AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
Advertisements

Ergonomia.
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Wymagania dotyczące mebli szkolnych
Osobisty model zdrowego stylu życia.
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”
GIBKOŚĆ.
Trzymaj Formę! - wprowadzenie
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Przedmiot: Medycyna Rodzinna, Wydział LEkarski II UM Poznan, VI rok
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA SPORT TO ZDROWIE
G Wiek gimnazjalny trwa od 13 do 16 roku życia.
pod hasłem Jesień pełna zdrowia
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Tychach
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
TRZYMAJ FORMĘ.
Jakub Szota Częstochowa 2012
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Obszar nr 1- Wychowanie Fizyczne zajęcia edukacyjne. Scenariusz nr 1 .
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Opracowała Agnieszka Balcerak
Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Aktywność fizyczna czynnikiem pozytywnie wpływającym na zdrowie
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
CECHY MOTORYCZNE.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
JAK PRAWIDŁOWO DOBRAĆ MEBLE DO WZROSTU UCZNIA
Rekreacyjny trening zdrowotny
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Prezentacja wykonana przez uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Nidzicy
Co sprawia, że jesteśmy radośni i pogodni?
RUCH TO ZDROWIE.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski.
◦ Osiągnięte przez poszczególne grupy badanych wyniki obrazują poziom cech motorycznych wpływających na ogólną sprawność fizyczną, a przez to na przyswajanie.
Próba nr 1: Siła eksplozywna Badany staje w lekkim rozkroku ze stopami ustawionymi przed linią startową, ugina kolana przenosząc równocześnie ramiona dołem.
Ruch to zdrowie.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Ergonomia pracy przy komputerze.
Podstawy fizjologii i ergonomii pracy
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
17.X r. DEBATA S.O.S. RUCH to: Czynność warunkująca prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Umożliwia nasz rozwój umysłowy, poprzez tworzenie się.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA W PROGRAMIE TRZYMAJ FORMĘ ZOFIA LIPKA PSSE JELENIA GÓRA.
Test Zuchory Temat: Sprawdzamy swoją sprawność fizyczną
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Uczniowie klasy VI.
Szkoła Podstawowa nr 83 im. Jana Kasprowicza we Wrocławiu  Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia  Europejski Dzień Sportu Szkolnego.
Projekt Promocji Zdrowia Pracowników Szkoły
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej chłopców klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej.
Przygotowała: Olga Podloch Kl.2a, gimnazjum piekoszów
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.
Webquest 2019 Z matematyka po zdrowie. .. Aktywność fizyczna jest niezbędna do prawidłowego działania procesów metabolicznych oraz fizjologicznych. Rezygnacja.
JAK PRAWIDŁOWO DOBRAĆ MEBLE DO WZROSTU UCZNIA
Zapis prezentacji:

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę” Prezentacja do rozdziału 3 poradnika dla nauczycieli

POŻĄDANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Aktywność ruchowa przynosi efekty, gdy: jest systematyczna ćwiczenia wykonywane są przez określony czas i z określoną częstotliwością. Minimalna dawka aktywności ruchowej zalecana dla dzieci i młodzieży to 1 godzina dziennie dowolnego typu ruchu o zwiększonej intensywności

POŻĄDANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Jest to niezbędne minimum dla utrzymania aktualnej wydolności organizmu. Aby rozwijać wydolność organizmu, należy zwiększać czas trwania ćwiczeń.

POŻĄDANA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA ZAŁĄCZNIK 3 Moja aktywność ruchowa 1 godzina dziennie dowolnego typu ruchu o zwiększonej aktywności * Miesiąc ................................... Data Rodzaj aktywności Czas * to niezbędne minimum dla utrzymania swojej wydolności

WYDOLNOŚĆ FIZYCZNA zdolność organizmu do ciężkich lub długotrwałych wysiłków fizycznych bez szybko narastającego zmęczenia tolerancja zmęczenia zdolność do szybkiej regeneracji

WYDOLNOŚĆ FIZYCZNA Rozwija się średnio do 20. roku życia. Od 25. roku życia systematycznie obniża się, jeśli nie jest podtrzymywana

TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ Polega na wykonaniu 30 przysiadów w czasie 1 minuty (1 przysiad w 2 sekundy). Pomiaru tętna uczeń dokonuje: a/ przed próbą b/ bezpośrednio po jej zakończeniu c/ po 1,2 i 3 minutach od zakończenia testu. Wyniki pomiarów uczeń zapisuje w „Tabeli tętna”

TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ Tabela tętna Data tętno spoczynkowe tętno po przysiadach tętno po 1 minucie tętno po 2 minutach tętno po 3 minutach

TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ

TEST WYDOLNOŚCI FIZYCZNEJ Liczenie tętna powinno być prowadzone za każdym razem przez 15 s, a wynik mnożony przez 4. Ocena uzyskanych wyników Nauczyciel omawia sposób oceny wyniku uzyskanego przez jednego z uczniów (ochotnika). Potem pozostali uczniowie wykonują ocenę samodzielnie.

SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA Jest to skuteczność biologicznego działania organizmu. Zależy od: a/ czynników genetycznych b/ czynników środowiskowych c/ stylu życia.

TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ W naszym programie do oceny sprawności fizycznej służy INDEKS SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ K. Zuchory - ze względu na jego dostępność. Próby: szybkość, skoczność, siła ramion, gibkość, wytrzymałość, siła mięśni brzucha. Do przeprowadzania testu uczniowie powinni być dobrani w pary – jeden ćwiczy, drugi pomaga licząc lub mierząc.

TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ Każda próba powinna być omówiona i zademon-strowana. W próbach wymagających mierzenia czasu, robi to nauczyciel. Wyniki każdej próby uczniowie zapisują na kartach „Jak ocenić swoją sprawność fizyczną?” (załącznik nr 8) Do przeprowadzania testu uczniowie powinni być dobrani w pary – jeden ćwiczy, drugi pomaga licząc lub mierząc. Po zakończeniu prób nauczyciel omawia sposób oceny całego testu.

KSZTAŁTOWANIE SYLWETKI O jakości sylwetki decydują: siła i wytrzymałość mięśni stan odżywienia odpowiednia ilość ruchu i wysiłku fizycznego przyjmowanie prawidłowej pozycji przy pracy w ławce szkolnej, przy odrabianiu pracy domowej

KSZTAŁTOWANIE SYLWETKI

WYMAGANIA DOTYCZĄCE MEBLI SZKOLNYCH – ERGONOMIA PN-ISO 5970:1994 NR WYSOKOŚĆ SIEDZISKA WYSOKOŚĆ PULPITU RÓŻNICA WYSOKOŚCI 220 400 180 I 260 460 200 II 300 520 III 340 580 240 IV 380 640 V 420 700 280 VI 760

WYMAGANIA DOTYCZĄCE MEBLI SZKOLNYCH – ERGONOMIA PN-90/F-06009:2001 NR ROZMIARU STOŁU I KRZESŁA WYRÓŻNIK ROZMIARU - KOLOR WZROST UCZESTNIKÓW, MM ŚREDNI DLA ZAKRESU WZROSTU BIAŁY 900 od 821 do 980 I POMARAŃCZOWY 1050 od 981 do 1120 II FIOLETOWY 1200 od 1121 do 1270 III ŻÓŁTY 1350 od 1271 do 1420 IV CZERWONY 1500 od 1421 do 1570 V ZIELONY 1650 od 1571 do 1720 VI NIEBIESKI 1800 powyżej 1721

WYMAGANIA DOTYCZĄCE MEBLI SZKOLNYCH – ERGONOMIA NR WYSOKOŚĆ SIEDZISKA WYSOKOŚĆ PULPITU RÓŻNICA WYSOKOŚCI WZROST DZIECI 220 400 180 od 821 do 980 I 260 460 200 od 981 do 1120 II 300 520 od 1121 do 1270 III 340 580 240 od 1271 do 1420 IV 380 640 od 1421 do 1570 V 420 700 280 od 1571 do 1720 VI 760 powyżej 1721

msport.gov.pl Sport Powszechny Dofinansowanie zadań publicznych GDZIE MOŻNA UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z PROMOWANIEM AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ? msport.gov.pl Sport Powszechny Dofinansowanie zadań publicznych z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu w ramach dotacji budżetowej