Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w warunkach MOW Zadania dyrektora, organizacja pracy zespołów, opracowywania IPET Wydział Specjalnych Potrzeb.
Advertisements

Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWIiWR oraz NPWWR Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Awans zawodowy nauczycieli.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Wybrane zmiany w aktach prawnych 1 Lublin, r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Ul. Wierzbicka 81/83. W naszej szkole funkcjonuje stołówka szkolna z zapleczem kuchennym. Codziennie wydawane są dwudaniowe obiady.
SOSW jest placówką przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Szkoła Podstawowa Specjalna.
System edukacji w Polsce
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Akty prawne opublikowane
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Sześciolatek idzie do szkoły
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Programy nauczania.
UCZEŃ OBJĘTY KSZTAŁCENIEM SPECJALNYM – PRAWIDŁOWE ODCZYTYWANIE ORZECZEŃ I OPINII PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NA POTRZEBY SIO OPRACOWAŁY:
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Sześciolatek idzie do szkoły
Autor: Marzenna Czarnocka
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Podstawa prawna : ROZPORZĄDZENIE.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Dokumentacja szkolna w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zmiany w prawie oświatowym
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w systemie oświaty w świetle zmian prawnych i finansowych Warszawa, kwiecień 2018 r. Opracowanie: Emilia.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
ZEBRANIE DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY 2018/2019 Rybnik dn
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.
Uczeń, dziecko z niepełnosprawnością w szkole - cykl sześciu wideokonferencji. Spotkanie I „Dziecko, uczeń ze spektrum autyzmu” r. Aneta Żurek.
Indywidualizacja pracy z uczniem ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera  - ujęcie teoretyczne r. Aneta Żurek
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Uczniowie  ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w szkole i placówce oświatowej– na czym polega rzeczywiste wspieranie uczniów.
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
Art. 8 i art. 35 ust. 4 i 5 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNYCH
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi www.reformaedukacji.men.gov.pl

elastyczne rozwiązania Cele zmian wsparcie elastyczne rozwiązania włączanie www.reformaedukacji.men.gov.pl

Nowe rozwiązania w przepisach rozporządzenie w sprawie kształcenia specjalnego rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rozporządzenie w sprawie indywidualnego nauczania rozporządzenie w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych www.reformaedukacji.men.gov.pl

Różne potrzeby – różne ścieżki niepełnosprawny – zajęcia w szkole chory – zajęcia w szkole chory – zajęcia w domu z włączaniem do klasy chory – zajęcia w domu uczeń ze SPE Indywidualizacja kształcenia w szkole Indywidualne nauczanie

społeczności lokalnej Możliwość nauki w szkole: - ogólnodostępnej, - integracyjnej (do 20 uczniów, w tym do 5 uczniów niepełnosprawnych), - specjalnej (liczba uczniów z autyzmem w klasie – do 4) Uczeń niepełnosprawny – zajęcia w szkole Włączanie ucznia w życie klasy/szkoły/ społeczności lokalnej Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dodatkowy nauczyciel, pomoc nauczyciela zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia rewalidacyjne zajęcia indywidualne w szkole zajęcia z klasą nowe rozwiązanie www.reformaedukacji.men.gov.pl

Uczeń chory – zajęcia w szkole zindywidualizowana ścieżka kształcenia zajęcia z klasą + zajęcia indywidualne pomoc psychologiczno-pedagogiczna opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej nowe rozwiązanie w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaświadczenie o stanie zdrowia ucznia oraz rozpoznanie potrzeby w szkole www.reformaedukacji.men.gov.pl

Indywidualne nauczanie. Uczeń chory – zajęcia w domu z włączaniem m.in. uczniowie z depresją, po próbach samobójczych, z chorobami o ostrym przebiegu z okresową poprawą funkcjonowania – może to być również uczeń niepełnosprawny orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania zajęcia w domu udział w wybranych zajęciach z klasą udział w życiu szkoły możliwość okresowego zawieszenia zajęć w domu w przypadku poprawy stanu zdrowia ułatwianie powrotu do szkoły tygodniowy wymiar IN określony w przepisach wyższy lub niższy – w zależności od potrzeb Nowe rozwiązanie poza tygodniowym wymiarem IN Nowe rozwiązanie www.reformaedukacji.men.gov.pl

Indywidualne nauczanie. Uczeń chory – zajęcia w domu m.in. uczniowie leżący, z obniżoną odpornością (np. po przeszczepach, z chorobami nowotworowymi), po zabiegach chirurgicznych – może to być również uczeń niepełnosprawny orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania zajęcia edukacyjne w domu ułatwianie powrotu do szkoły Nowe rozwiązanie tygodniowy wymiar IN określony w przepisach wyższy lub niższy – w zależności od potrzeb www.reformaedukacji.men.gov.pl

e-mail: reformaedukacji@men.gov.pl www.reformaedukacji.men.gov.pl e-mail: reformaedukacji@men.gov.pl