TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Nowe akty prawne związane ze zmianami w nadzorze pedagogicznym sprawowanym przez dyrektora szkoły Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkól.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Legenda Nauczanie zintegrowane (edukacja polonistyczna,
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
BEZPIECZEŃSTWO PLACU ZABAW I GIER
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Czas pracy nauczycieli Warszawa, 4 października 2010 r.
Ze względu na źródła, światło dzieli się na: naturalne, sztuczne.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Indywidualne nauczanie
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Sytuacje kryzysowe w szkole
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
ELEMENTY ŚRODOWISKA SZKOLNEGO ISTOTNE DLA ZACHOWANIA ZDROWIA DZIECI DOBÓR TORNISTRA/PLECAKA SZKOLNEGO Barbara Czaplińska Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży.
Każda drużyna za poprawną odpowiedź otrzyma 1 punkt.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
29 września 2014r. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
I N N O W A C J A PEDAGOGICZNA W PROCESIE EDUKACYJNYM.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie dualne.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Zapis prezentacji:

TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH

Ważnym elementem, który ma wpływ na jakość pracy ucznia jest tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych. Powinien być ułożony zgodnie z zasadami higieny.

Zagadnienie to ma uregulowanie prawne w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003r. Nr 6, poz. 69 z późn. zm)

§ 4. Plan zajęć dydaktyczno – § 4. Plan zajęć dydaktyczno – wychowawczych powinien uwzględniać potrzebę równomiernego obciążenia zajęciami w poszczególnych dniach tygodnia.

TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘC za przygotowanie rozkładu zajęć odpowiedzialny jest dyrektor szkoły, dla kierownictwa szkoły najważniejsza sprawa – spełnienie wymogów programów nauczania; w drugiej kolejności – uwzględnienie postulatów higienicznych, zadanie stacji sanitarno-higienicznych – ocena przestrzegania zasad higieny w tygodniowych rozkładach lekcji.

DYSPOZYCJA DO NAUKI W POSZCZEGÓLNE DNI TYGODNIA poniedziałek – planuje się mniej godzin (wdrażanie), wtorek i środa – wzrasta dyspozycja do wysiłku, więc planuje się maksymalne obciążenie, czwartek, a przede wszystkim piątek – obniżanie dyspozycji do wysiłku, wskazane zmniejszenie obciążenia.

ZDOLNOŚĆ DO WYSIŁKU W ZALEŻNOŚCI OD PORY DNIA najkorzystniejsza pora 800 – 1200; szczyt możliwości 900 – 1100; najwłaściwsza pora do rozpoczynania zajęć – czas między godz. 800 a 900

PRAWIDŁOWY PLAN LEKCJI POWINIEN UWZGLĘDNIAĆ: ■ normy obciążenia ucznia nauką: kl. I – III - 5 godzin kl. IV-V – 6 godzin kl. VI – 7 godzin gimnazjum i wzwyż – 7 godzin ■ równomierne rozłożenie obciążenia nauką na przestrzeni tygodnia (wahania w poszczególnych dniach tygodnia nie powinny przekraczać 1 lekcji).

PRAWIDŁOWY PLAN LEKCJI POWINIEN UWZGLĘDNIAĆ: ■ planowanie w każdym dniu zajęć z elementami ruchu (np. wf, plastyka, muzyka, godzina wychowawcza)

PRAWIDŁOWY PLAN LEKCJI POWINIEN UWZGLĘDNIAĆ: ■ stałe godziny rozpoczynania zajęć w szkole przez dany oddział, ■ przerwy między lekcjami nie krótsze niż 10 minut, jedna przerwa dwudziestominutowa (lub dwie piętnastominutowe).

FUNKCJE PRZERW MIĘDZYLEKCYJNYCH możliwość regeneracji sił fizycznych i psychicznych uczniów między lekcjami, możliwość załatwienia potrzeb fizjologicznych, możliwość przemieszczania się z klasy do klasy, czas na spożycie posiłków między lekcjami. W praktyce w klasach edukacji wczesnoszkolnej o czasie i długości przerwy decyduje nauczyciel.