Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gdy dziecko próbuje papierosów istnieje bardzo duże ryzyko, że w przyszłości popadnie w uzależnienie od nikotyny. To zaś wiąże się z ciągłą potrzebą palenia,
Advertisements

Doświadczenia z pracy ze schładzarką szybową w fabryce Szerencs Zakopane, Zoltán TÓTH Mátra Cukor.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
ŚRODKI TRANSPORTU WODNEGO ANNA RAK PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy.
KWASY Justyna Loryś.
III Konferencja „Normalizacja w szkole” mgr inż. Kazimierz Okraszewski Tytuł prezentacji Znaczenie normalizacji w życiu codziennym i praktyce zawodowej.
 Najliczniejsza grupa związków organicznych złożonych jedynie z atomów węgla i wodoru,  Mogą być gazami, cieczami albo ciałami stałymi,  Dzielą się.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak się zachować podczas uwolnienia toksycznych środków przemysłowych.
Edukacja dla Bezpieczeństwa Aleksandra Czakon. Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego (gleby, wody, powietrza) albo organizmu ludzkiego czy zwierzęcego.
Spektroskopia Ramana dr Monika Kalinowska. Sir Chandrasekhara Venkata Raman ( ), profesor Uniwersytetu w Kalkucie, uzyskał nagrodę Nobla w 1930.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Znakowanie butli Kod barwny (PN-EN ) Cechowanie (PN-EN )
Według Europejskiego Technicznego Biura Związków Zawodowych ds. ochrony zdrowia i bezpiecznej pracy.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
Tekst podkreślony lub wytłuszczony jest do zapamiętania Edukacja dla bezpieczeństwa.
Przemiana chemiczna to taka przemiana, w wyniku której z kilku (najczęściej dwóch) substancji powstaje jedna nowa lub dwie nowe substancje o odmiennych.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Otrzymywanie bezwodnika ftalowego w skali 1000 ton/ rok K. Kardas, O
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Nitrowanie glikolu dietylowego przy zwiększeniu ilości wody pozwala na oddzielenie mieszaniny poreakcyjnej od produktu, zwiększa wydajność i zmniejsza.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
 Cynk w przyrodzie występuje wyłącznie w formie związanej w postaci minerałów: - ZnS – blenda cynkowa, - ZnCO 3 – smitsonit  Otrzymywanie metalicznego.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Czy niemetale są użyteczne?
Metody sztucznej inteligencji - Technologie rozmyte i neuronowe 2015/2016 Perceptrony proste nieliniowe i wielowarstwowe © Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Monika Hołowacz. Obecnie nie ma już wątpliwości, że palenie papierosów szkodliwie działa na zdrowie człowieka. Gdy pali dziecko, konsekwencje uzależnienia.
Projekt procesowy otrzymywania Bisfenolu A Budzich Emilia, Dąbrowska Agnieszka, Głuszek Małgorzata, Korytkowska Katarzyna, Ufnalska Iwona Najniższa temperatura.
Co to są tlenki? budowa tlenków, otrzymywanie tlenków,
Ogólne zasady ruchu drogowego – ruch pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej, strefie zamieszkania oraz na drogach wewnętrznych.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
Praca więźniów- remedium na rynku pracy por. Mariusz Jastrzębski.
autor: Mariusz Przybułowski str. 2  Materiał niebezpieczny,  Zagrożenia chemiczne,  Źródła zagrożeń chemicznych, radiacyjnych, biologicznych,  Rozprzestrzenianie.
Sorbenty teoria i praktyka stosowania w zabezpieczeniu na terenie zakładu bryg. mgr inż. Bogusław Dudek Główny specjalista KW PSP w Katowicach Brenna,
Temat: Właściwości magnetyczne substancji.
MIESZANINY SUBSTANCJI
TECHNIK LOGISTYK „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Wykonał: Kamil Olczak VID
Bezpiecznie na wsi to podstawa
Wskaźniki oceny jakości ścieków i metody ich określania
JAZDA NA GAZIE …?.
Katastrofy drogowe, wypadki, pożary
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
101. Ciało o masie m znajduje się w windzie
AGH: Sprawy pracownicze
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
SZKOLENIE Z ZAKRESU RATOWNICTWA TECHNICZNEGO DLA STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 6: Postępowanie w czasie akcji z występowaniem substancji niebezpiecznych.
Kurs materiałów niebezpiecznych
Kurs materiałów niebezpiecznych
Lekcja 17 Temat: Budowa roweru Definicja roweru
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
Nie truj sąsiada! Nie dla smogu.
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia” NUMER PROJEKTU: RPWP.08.03.01-30-0052/16

