Podsumowanie wyników badania rezultatów Programów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Raport z badania rezultatów Program ów „ Czytające Szkoły” i „Czytające Przedszkola”
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
ŚWIETLICOWE ZAJĘCIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW. Do naszej świetlicy zawitali ostatnio mili goście - dzieci z Przedszkola nr 34.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku

Sześciolatek idzie do szkoły
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Respectful European Schools Pursue Equality and Cultural Tolerance
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Rola książki w życiu człowieka
Program eTwinning Planowanie projektów
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Sześciolatek idzie do szkoły
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
TRZECIE spotkanie Zespołu
Przedszkole Promujące Zdrowie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Dlaczego warto czytać?.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Ocena jakościowa- zdecydowana większość dzieci nie miała trudności adaptacyjnych w szkole Wniosek- należy kontynuować współprace przedszkola ze szkołą.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Szkolny Festiwal Czytelniczy
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Aktywny RODZIC.
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Podsumowanie wyników badania rezultatów Programów „Czytające Szkoły” i „Czytające Przedszkola”

Co będzie przedmiotem prezentacji? Cele i metody badania Rezultaty głośnego czytania w szkołach i przedszkolach Rekomendacje

Dlaczego przeprowadziliśmy ewaluację? Zbadanie efektów głośnego czytania w szkołach i przedszkolach Określenie czynników, które sprzyjają osiąganiu efektów Programu oraz czynników utrudniających ich osiąganie Sformułowanie rekomendacji

Badanie w szczegółach Badanie w szkołach i przedszkolach było realizowane od stycznia do kwietnia 2006 roku, a w jego ramach: Zbadaliśmy 22 klasy/ grupy przedszkolne – w połowie z nich dzieciom czyta się regularnie, zaś połowa to tzw. grupa kontrolna Przeprowadziliśmy 37 wywiadów z nauczycielami, osobami czytającymi i bibliotekarzami Poddaliśmy analizie 204 prace pisemne i 263 rysunki uczniów Przeanalizowaliśmy zapis video prowadzonych zajęć (ok. 30 godzin) Dysponowaliśmy też notatkami z obserwacji zajęć opracowanymi przez 10 współpracujących z nami koordynatorek

Opinie zebrane podczas badania W jednej z klas III jest taki nieśmiały chłopak. Zaobserwowałam jak podczas mojego systematycznego czytania zaczął wreszcie podnosić rękę. Dla zachęty został bardzo pochwalony i teraz śmiało włącza się do dyskusji Dzieci z klas, w których prowadzono głośne czytanie, nie mają problemu z czytaniem zadań matematycznych, o wiele rzadziej mają problem z ich zrozumieniem, potrafią lepiej formułować odpowiedzi do zadań, mają lepiej rozwiniętą wyobraźnię.

Dzieciaki w czasie czytania czują potrzebę kontaktowania się z nauczycielem - obserwowania go uważnie i fizycznego kontaktowania się. One często siedzą poprzyklejane do nauczycielki (…). Wytwarza się więź emocjonalna, którą widać po dzieciach, gdy są tak skupione, zainteresowane. Mam wrażenie, że te moje dzieci mają takie bloki myślowe, że tak im trudno się rozejrzeć, funkcjonują schematycznie. Może dlatego były bierne [podczas dyskusji].

Galeria

Dzieci i młodzież, którym systematycznie czyta się na głos: Lepiej rozumieją polecenia i teksty Wykazują się większymi umiejętnościami wypowiadania się ustnie i pisemnie Mają też większą zdolność koncentracji Mają większą skłonność do refleksji i krytycznego myślenia Mają większą umiejętność myślenia przyczynowo – skutkowego Wykazują większą motywację do działania Mają lepsze relacje z kolegami i koleżankami oraz z nauczycielami Mają bardziej wyrobiony gust i nawyki czytelnicze

Rezultaty głośnego czytania są najlepsze, gdy: Czytanie dzieciom rozpoczyna się na wczesnym etapie ich rozwoju Czyta się systematycznie Odpowiednio dobiera się literaturę: książki dostosowane do wieku, atrakcyjne graficznie Prowadzi się dyskusję na temat przeczytanego tekstu Dba się o warunki do czytania: wybierze miejsce jasne i ciche, sprzyjające skupieniu Zapewni się dzieciom nastrój wyjątkowości i bezpieczeństwa Zapewni się w klasie i bibliotece szkolnej dostęp do książek, cieszących się zainteresowaniem dzieci i młodzieży Osoba czytająca jest zaangażowana i ma dobry kontakt ze słuchaczami Nauczyciel współpracuje z rodzicami i zachęca ich do systematycznego głośnego czytania w domu

Na podstawie badań rekomendujemy: Objęcie Programem wszystkich przedszkolaków oraz uczniów ze szkół podstawowych i gimnazjalnych Regularne głośne czytanie w szkołach, przedszkolach, domach Oddzielenie głośnego czytania od oceniania Prowadzenie dyskusji na temat przeczytanego tekstu Stworzenie możliwości ekspresji rysunkowej dla młodszych dzieci Udostępnianie książek (rozbudowa, wzbogacanie księgozbioru bibliotek) Prowadzenie stałej akcji uświadamiającej rangę głośnego czytania Wprowadzenie głośnego czytania dzieciom do programu studiów pedagogicznych

I bardzo mile byłam zaskoczona maluchami, właśnie w ubiegłym roku I bardzo mile byłam zaskoczona maluchami, właśnie w ubiegłym roku. Pięknie słuchały (…) I to daje do myślenia, że chyba coraz częściej, coraz więcej młodzi rodzice czytają. Odkąd właśnie coraz częściej w mediach słyszymy o głośnym czytaniu, to chyba to daje efekt.

Dziękujemy 00 187 Warszawa ul. Nalewki 5/40 Tel. fax. 0 22 831 48 29 www.ewaluacja.info.pl email: info@ewaluacja.info.pl