Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Advertisements

MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
GIMNAZJUM IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W ZALASEWIE
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
ENGLISH AROUND THE WORLD
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
Uczniowie klas I oraz II którzy uczestniczą w zajęciach w ramach projektu,,Aktywny w szkole, aktywny w życiu. Jak widać projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Na lekcjach informatyki w gimnazjum
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
INTERNETOWY PRZEWODNIK PO NIEZNANYM ŁAŃCUCIE
Matematyka, która procentuje
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
GAZETKA SZKOLNA ECHO ZSP SIERAKOWICE
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Londyn 2015/2016.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał Uczestnicy: Darian, Anna, Rafał, Paulina, Piotr, Agnieszka, Łukasz, Kinga, Adrian, Wiktoria, Dawid, Justyna, Monika

Cele projektu Celem projekty jest przygotowanie lekcji powtórzeniowej przed egzaminem gimnazjalnym z zakresu brył obrotowych. Uczestnicy projektu poszerzą swoje umiejętności posługiwania się narzędziami komputerowymi i zastosują je w prezentacji publicznej. Wykonają modele brył pełnych i ich siatki oraz modele składane.

Opis projektu Uczniowie opracowywali w grupach tematy z zakresu brył obrotowych (walec, stożek, kula, stożek ścięty) Nowością dla realizatorów projektu było poszerzenie niektórych wątków z poszczególnych działów (stożek ścięty, zasada Cavalieriego) Efektem końcowym prezentacji było rozwiązywanie multimedialnego testu wyboru ułożonego przez jednego z uczniów

Narzędzia i programy komputerowe Realizując projekt uczniowie posługiwali się: - Edytor tekstu Word (przygotowanie materiału do gazetki) Wyszukiwarka Google oraz Wikipedia (wyszukiwanie informacji, rysunków, filmików oraz ciekawych zadań dotyczących brył obrotowych Publisher oraz Paper Galeria v4 (do tworzenia dyplomów i zaproszeń) Test v.1 (program do tworzenia multimedialnych testów) Microsoft Office PowerPoint (przygotowanie prezentacji) Aparat cyfrowy (robienie zdjęć dokumentujących pracę nad projektem Komputer (praca indywidualna w realizacji poszczególnych zadań) Projektor multimedialny (niezbędny do prezentacji publicznej) Irfanview (program do obróbki zdjęć) Przyrząd do demonstracji brył obrotowych

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Realizatorami projektu byli uczniowie klas 3. Przygotowanie modeli brył pełnych i ich siatki – cały zespół. Przygotowanie modeli brył rozkładanych – cały zespół. Przygotowanie gazetki – grupa graficzna. Przygotowanie stanowiska do rozwiązywania testu. Zespołów było 6 i każdy z nich pracował zgodnie z wcześniej przygotowanym harmonogramem.

Rola nauczyciela Odpowiedzialna byłam za komfort pracy: Zero stresu Zero konfliktu Zero krytyki Dbałam o szczegóły estetyczne i graficzne. Udzielałam wskazówek i porad mając na względzie wysoką motywację ucznia do pracy. Robiłam zdjęcia przedstawiające ich pracę nad projektem.

Opis kolejnych działań Na pierwszym spotkaniu wspólnie opracowaliśmy: zasady współpracy, kryteria oceniania oraz harmonogram pracy. Dokonaliśmy podziału na grupy i przydziału tematów z wcześniej wybranym tytułem projektu. Na kolejnym spotkaniu każda grupa przedstawiła ”owoce” swoich prac, dokonaliśmy selekcji wyszukanych informacji. Następne działania realizowane były zgodnie z przygotowanym wcześniej harmonogramem, uczniowie pracowali w domu jak i klaso-pracowni. Największy efekt swojej pracy przedstawiali na spotkaniach konsultacyjnych. Dokonywali analizy i oceny swoich pomysłów, dbali o estetykę i dopracowanie szczegółów technicznych.

Rezultaty uczniów Jednym z rezultatów cieszący się największym zainteresowaniem był multimedialny test wyboru, który rozwiązywany był przez ochotnika z publiczności. Wykonanie modeli brył pełnych i składanych. Zestaw zadań powtórzeniowych przed egzaminem. Prezentacja publiczna w formie powtórki przed egzaminem gimnazjalnym.

Publiczna prezentacja Prezentacje obejrzeli głownie uczniowie klas III oraz poszczególnych klas I i II. Podczas prezentacji obecni byli inni nauczyciele oraz p. Dyrektor. Ich opinia była wysoce cenna dla realizatorów projektu.

Publiczna prezentacja Pierwsza prezentacja odbyła się 21.04.2008r. – dzień przed egzaminem gimnazjalnym a więc głownie skierowana była dla klas III. Harmonogram prezentacji: Słowo wstępne – główne informacje o projekcie. Prezentacja brył obrotowych za pomocą przyrządu do obrotu brył. Prezentacja całościowa ”Co obrócić?”, poprowadzona przez dwie uczennice i jednego ucznia, czyli reprezentantów całej grupy projektowej. Prezentacja modeli. Oglądanie anaglifów. Rozwiązywanie testu. Wręczenie dyplomu.

Podsumowanie Czego nauczyli się uczniowie: Uczniowie przygotowując prezentację dla koleżanek i kolegów zdobyli wiedzę z zakresu obsługi niektórych programów np. PowerPoint, Publisher. Uczennica1: ”Dzięki koleżance poznałam szerzej program PowerPoint” Uczennica2: ”Świetna powtórka przed egzaminem” Uczeń3: ”Teraz wiem że jestem świetnie przygotowany do zbliżającego się egzaminu” Uczniowie nauczyli się pracować w grupie, być dla siebie wsparciem. Uczennica1: ”Nie przypuszczałam że wykonanie modeli będzie tak trudne, takie pracochłonne – ale opłacało się!”

Podsumowanie Nauczyciel: Przyjemne z pożytecznym Poznałam swoich uczniów z pozytywnej strony, gdyż nic nie było dla nich niemożliwe. Uczniowie pokazali mi swoje umiejętności pracy na komputerze oraz nieocenioną umiejętność współpracy. Powstała niesamowita pomoc dydaktyczna. Myślę, że w przyszłym roku wypracuję metodą projektu, kolejne zagadnienie matematyczne, które będzie uczniów uczyć i bawić. Przyjemne z pożytecznym