Źródła energii na świecie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Od lunety Galileusza do ...
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Dobra energia dla wszystkich. Dobra energia dla wszystkich.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Co to jest TIK?.
Odżywiam się zdrowo i zdrowo żyję.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Sprawozdanie z działań podjętych w Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
1.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
„Oszczędzanie energii – to proste”
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
„ Serce jako organ życia i uczuć”
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Jak radzimy sobie z odpadami w naszej Gminie?
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Gimnazjum w Sułkowicach im. Stefana kard. Wyszyńskiego Targi energii Energy Fair.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
UCZYMY INNYCH 2 – Dzień Babci i Dziadka mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska.
Projekt edukacyjny „Ciekawi świata – islam”. Poznajcie ludzi ciekawych świata. Ja nazywam się Krzysztof Poleszak. Po lewej jest Cezary Siurek i Adam Brodacz,
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Ciekawostki o Elektrowniach. Spis Treści elektrownia cieplna elektrownia jądrowa elektrownia wodna elektrownia szczytowo-pompowa elektrownia słoneczna.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

Źródła energii na świecie Projekt opracowany przez uczniów klas I-III Gimnazjum nr 93 w Warszawie pod kierunkiem nauczycielki geografii Justyny Walendzik

Cele projektu 1) Wyszukiwanie niezbędnych informacji w różnych źródłach wiedzy Selekcja zgromadzonego materiału Posługiwanie się różnymi programami komputerowymi i internetowymi 2) Poszerzenie wiadomości z zakresu odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii Poznanie wpływu działalności człowieka na klimat. Poznanie nowoczesne rozwiązania w zakresie alternatywnych źródeł energii 3) Doskonalenie pracy w zespole. Planowanie pracy.

Opis projektu Projekt interdyscyplinarny, łączy wiedzę z geografii, fizyki i informatyki. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na problemy energetyczne we współczesnym świecie. Przykład Nowego Jorku, Kalifornii czy ostatnio Szczecina pokazał co się stanie na skutek awarii sieci energetycznej. Szczególnie ważne jest zapoznanie uczniów z możliwościami wykorzystania energii alternatywnej, która jest przyszłością. W ramach projektu uczniowie prezentowali wykorzystanie różnych źródeł energii m.in.. „Energię wiatrową”, „Energię cieplną”, „Energię geotermalną „, „Energię wodną” czy też „Zużycie energii zmienia klimat”, „Energooszczędny budynek” Efektem projektu są prezentacje multimedialne, makiety, albumy, projekt strony internetowej, możliwe do wykorzystania na lekcjach. Projekt realizowany był w klasach I-III gimnazjum prze 2-osobowe zespoły. Składał się z dwóch części. W pierwszej przeprowadziłam lekcje na temat odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii w Polsce. W drugiej części uczniowie w zespołach przygotowali prace.

Programy komputerowe i internetowe Power Point – wykonanie prezentacji Excel – do wykonania niektórych wykresów wykorzystywanych w prezentacji Word – do wykonania albumów Gimp, Picaso – do obróbki zdjęć wykonanych w trakcie dokumentowania pracy zespołu Zajączek – do wykonania strony internetowej dotyczącej energii jądrowej FLV Player – do odtwarzania filmu You Tube – wybuch jądrowy Przeglądarka internetowa – Google – do wyszukiwania niezbędnych informacji

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Uczniowie pracowali w zespołach 2 osobowych. Spośród tematów wybierali samodzielnie ten, który najbardziej im odpowiadał. Sporadycznie tylko po konsultacjach ze mną zmieniali lub modyfikowali swoje prace. Zespoły przygotowały: Prezentacje multimedialne , np. „Energia wodna” – Ola N. i Joasia W. (3f), Paulina U. i Ola W. (3a) „Energia słoneczna” – Ola B. i Martyna B. (3a) „Energia wiatru” – Viet Ba M. i Agata Sz. (3c) Luiza S. (3f) „Energia cieplna” – Piotr S. i Michał B.(2d) „Energooszczędny dom” – Michał Gorczak „Zużycie energii zmienia klimat” – Dagmara W. i Marta Ch.(3b) Projekt strony internetowej dotyczącej energii atomowej – Michał P. i Konrad O. (3c)

Organizacja pracy zespołów uczniowskich cd. Makiety elektrowni – Ola W. (1c), Ola W. i Agata K. (3a), Konrad M. (2d) Albumy –m.in. Paulina B. i Ola R. (3b), Karolina N. i Agata G.( 3b) Plansze przedstawiające wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i nieodnawialnych w Polsce – Agnieszka K. i Łukasz K. (2F) Iza W. i Jagoda S. (3f)

Rola nauczyciela Sformułowanie tematu projektu Przeprowadzenie lekcji dotyczącej odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii w Polsce i na świecie. Opracowanie celów i treści projektu Wybór narzędzi, programów komputerowych Opracowanie kryteriów oceny projektu Konsultacje z uczniami na temat doboru treści i programów Przygotowanie publicznej prezentacji Ocena pracy uczniów

Działania uczniów Wybór tematu oraz narzędzi ( makieta, album, plansze prezentacje multimedialne) Wyszukanie i selekcja odpowiednich do tematu materiałów Konsultacje z nauczycielem dotyczące treści i narzędzi pracy Wykonywanie zaplanowanych działań Przygotowanie plakatów reklamujących projekt Przygotowanie się do prezentacji publicznej Prezentacja publiczna wybranych prac

Rezultaty pracy uczniów Prezentacje Power Point Energia słoneczna

Rezultaty pracy uczniów cd. Wykonanie albumów i makiet

Publiczna prezentacja Publiczna prezentacja odbyła się podczas Dni Otwartych naszego gimnazjum w kwietniu. W trakcie prezentacji została przygotowana wystawa prac uczniów oraz wybrani uczniowie (najodważniejsi) omówili także swoje prezentacje multimedialne.

Prezentacja publiczna cd.

Wnioski Uczniowie Mogłam więcej czasu spędzić z koleżanką, ponieważ wspólnie wykonywałyśmy projekt. Takie prezentacje są ciekawsze niż normalne lekcje. Szukając źródeł w Internecie można więcej się nauczyć niż na lekcjach. Takie prezentacje są potrzebne, ponieważ teraz często w pracy trzeba różne wykonywać. Niektóre makiety wymagały dużo czasu. Chciało im się? ( Chyba tak ). Dowiedziałam się o elektrowniach pływowych. Czy w Polsce powstanie elektrownia atomowa? Tak, ponieważ nie zanieczyszcza środowiska a my potrzebujemy coraz więcej energii.

Wnioski cd. Nauczyciel Projekt wymaga dużego wysiłku, zaangażowania ze strony nauczyciela, ale zmusza młodzież do większej aktywności i samodzielnych poszukiwań. Odkrywa prawdziwe talenty artystyczne i techniczne. Lepiej integruje uczniów, ale wpływa także na relacje nauczyciel – uczeń Aktywuje uczniów słabszych, mających gorsze wyniki w nauce. Efekty projektu można wykorzystywać na lekcjach jako pomoc dydaktyczną. Projekt jest dobrym uzupełnieniem tradycyjnych lekcji.