RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
BEZPIECZEŃSTWO PLACU ZABAW I GIER
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Moje dziecko idzie do przedszkola
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
i bezpieczeństwa uczniów
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W P RZEDSZKOLU NR 23 IM. L. K RZEMIENIECKIEJ W Ż ORACH W ROKU SZKOLNYM 2012/2013.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW § 25 S TATUTU P RZEDSZKOLA Rodzice mają prawo do: 1. uzyskania rzetelnej informacji na temat zachowania.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Publiczne Przedszkole nr 5 w Świebodzinie JAK FUNKCJONUJE BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W PRZEDSZKOLU?
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
RAPORT EWALUACJI RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ- organizacja pracy świetlicy szkolnej i atrakcyjność organizowanych w niej zajęć w roku szkolnym 2016/2017.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Co w szkole jeszcze „piszczy”?
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Witamy! W Przedszkolu nr 243
Strajk w oświacie – kwiecień 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA FAŁĘCKA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA CECHOWA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014

Zespół pracujący nad ewaluacją: Agata Gielo Joanna Stokwiszewska Magdalena Pawlik- Rybicka

Przedmiot ewaluacji obejmuje następujące zagadnienia, cele: pozyskiwanie informacji na temat zachowania i przestrzegania norm społecznych wśród dzieci, które są gwarantem bezpieczeństwa zebranie propozycji do planu działań mających na celu podniesienie poziomu przestrzegania norm społecznych wśród społeczności przedszkolnej sprawdzenie, czy przedszkole dba o własną organizację warunków do bezpiecznego pobytu dziecka w placówce

Po przeanalizowaniu przedmiotu ewaluacji postawiono pytania badawcze: Czy w przedszkolu respektowane są normy społeczne wśród dzieci? Jaka jest znajomość norm społecznych wśród dzieci? Czy dzieci czują się w przedszkolu bezpieczne? Jakie dokumenty określające zasady bezpieczeństwa i norm zachowań w przedszkolu posiada placówka? Jakie działania podejmuje placówka, aby dzieci czuły się bezpieczne, a zachowania niepożądane nie stanowiły zagrożenia? Czy i w jaki sposób nauczyciele reagują na niewłaściwe zachowania dzieci? Co rodzice sądzą o bezpieczeństwie dzieci w przedszkolu? Czy przedszkole informuje rodziców o przestrzeganiu przepisów dotyczących bezpieczeństwa?

W celu odpowiedzi na pytania badawcze – kluczowe zostały opracowane metody badań: ankieta przeprowadzona wśród nauczycieli ankieta przeprowadzona pośród pracowników niepedagogicznych ankieta przeprowadzona wśród rodziców analiza dokumentów: statut przedszkola, dzienniki zajęć, protokoły z zajęć z rodzicami regulaminy: „Zasady przedszkola”, „Regulamin Placu Zabaw”

WYNIKI ANALIZY ANKIET EWALUACYJNYCH DLA NAUCZYCIELI

Na pytanie : „Czy zapoznaje Pani rodziców z Kodeksem Przedszkola i Regulaminem Placu Zabaw na zebraniach grupowych ?” wszyscy nauczyciele zatrudnieni w placówce (9 osób) odpowiedzieli : TAK

W pytaniu : „Czy Pani zdaniem obiekt przedszkolny i jego wyposażenie gwarantuje dzieciom bezpieczny pobyt w przedszkolu?” , jeden nauczyciel odpowiedział : CZĘŚCIOWO , a pozostali zgodnie stwierdzili ,że :TAK

Na pytanie: „Czy dzieci znają i przestrzegają zasad bezpiecznego korzystania z zabawek i sprzętu znajdującego się w sali , szatni , innych pomieszczeniach przedszkola oraz ze sprzętu w ogrodzie przedszkolnym?”, wszyscy nauczyciele w liczbie 8-miu odpowiedzieli :TAK

Ostatnie 4 pytanie opisowe: „ Jakie potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa rozpoznaje Pani w placówce?” , dało następujące odpowiedzi: 4 nauczycieli stwierdziło ,że nie widzi zagrożeń 3 nauczycieli zwróciło uwagę na zwiększenie kontroli korytarza głównego i przestrzegania zamykania drzwi wejściowych na zamek po skończeniu schodzenia się dzieci. 1 nauczyciel ma zastrzeżenia do dostosowania sprzętu ogrodowego do wieku dzieci  

WYNIKI ANALIZY ANKIET EWALUACYJNYCH DLA PERSONELU NIEPEDAGOGICZNEGO W ankiecie wzięło udział 7 pracowników obsługi z personelu poza pedagogicznego pozostali 4 -ro było nieobecnych z powodu choroby i urlopu rodzicielskiego .

Na pytanie: „ Czy stosuje Pani/Pani zasady bezpieczeństwa wobec przedszkolaków?” wszyscy pracownicy odpowiedzieli :TAK

Przy kolejnym pytaniu: „ Czy Pani/Pana zdaniem Przedszkole zapewnia dzieciom odpowiednia opiekę?”, ponownie wszyscy pracownicy odpowiedzieli :TAK

Następne pytanie: „ Czy zdaniem Pani/Pana w naszym przedszkolu respektowane są normy społeczne wśród dzieci?” też spotkało się z jednomyślną odpowiedzią :TAK

W ostatnim pytaniu: „ W jaki sposób reaguje Pani/Pan na niewłaściwe zachowania dzieci np.; w łazience , w szatni , podczas posiłków , w trakcie zabawy w sali lub w ogrodzie przedszkolnym?”, odpowiedzi były następujące: 6 osób stawia na rozmowę z dzieckiem 2 osoby w rozmowie przypominają jeszcze zasady bezpieczeństwa 2 osoby w rozmowach przypominają również Zasady Przedszkolaka i Regulamin Placu Zabaw W tym pytaniu padło 10 odpowiedzi , choć w ankiecie brało udział 7 pracowników , ponieważ część osób zakreśliło po dwie odpowiedzi.

