Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Telepraca w EBIB redaktor ebib.
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
AUTOPREZENTACJA.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Zachowania organizacyjne
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
KULTURA ORGANIZACYJNA
AUTOPREZENTACJA.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Małgorzata Bogdanowicz
Samorząd terytorialny
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Zmiana paradygmatu w postrzeganiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną – z podopiecznego na pełnoprawnego i niezależnego uczestnika życia społecznego.
Od pijaru do Public Relations
tel.: Marynino 28, Serock.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Biblioteka jako trzecie miejsce
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Indywidualny plan resocjalizacji
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Zadawanie pytań.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Realizacja projektu Rok szkolny
Rozwój społeczny dziecka
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Moja przedsiębiorczość
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
„Aktywizacja zawodowa i społeczna repatriantów w Województwie Łódzkim”
Szkolenia z autoprezentacji i savoir vivre’u
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Budowanie publicznego wizerunku starości
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Co to jest polityka Rozróżniamy kilka definicji słowa ,,Polityka’’:
PRZECIWDZIAŁANIE NEGATYWNYM STEREOTYPOM NA TEMAT STAROŚCI
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Postawa asertywna.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Public Relations – odpowiedzialność każdego pracownika Urzędu 23 października 2014 Warszawa prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski.
AKDADEMIA MŁODEGO DJ’A
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
The Leader in Me.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Wstęp do zarządzania i marketingu
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie

Tematyka Pojęcie autoprezentacji (koncepcje E. Goffmana, S. Pottera, E. Jonesa, B. Schlenkera) Cele, metody i techniki zachowań autoprezentacyjnych Kreowanie wizerunku przez wygląd Kreowanie wizerunku przez zachowanie Kreowanie wizerunku przez poytywne relacje z innymi Budowanie pozytywnego obrazu siebie Rola komunikacji niewerbalnej w autoprezentacji Retoryka wystąpień publicznych Techniki erystyczne Przygotowanie wystąpienia publicznego Elementy savoir-vivre’u

Na dobry początek Steve Jobs 2005, Stanford

AUTOPREZENTACJA Naturalną konsekwencją kontaktów społecznych jest wzajemny wpływ, jaki wywierają na siebie uczestnicy interakcji. Naturalną konsekwencją kontaktów społecznych jest wzajemny wpływ, jaki wywierają na siebie uczestnicy interakcji. Jednym z narzędzi wpływu społecznego są zachowania autoprezentacyjne.

Definicje działania zmierzające do sprawowania kontroli nad obrazem (wizerunkiem) własnej osoby, kształtowanym w umysłach innych ludzi podczas interakcji z nimi. Wizerunek to zespół informacji na temat danej osoby Instytucji, firmy), to wiedza i opinie otoczenia, a jego kreowanie to public relations osoby. Wizerunek (łac. imago) – wzór, pierwowzór, wyobrażenie, urojenie, marzenie senne.

Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy sami i robimy to przez całe życie. Robimy to przez wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy oraz poprzez działania, jakie podejmujemy. Wrażeniem tym zarządzamy zawsze wtedy, gdy jesteśmy w obecności innych osób. Wizerunek może być między innymi biznesowy, zawodowy i polityczny.

Co składa się na wizerunek? wygląd, zachowanie i maniery, umiejętności interpersonalne w zakresie nawiązywania kontaktów, umiejętności sprawnego komunikowania się z innymi, budowania i podtrzymywania relacji interpersonalnych, kwalifikacje, umiejętności zawodowe i doświadczenie, sukcesy, osiągnięcia, dorobek zawodowy, naukowy, artystyczny, wszelki dorobek własny, styl życia, czyli: jakość relacji z ludźmi, ze współpracownikami, z najbliższymi, sposób spędzania wolnego czasu, miejsce zamieszkania, samochód......

Prezencja, czyli jak wyglądamy?

Zachowanie, czyli dobre maniery Normy społeczne Efekty socjalizacji Etykieta (savoir vivre)

Umiejętności interpersonalne, czyli sztuka budowania relacji pewność siebie budowanie autorytetu asertywnoś ć perswazja umiejętność rozpoznawania manipulacji i umiejętność obrony przed nimi empatia i inteligencja emocjonalna umiejętność rozwiązywania konfliktów umiejętność radzenia sobie ze stresem umiejętność osiągania celów społecznych umiejętność negocjacji umiejętność prowadzenia grupy, przewodniczenia określonym społecznościom konsekwencja w działaniu.

Kwalifikacje zawodowe

Dorobek w kreowaniu wizerunku Satysfakcja Awans

Styl życia, czyli co w trawie piszczy? Istotny dla osób publicznych Osobą publiczną jest każdy, kto pełniąc funkcję publiczną, prowadzi działalność zawodową, polityczną, gospodarczą, kulturalną, społeczną i wszelką inną ma rzecz społeczeństwa, która ma jednocześnie wpływ na jego funkcjonowanie; ta także wykonywanie zawodów zaufania publicznego. Prezydent miasta, dyrektor szkoły, radny, lekarz, nauczyciel, sędzia, psycholog, dyrektor banku, itp.