językowe. 4.Od grup zorganizowanych wymagana rejestracja na zajęcia, decyduje kolejność zgłoszeń. Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych

Organizacja spotkań informacyjnych dot. wyboru kierunku studiów i zawodu 1.Działanie realizowane w ramach różnego rodzaju spotkań i wydarzeń edukacyjnych: a)Dzień Otwarty Politechniki Gdańskiej (marzec) b)Targi Akademia (marzec) c)Gdański Salon Maturzystów (wrzesień) 2.Organizacja spotkań informacyjnych w szkołach z udziałem pracowników Działu Kształcenia i Programów Studiów oraz przedstawicieli wydziałów. Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Udostępnianie laboratoriów na zajęcia dla uczniów 1.Problemy lokalowe Politechniki Gdańskiej, w szczególności w zakresie dostępności laboratoriów 2.Realizacja zajęć głównie dpłatność 3.Problem odpowiedzialności za uczniów i sprzęt podczas ćwiczeń laboratoryjnych 4.Forma współpracy realizowana przez wybrane jednostki w różnym zakresie a)WFTiMS –zajęcia szkolne laboratoryjne Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Organizacja warsztatów edukacyjnych na terenie Uczelni 1.Działanie realizowane w ramach otwartych imprez popularyzujących naukę i pikników naukowych, np. a)Bałtycki Festiwal Nauki 2.Możliwe włączenie się do udziału w innych imprezach, np. a)Noc Naukowców 3.Potrzebne doprecyzowanie koncepcji warsztatów edukacyjnych wspólnie z przedstawicielami szkół współpracujących pod kątem wystąpienia o dotacje unijne w latach Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Udział uczniów w wybranych zajęciach prowadzonych dla studentów 1.Zgodnie z § 6 Statutu Politechniki Gdańskiej wykłady na Politechnice Gdańskiej prowadzone w ramach studiów bezpłatnych są otwarte. 2.Działanie wykorzystywane przez szkoły: a)regularnie, np. uczestnictwo w wybranych wykładach na pierwszym semestrze studiów, b)okazjonalnie, np. wizyta na PG w ramach wycieczki szkolnej. 3.Umieszczone na stronach internetowych uczelni: a)plany zajęć poszczególnych grup studenckich,plany zajęć poszczególnych grup studenckich b)plany zajęć nauczycieli akademickich.plany zajęć nauczycieli akademickich 4.Problemy lokalowe w przypadku chęci uczestnictwa w zajęciach innego typu (ćwiczenia, laboratoria). Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Udział wybitnie uzdolnionych uczniów w działalności studenckich kół naukowych 1.Działanie możliwe do realizacji w ramach poszczególnych kół naukowych działających przy wydziałach i centrach. 2.Informacje szczegółowe dot. działalności poszczególnych kół naukowych i dane kontaktowe: a)strony internetowestrony internetowe b)pełnomocnicy dziekana/dyrektora ds. współpracy ze szkołami ponadgimnazjalnymipełnomocnicy dziekana/dyrektora ds. współpracy ze szkołami ponadgimnazjalnymi Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Kursy przygotowawcze do matury lub na studia 1.Działanie realizowane najczęściej w formie odpłatnej. 2.Informacje o organizacji kursów przekazywane w różnych formach: a)na targach edukacyjnych (w formie ulotek), b)wysyłane do szkół, c)poprzez strony internetowe jednostek organizujących, np.  Kursy Przygotowawcze do Matury 2014 (WFTiMS) Kursy Przygotowawcze do Matury 2014  Kursy z matematyki (CNMiKnO) Kursy z matematyki Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Organizacja wykładów dla nauczycieli 1.Działanie możliwe do realizacji, ale wymagające doprecyzowania w zakresie potrzeb szkół zainteresowanych. Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Wspólna organizacja wyjazdów na obozy naukowe 1.Działanie możliwe do realizacji, ale wymagające doprecyzowania. 2.Uczelnia nie ma możliwości finansowania ani współfinansowania tego typu działań. 3.Możliwe formy współpracy w tym zakresie: 1.pomoc merytoryczna przy opracowaniu programu zajęć, 2.udział nauczycieli akademickich (doktorantów, studentów z kół naukowych?) w prowadzeniu zajęć na obozach. Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Współpraca przy tworzeniu i/lub opiniowanie autorskich programów nauczania w szkołach 1.Działanie realizowane przez różne jednostki zgodnie z informacjami uzyskanymi ze szkół. Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Organizacja spotkań ze studentami w ramach kół naukowych działających przy wydziale 1.Działanie możliwe do realizacji w ramach poszczególnych kół naukowych działających przy wydziałach, np. a)Koło Naukowe Studentów FizykiKoło Naukowe Studentów Fizyki 2.Informacje szczegółowe dot. działalności poszczególnych kół naukowych i dane kontaktowe: a)strony internetowestrony internetowe b)pełnomocnicy dziekana/dyrektora ds. współpracy ze szkołami ponadgimnazjalnymipełnomocnicy dziekana/dyrektora ds. współpracy ze szkołami ponadgimnazjalnymi Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Inne 1.Praktyki zawodowe dla uczniów klasy II i III uczących się w zawodzie technik analityk – WCh 2.Udostępnianie bazy sportowej PG dla uczniów klasy sportowej – CSA 3.Współpraca w zakresie rozgrywania meczy sparingowych, poznania nowych form aktywności (wspinaczka, samoobrona) – CSA 4.Przygotowanie uczniów do olimpiad przedmiotowychPrzygotowanie uczniów do olimpiad przedmiotowych 5.Opieka metodyczna i merytoryczna nad klasą architektoniczną powstałą w wyniku innowacji pedagogicznej – WA 6.Włączenie szkoły do realizowanych przez PG projektów unijnych 7.Organizowanie konkursów typu „Wygraj indeks” na każdy kierunek studiów 8.Patronat PG nad organizacją turniejów, konkursów 9.Współudział w organizacji turniejów, konkursów, olimpiad Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami

Dziękuję za uwagę Barbara Wikieł