WYNIKI ANALIZY ANKIET EWALUACYJNYCH DLA RODZICÓW W ankiecie dla rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola wzięło udział 88 osób, co stanowi 83 % wszystkich rodziców / opiekunów pranych .

Na pytanie pierwsze „Czy zdaniem Pani/Pana przedszkole zapewnia dzieciom odpowiednią opiekę?”, 87 rodziców odpowiedziało , że TAK , a 1rodzic ,że CZASAMI

Drugie pytanie brzmiało: „ Czy Pani/Pana dziecko może liczyć na pomoc personelu przedszkola w trudnych sytuacjach?” i otrzymało 86 odpowiedzi na TAK , 1-ną na NIE i 1 –ną CZASAMI

W pytaniu trzecim dotyczącym zdania na temat respektowania norm społecznych wśród dzieci , 85 rodziców uważa, że są respektowane , 2 – CZASAMI i 1-NIE

Na pytanie „Czy personel przedszkola stosuje zasady bezpieczeństwa wobec wychowanków?” , wszyscy opiekunowie zgodnie stwierdzili, że TAK  

W pytaniu piątym dotyczącym chęci uczęszczania dziecka do przedszkola pojawiło się kilka odpowiedzi opisujących przyczyny niechęci , i tak: 2- czasami lubi czasami nie i zdarza się to głownie po chorobie i nieobecności 8- różnie bywa i zależy to w głównej mierze od nastroju dziecka 1 – bo nie lubi leżakować Całkowitą niechęć dziecka do przedszkola bez podawania przyczyn zadeklarowało 4. Natomiast 73 osoby odpowiedziało , że ich dziecko chętnie chodzi do przedszkola.

Szóste pytanie „Czy Pani/Pana dziecko czuje się w placówce bezpiecznie Szóste pytanie „Czy Pani/Pana dziecko czuje się w placówce bezpiecznie?” dostało 87 odpowiedzi na TAK i 1-ną odpowiedz , że „z reguły tak lecz uskarża się na konkretne dzieci, które notorycznie powodują konflikty”  

Na pytanie siódme : „ Czy baza przedszkola zapewnia bezpieczny pobyt dziecka w przedszkolu ?” , wszyscy opiekunowie odpowiedzieli: TAK

W pytaniu „ Czy nauczycielki zapoznają rodziców z przyjętymi w przedszkolu : Zasadami Przedszkolaka i Regulaminem Placu Zabaw na zebraniach grupowych?”, odpowiedzi były następujące:83- TAK , 5- NIE

Na pytanie „ Czy wychowawca informuje rodziców o niewłaściwym zachowaniu dziecka w przedszkolu , 82- TAK , 3- NIE , ale dlatego ,że nie ma skarg na dziecko z uwagi na jego dobre zachowanie , 3- CZASAMI.  

Ostatnie pytanie było pytaniem opisowym i brzmiało: „Jakie działania Pani/Pana zdaniem powinny być podjęte w przedszkolu dla zwiększenia bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu?”. Większość rodziców , bo aż 73 nie ma zastrzeżeń , co do bezpieczeństwa na terenie placówki , a w niektórych ankietach pojawiły się słowa pochwały , co do środków bezpieczeństwa podjętych przez dyrekcję i personel.

WNIOSKI

W Przedszkolu NR 243 respektowane są normy społeczne wśród dzieci. Dzieci systematycznie zapoznawane są z normami i zasadami postępowania. Nauczyciele, pracownicy przedszkola stale przypominają i wdrażają do właściwych zachowań. Dokładają wszelkich starań, aby w otoczeniu dziecka nie było żadnych zagrożeń. Placówka posiada szereg dokumentów określających zasady bezpieczeństwa i normy zachowań w przedszkolu. Poprzez odpowiednie wyposażenie placówki, poszczególnych sal, placu zabaw, przedszkole zapewnia dzieciom bezpiecznych pobyt w placówce. Także poprzez rozmowę i systematycznie przypominanie norm postępowania i zasad bezpieczeństwa. Rodzice stwierdzili, że dzieci w przedszkolu czują się bezpiecznie. Na zebraniach grupowych nauczyciele zapoznają rodziców z obowiązującymi normami i zasadami postępowania zawartymi w „Zasadach Przedszkolaka”, „Regulaminie Placu Zabaw” i w Statucie Przedszkola. Większość rodziców jest informowana o niewłaściwym zachowaniu dziecka. Większość też stwierdziła, a nawet pochwaliła dyrekcję i personel przedszkola za podjęte środki bezpieczeństwa  

REKOMENDACJE

Na podstawie przeprowadzonych badań oraz analizy sprawozdania z ewaluacji można stwierdzić, iż trzeba zwrócić uwagę na zwiększenie kontroli korytarza głównego oraz przestrzeganie zamykania drzwi wejściowych na zamek po skończeniu schodzenia się dzieci. W niewielkim stopniu zwrócono też uwagę na dostosowanie sprzętu ogrodowego do wieku dzieci, a także na poprawę nawierzchni na terenie ogrodu. Niewielkie uwagi dotyczyły zamykania furtki przy wchodzeniu do przedszkola i wychodzeniu z niego. Powinna być zwiększona ilość personelu opiekującego się dziećmi. Częściej powinny być organizowane w przedszkolu spotkania ze służbami bezpieczeństwa

Opracowała : Magdalena Pawlik- Rybicka KONIEC Opracowała : Magdalena Pawlik- Rybicka