Oznakowania pojazdów przewożących Towary Niebezpieczne Autor: PAWEŁ Fajfer

Ogólne wymagania dla oznaczeń WYMAGANIA W ZAKRESIE OZNACZEŃ OBEJMUJĄ: sztuki przesyłki kontenery zawierające sztuki przesyłki kontenery zawierające towary przewożone luzem cysterny pojazdy i zespoły pojazdów

Nalepki na sztuki przesyłki Przesyłki zwolnione ze względu na ilość towaru i formę pakowania LQ (limited quantities) Oznaczenia dla towarów niebezpiecznych korzystających ze zwolnienia LQ (transport lądowy)

Oznaczenia pojazdów – tablice z numerami lub gładkie numer rozpoznawczy niebezpieczeństwa (2-3 cyfry) NUMER ZAGROŻENIA HIN NUMER UN numer rozpoznawczy materiału (4 cyfry) tablica stosowana dla przewozu sztuk przesyłki oraz wielu towarów niebezpiecznych WYMIAR TABLICY: 40×30 CM

ZNACZENIE CYFR W NUMERZE ROZPOZNAWCZYM NIEBEZPIECZEŃSTWA hin 2 emisja gazu spowodowana ciśnieniem lub reakcją chemiczną 3 zapalność cieczy (par) i gazów 4 zapalność materiałów stałych 5 działanie utleniające (podtrzymujące palenie) 6 działanie trujące 7 działanie promieniotwórcze 8 działanie żrące 9 jako pierwsza cyfra: zagrożenie dla środowiska; różne niebezpieczne substancje. Jako 2. lub 3. cyfra: zagrożenie samorzutną i gwałtowną reakcją 0 brak dodatkowego zagrożenia cyfra podwójna – wskazuje na nasilenie opisanego przez nią zagrożenia. X przed numerem niebezpieczeństwa wskazuje na całkowity zakaz kontaktu danego materiału z wodą

Oznaczenia pojazdów przewożących towary niebezpieczne w sztukach przesyłki Dla przewozów towarów niebezpiecznych zapakowanych w ilości ograniczone LQ w ilości większej niż 8 ton brutto pojazdami o DMC większej niż 12 ton wymagane jest oznakowanie pojazdu tablicami odpowiadającymi nalepce LQ. Źródło rysunku: http://stl-logistik.pl/fr/transport-czesciowy

Oznaczenia pojazdów przewożących towary niebezpieczne dla klasy 1 i 7 Klasa 1 Hierarchia zagrożeń: 1.1-1.5-1.2-1.3-1.6-1.4. Jeśli przewożone są ładunki 1.5 i 1.3, to hierarchii bardziej niebezpieczny jest 1.5 – ten umieszczany na nalepce na pojeździe Klasa 7 2 sposoby: 1. oznaczenie tablicami gładkimi 2. oznaczenie tablicami z numerami

Oznaczenia pojazdów przewożących towary niebezpieczne w kontenerach – sztuki przesyłki Źródło zdjęcia: http://modele-centrum.pl/p/560/15686/naczepa-kontener-maersk-40-ft-tamiya-auto-rc-ciezarowe-rc-samochody.html

