Innowacje pedagogiczne – 2 półrocze 2018/2019 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI
Innowacja pedagogiczna" Play with English" Nauczyciel prowadzący: Beata Zdybel Uczestnicy innowacji: klasa 3A Cele innowacji: Głównym założeniem innowacji jest włączenie elementów j. angielskiego do codziennej edukacji dziecka podczas realizacji treści wyznaczonych programem edukacyjnym Efekty realizacji II półrocze: Rozwijanie kreatywności poprzez projekty językowe Uczniowie pracowali w grupach oraz indywidualnie przygotowując fiszki językowe, lapbooks, rysunki Wykorzystywali w nauczaniu technologię informacyjną-programy multimedialna,tablicę interaktywną, Internet oraz srodki audiowizualne
Innowacja przyrodnicza „W świecie przyrody-doświadczenia przyrodnicze na pierwszym etapie kształcenia” nauczyciel prowadzący Elżbieta Ciszewska uczestnicy innowacji klasa 1c cele: rozbudzenie i rozwijanie pasji badawczej uczniów w młodszym wieku szkolnym, poszerzenie wiedzy przyrodniczej uczniów na pierwszym etapie edukacji, podtrzymanie naturalnego otwarcia umysłów dzieci na eksperymentowanie i doświadczanie efekty realizacji: uczeń; opisuje i wyjaśnia wybrane zjawiska przyrodnicze, obserwuje oraz dokonuje ich analizy, wykonuje proste doświadczenia, rozbudza ciekawość świata.
Nazwa innowacji: „Spotkania z językiem rosyjskim od podstaw”. Innowacja realizowana będzie w oparciu o program nauczania języka rosyjskiego dla klasy V w oparciu o podręcznik "Ступени 4" („Stupieni 4”), autorzy podręcznika Beata Gawęcka-Ajchel, Anna Żeleźniak, wydawnictowo WSiP. Autorka i realizatorka innowacji: Katarzyna Wójtowicz- Borodziuk Czas realizacji: wrzesień 2018 – czerwiec 2019, zajęcia pozalekcyjne. Ilość godzin lekcyjnych w tygodniu: 1h/tydzień dla klasy 5a i 1h co dwa tygodnie dla klasy 6a Niniejsza innowacja przeznaczona była dla uczniów klasy piątej i szóstej. Uwzględnia ona założenia obowiązującej podstawy programowej do języka rosyjskiego
Pomysł innowacji powstał w odpowiedzi na coraz bardziej rosnące zainteresowanie nauką języków obcych, a w szczególności drugiego języka obcego, już na II etapie edukacyjnym w szkole podstawowej. Program przygotowany został z myślą o uczniach klas V-VI, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę wzbogacając ją o nowe umiejętności z zakresu języka rosyjskiego. Cele innowacji: - rozwijanie zainteresowania i zdolności językowych uczniów - poznanie alfabetu rosyjskiego i umiejętne posługiwanie się nim, - rozwijanie zdolności pisania, mówienia, czytanie i słuchania w języku rosyjskim na poziomie podstawowym, w oparciu o podręcznik i przy zastosowaniu technologii informacyjnych - zapoznanie z elementami kultury rosyjskiej: zabytkami, symbolami Rosji, znanymi Rosjanami, bohaterami rosyjskich bajek.
Założenia efektów innowacji: Po zrealizowaniu innowacji uczeń: - zna alfabet rosyjski, rozpoznaje litery drukowane i pisane, - w zakresie mówienia: tworzy krótkie wypowiedzi dotyczące otaczającego świata, rodziny, pomieszczenia, w którym się znajduje, zainteresowań, umie przedstawić się, zapytać o imię inne osoby, udzielić odpowiedzi na pytania o wiek, czas wolny, przedmioty, których się uczy w szkole, - w zakresie czytania: rozpoznaje litery drukowane, umie płynnie czytać teksty realizowane na zajęciach, - w zakresie pisania: pisze i rozpoznaje litery alfabetu rosyjskiego, przepisuje teksty, pisze krótkie dyktanda. Opracowała Katarzyna Wójtowicz-Borodziuk
ŚWIAT OPOWIADANY BARWAMI REALIZOWANY W KLASIE 1B przez Jolantę Siuta INNOWACJA PEDAGOGICZNA ROZWIJAJĄCA AKTYWNOŚĆ TWÓRCZĄ DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM ŚWIAT OPOWIADANY BARWAMI REALIZOWANY W KLASIE 1B przez Jolantę Siuta CEL: ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ SZTUKĄ ORAZ PODEJMOWANIE WŁASNYCH PRÓB I DZIAŁAŃ PLASTYCZNYCH
Efekty -Uczniowie rozwinęli sprawność manualną oraz umiejętności plastyczne -Poznali nowe, ciekawe techniki plastyczne -Nauczyli się współpracować w grupie oraz obiektywnie oceniać wytwory pracy kolegów. Brali udział w konkursach plastycznych oraz urządzali wystawy prac dla rodziców
Innowacja pedagogiczna "Z TURYSTYKĄ NA TY" rozwijająca zainteresowania w dziedzinie krajoznawczej uczniów klas 1-4. EFEKTY: uczniowie: - brali udział w 2 rajdach: zimowym i wiosennym, - znają ciekawe miejsca pod względem przyrodniczym i historycznym regionu, - potrafią zastosować zdobyta widzę w praktyce, - brali udział w konkursach krajoznawczych i zdobywali odznaki turystyki pieszej; Danuta Nowak, Mariola Dziubka, Katarzyna Szaniawska, Michał Gromadzki
Trening uważności w edukacji wczesnoszkolnej odbiorcy: uczniowie klasy 1D autorka: Marta Taras-Dziuba Cele: rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi, rozwijanie umiejętności wyciszania, wzmacnianie poczucia akceptacji siebie i swoich potrzeb, rozwijanie świadomości dbania o własne zdrowie psychiczne, radzenie sobie z trudnymi emocjami i bodźcami. Efekty: poprawa koncentracji uwagi (poprawa tempa pracy podczas zajęć), umiejętność pracy w grupie, umiejętność radzenia sobie z negatywnymi emocjami i reakcjami na bodźce zewnętrzne.
