Innowacje pedagogiczne – 2 półrocze 2018/2019

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Nowa podstawa programowa edukacja informatyczna i informatyka Szkoła podstawowa Beata Rutkowska Doradca metodyczny przedmiotów informatycznych Katowice.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Toruńskie Technikum Informatyczne
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
„Programowanie to nasza przyszłość”
Aktywny RODZIC.
„Charlie i fabryka czekolady”
Przyroda.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Extra wyzwanie dla wszystkich!
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Sześciolatek w obliczu zmian
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
dr Marzena Żylińska Łódź
Reforma Edukacji
6-LATEK W SZKOLE.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Program profilaktyczno-wychowawczy
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Innowacje pedagogiczne – 2 półrocze 2018/2019 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI

Innowacja pedagogiczna" Play with English" Nauczyciel prowadzący: Beata Zdybel Uczestnicy innowacji: klasa 3A Cele innowacji: Głównym założeniem innowacji jest włączenie elementów j. angielskiego do codziennej edukacji dziecka podczas realizacji treści wyznaczonych programem edukacyjnym Efekty realizacji II półrocze: Rozwijanie kreatywności poprzez projekty językowe Uczniowie pracowali w grupach oraz indywidualnie przygotowując fiszki językowe, lapbooks, rysunki Wykorzystywali w nauczaniu technologię informacyjną-programy multimedialna,tablicę interaktywną, Internet oraz srodki audiowizualne

Innowacja przyrodnicza „W świecie przyrody-doświadczenia przyrodnicze na pierwszym etapie kształcenia” nauczyciel prowadzący Elżbieta Ciszewska uczestnicy innowacji klasa 1c                                                                                                                                                       cele: rozbudzenie i rozwijanie pasji badawczej uczniów w młodszym wieku szkolnym, poszerzenie wiedzy przyrodniczej uczniów na pierwszym etapie edukacji, podtrzymanie naturalnego otwarcia umysłów dzieci na eksperymentowanie i doświadczanie efekty realizacji: uczeń; opisuje i wyjaśnia wybrane zjawiska przyrodnicze, obserwuje oraz dokonuje ich analizy, wykonuje proste doświadczenia, rozbudza ciekawość świata.

Nazwa innowacji: „Spotkania z językiem rosyjskim od podstaw”. Innowacja realizowana będzie w oparciu o program nauczania języka rosyjskiego dla klasy V w oparciu o podręcznik "Ступени 4" („Stupieni 4”), autorzy podręcznika Beata Gawęcka-Ajchel, Anna Żeleźniak, wydawnictowo WSiP. Autorka i realizatorka innowacji: Katarzyna Wójtowicz- Borodziuk Czas realizacji: wrzesień 2018 – czerwiec 2019, zajęcia pozalekcyjne. Ilość godzin lekcyjnych w tygodniu: 1h/tydzień dla klasy 5a i 1h co dwa tygodnie dla klasy 6a Niniejsza innowacja przeznaczona była dla uczniów klasy piątej i szóstej. Uwzględnia ona założenia obowiązującej podstawy programowej do języka rosyjskiego 

Pomysł innowacji powstał w odpowiedzi na coraz bardziej rosnące zainteresowanie nauką języków obcych, a w szczególności  drugiego języka obcego, już na II etapie edukacyjnym w szkole podstawowej. Program przygotowany został z myślą o uczniach klas V-VI, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę wzbogacając ją o nowe umiejętności z zakresu języka rosyjskiego. Cele innowacji:  - rozwijanie zainteresowania i zdolności językowych uczniów - poznanie alfabetu rosyjskiego i umiejętne posługiwanie się nim, - rozwijanie zdolności pisania, mówienia, czytanie i słuchania w języku rosyjskim na poziomie podstawowym, w oparciu o podręcznik i przy zastosowaniu technologii informacyjnych - zapoznanie z elementami kultury rosyjskiej: zabytkami, symbolami Rosji, znanymi Rosjanami, bohaterami rosyjskich bajek.

Założenia efektów innowacji: Po zrealizowaniu innowacji uczeń: - zna alfabet rosyjski, rozpoznaje litery drukowane i pisane, - w zakresie mówienia: tworzy krótkie wypowiedzi dotyczące otaczającego świata, rodziny, pomieszczenia, w którym się znajduje, zainteresowań, umie przedstawić się, zapytać o imię inne osoby, udzielić odpowiedzi na pytania o wiek, czas wolny, przedmioty, których się uczy w szkole, - w zakresie czytania: rozpoznaje litery drukowane, umie płynnie czytać teksty realizowane na zajęciach, - w zakresie pisania: pisze i rozpoznaje litery alfabetu rosyjskiego, przepisuje teksty, pisze krótkie dyktanda. Opracowała Katarzyna Wójtowicz-Borodziuk

ŚWIAT OPOWIADANY BARWAMI REALIZOWANY W KLASIE 1B przez Jolantę Siuta INNOWACJA PEDAGOGICZNA ROZWIJAJĄCA AKTYWNOŚĆ TWÓRCZĄ DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM   ŚWIAT OPOWIADANY BARWAMI  REALIZOWANY W KLASIE 1B przez Jolantę Siuta CEL: ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ SZTUKĄ ORAZ PODEJMOWANIE WŁASNYCH PRÓB I DZIAŁAŃ PLASTYCZNYCH