Angielski z elementami programowania Angielski z elementami programowania. Uczestnicy: zainteresowani uczniowie kl.5a Nauczyciel: Katarzyna Krężel Cele: poszerzenie wiedzy i umiejętności języka angielskiego wykorzystanie umiejętności językowych do komunikacji zintegrowanie nauki języka angielskiego z podstawami programowania nabycie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i korzystania z różnych źródeł informacji Efekty: Uczniowie: rozwinęli umiejętność słuchania, mówienia, czytania oraz pisania w języku angielskim, stworzyli bazę słownictwa specjalistycznego związanego z technologią informacyjną, quizy językowe oraz komiksy poznali możliwości jakie daje programowanie oraz nowe technologie dzięki poznaniu podstaw programowania mieli możliwość kształcić kreatywność, logiczne myślenie oraz twórcze rozwiązywanie problemów poznali aplikacje i programy do samokształcenia
Z matematyką na co dzień prowadzący: Dominika Krysiak Cele: - rozbudzenie i kształtowanie zainteresowań matematycznych uczniów - doskonalenie zdobytych umiejętności w rozwiązywaniu zadań matematycznych - wykorzystywanie matematyka w życiu codziennym - rozwijanie wyobraźni przestrzennej Efekty: - uczniowie poznali praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym - poznali programy multimedialne z ciekawymi zadaniami - kształtowali swoją kreatywność i logiczne myślenie
TIK na TAK czyli zabawy z j. angielskim Nauczyciele prowadzacy: Jolanta Michalczuk, Maria Mołdoch Uczestnicy innowacji: 13 uczniów z kl. 4a Cele innowacji: rozwijanie umiejętności językowych przy użyciu nowych technologii oraz gier i zabaw Efekty po zakończonej innowacji na podstawie ankiety ewaluacyjnej: uczniowie znają narzędzia TIK wykorzystywane do nauki j. angielskiego uczniowie poszerzyli swoje kompetencje językowe i kompetencje informatyczne uczniowie zdobyli umiejętności , które będą przydatne w przyszłości uczestnicy innowacji mają lepsze wyniki na sprawdzianach niż uczniowie, którzy na innowację nie uczęszczają
The World of English Culture- Prowadzący- Agnieszka Urbaniec Uczestnicy Innowacji: 13 uczniów z klasy 6a Cele innowacji: Poznanie szeroko pojętej kultury krajów anglojęzycznych, jako źródła uczenia się języka angielskiego oraz rozbudzanie i pogłębianie wiedzy i pasji związanej z językiem obcym. Efekty Innowacji: Poznanie kultury krajów anglojęzycznych i dokonywanie porównań z kulturą Polski. Rozbudzanie i pogłębianie wiedzy i pasji związanej z językiem obcym. Umiejętnosć pracy w zespole. Posługiwanie się bogatszym językiem z zakresu historii, geografii, charakterystycznej przyrody czy zwierząt występujących w Australii i innych krajach anglojęzycznych.
TEATR W KLASIE, KLASA W TEATRZE EFEKTY Uczniowie : -potrafią współpracować w grupie; -potrafią łączyć słowo z gestem i ruchem scenicznym; -modulują głosem w celu uzyskania lepszego efektu wokalnego; -umieją wyrażać emocje za pomocą mimiki, gestu, tonu głosu; -potrafią zaprezentować się na scenie; NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Ewa Malicka UCZESTNICY: uczniowie klasy 5c CELE OGÓLNE: -rozwijanie indywidualnych zdolności artystycznych i aktywności twórczej; -integrowanie zespołu; -budowanie poczucia własnej wartości; -wyrabianie świadomego uczestnictwa w kulturze; -przygotowanie do wystąpień publicznych.