Efekty -Uczniowie rozwinęli sprawność manualną  oraz umiejętności plastyczne -Poznali nowe, ciekawe techniki  plastyczne -Nauczyli się współpracować w grupie oraz obiektywnie oceniać wytwory pracy kolegów. Brali udział w konkursach plastycznych oraz urządzali wystawy prac dla rodziców

Innowacja pedagogiczna "Z TURYSTYKĄ NA TY" rozwijająca zainteresowania w dziedzinie krajoznawczej uczniów klas 1-4. EFEKTY: uczniowie: - brali udział w 2 rajdach: zimowym i wiosennym, - znają ciekawe miejsca pod względem przyrodniczym i historycznym regionu, - potrafią zastosować zdobyta widzę w praktyce, - brali udział w konkursach krajoznawczych i zdobywali odznaki turystyki pieszej; Danuta Nowak, Mariola Dziubka, Katarzyna Szaniawska, Michał Gromadzki

Trening uważności w edukacji wczesnoszkolnej odbiorcy: uczniowie klasy 1D autorka: Marta Taras-Dziuba Cele: rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi,  rozwijanie umiejętności wyciszania,  wzmacnianie poczucia akceptacji siebie i swoich potrzeb, rozwijanie świadomości dbania o własne zdrowie psychiczne, radzenie sobie z trudnymi emocjami i bodźcami. Efekty: poprawa koncentracji uwagi (poprawa tempa pracy podczas zajęć), umiejętność pracy w grupie, umiejętność radzenia sobie z negatywnymi emocjami i reakcjami na bodźce zewnętrzne.

Angielski z elementami programowania Angielski z elementami programowania. Uczestnicy: zainteresowani uczniowie kl.5a Nauczyciel: Katarzyna Krężel Cele: poszerzenie wiedzy i umiejętności języka angielskiego wykorzystanie umiejętności językowych do komunikacji zintegrowanie nauki języka angielskiego z podstawami programowania nabycie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i korzystania z różnych źródeł informacji Efekty: Uczniowie: rozwinęli umiejętność słuchania, mówienia, czytania oraz pisania w języku angielskim, stworzyli bazę słownictwa specjalistycznego związanego z technologią informacyjną, quizy językowe oraz komiksy poznali możliwości jakie daje programowanie oraz nowe technologie  dzięki poznaniu podstaw programowania mieli możliwość kształcić kreatywność, logiczne myślenie oraz twórcze rozwiązywanie problemów poznali aplikacje i programy do samokształcenia

Z matematyką na co dzień prowadzący: Dominika Krysiak Cele: - rozbudzenie i kształtowanie zainteresowań matematycznych uczniów - doskonalenie zdobytych umiejętności w rozwiązywaniu zadań matematycznych - wykorzystywanie matematyka w życiu codziennym - rozwijanie wyobraźni przestrzennej Efekty: - uczniowie poznali praktyczne zastosowanie matematyki w życiu codziennym - poznali programy multimedialne z ciekawymi zadaniami - kształtowali swoją kreatywność i logiczne myślenie

TIK na TAK czyli zabawy z j. angielskim Nauczyciele prowadzacy: Jolanta Michalczuk, Maria Mołdoch Uczestnicy innowacji: 13 uczniów z kl. 4a Cele innowacji: rozwijanie umiejętności językowych przy użyciu nowych technologii oraz gier i zabaw Efekty po zakończonej innowacji na podstawie ankiety ewaluacyjnej: uczniowie znają narzędzia TIK wykorzystywane do nauki j. angielskiego uczniowie poszerzyli swoje kompetencje językowe i kompetencje informatyczne uczniowie zdobyli umiejętności , które będą przydatne w przyszłości uczestnicy innowacji mają lepsze wyniki na sprawdzianach niż uczniowie, którzy na innowację nie uczęszczają

The World of English Culture-                                                                      Prowadzący- Agnieszka Urbaniec Uczestnicy Innowacji: 13 uczniów z klasy 6a Cele innowacji:  Poznanie szeroko pojętej kultury krajów anglojęzycznych,       jako źródła uczenia się języka angielskiego oraz rozbudzanie       i pogłębianie wiedzy i pasji związanej z językiem obcym. Efekty Innowacji:  Poznanie kultury krajów anglojęzycznych i dokonywanie porównań z kulturą Polski. Rozbudzanie i pogłębianie wiedzy i pasji związanej z językiem obcym. Umiejętnosć pracy w zespole. Posługiwanie się bogatszym językiem z zakresu historii, geografii, charakterystycznej przyrody czy zwierząt występujących w Australii i innych krajach anglojęzycznych. 

TEATR W KLASIE, KLASA W TEATRZE EFEKTY Uczniowie : -potrafią współpracować w grupie; -potrafią łączyć słowo z gestem i ruchem scenicznym; -modulują głosem w celu uzyskania lepszego efektu wokalnego; -umieją wyrażać emocje za pomocą mimiki, gestu, tonu głosu; -potrafią zaprezentować się na scenie; NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Ewa Malicka UCZESTNICY: uczniowie klasy 5c CELE OGÓLNE: -rozwijanie indywidualnych zdolności artystycznych i aktywności twórczej; -integrowanie zespołu; -budowanie poczucia własnej wartości; -wyrabianie świadomego uczestnictwa w kulturze;  -przygotowanie do wystąpień publicznych.