Oznaczenia jednostek zawierających towary niebezpieczne luzem w kontenerze W przypadku przewozu kontenerów zawierających towary luzem obowiązuje: Oznaczenie kontenera ze wszystkich stron tablicami i nalepkami Oznaczeni pojazdu tablicami barwy pomarańczowej z przodu i z tyłu Źródło zdjęcia: http://modele-centrum.pl/p/560/15686/naczepa-kontener-maersk-40-ft-tamiya-auto-rc-ciezarowe-rc-samochody.html

Oznaczenia jednostek zawierających towary niebezpieczne w cysternach (ten sam ładunek) z przodu ciągnika z tyłu cysterny po obu stronach cysterny Źródło zdjęcia: http://adrlodz.pl/kurs-cysterny

po obu stronach cysterny Oznaczenia jednostek zawierających towary niebezpieczne w cysternach (wiele ładunków) z przodu ciągnika z tyłu cysterny po obu stronach cysterny Źródło zdjęcia: http://adrlodz.pl/kurs-cysterny

literatura M. Różycki, Wademekum praktyka. Towary niebezpieczne. Podręcznik, Mikołów 2015

Przykłady numerów rozpoznawczych zagrożenia hin Znaczenie 20 gaz duszący lub niestwarzający dodatkowego zagrożenia 22 gaz skroplony schłodzony, duszący 223 gaz skroplony schłodzony palny 225 gaz skroplony schłodzony utleniający (podtrzymujący palenie) 23 gaz palny 238 gaz palny. żrący 239 gaz palny mogący powodować samorzutną i gwałtowną reakcję 25 gaz utleniający (podtrzymujący palenie) 26 gaz trujący 263 gaz trujący, palny 265 gaz trujący i utleniający (podtrzymujący palenie) 266 gaz silnie trujący 268 gaz trujący i żrący 286 gaz żrący i trujący 28 gaz żrący

Przykłady numerów rozpoznawczych zagrożenia hin Znaczenie 30 ciecz zapalna (temp. zapłonu od 23 °C do 100 °C) 33 ciecz łatwo zapalna (temp. zapłonu niższa od 23 °C) 323 materiał ciekły zapalny, reagujący z wodą, wydzielający gazy palne X323 materiał ciekły zapalny, reagujący niebezpiecznie z wodą, wydzielający gazy palne 333 ciecz samozapalna X333 ciecz samozapalna reagująca niebezpiecznie z wodą 336 ciecz łatwo zapalna i trująca 338 ciecz łatwo zapalna i żrąca X338 ciecz łatwo zapalna i żrąca reagująca niebezpiecznie z wodą 339 ciecz łatwo zapalna mogąca powodować samorzutną i gwałtowną reakcję 39 ciecz zapalna mogąca powodować samorzutną i gwałtowną reakcję

Przykłady numerów rozpoznawczych zagrożenia hin Znaczenie 40 materiał stały zapalny X423 materiał stały zapalny reagujący niebezpiecznie z wodą, wydzielający gaz zapalny 44 materiał stały zapalny, w podwyższonej temp., znajdujący się w stanie stopionym 446 materiał stały zapalny i trujący, w podwyższonej temp., znajdujący się w stanie stopionym 46 materiał stały zapalny i trujący 50 materiał utleniający (podtrzymujący palenie) 539 nadtlenek organiczny zapalny 558 materiał silnie utleniający (podtrzymujący palenie) i żrący 559 materiał silnie utleniający (podtrzymujący palenie) mogący powodować samorzutną i gwałtowną reakcję 589 materiał utleniający (podtrzymujący palenie) i żrący mogący powodować samorzutną i gwałtowną reakcję

Przykłady numerów rozpoznawczych zagrożenia hin Znaczenie 60 materiał trujący lub szkodliwy 606 materiał zakaźny 63 materiał trujący lub szkodliwy i zapalny (temp. zapłonu od 21 °C do 55 °C) 638 materiał trujący lub szkodliwy oraz zapalny (temp. zapłonu od 21 °C do 55 °C) i żrący 66 materiał silnie trujący 663 materiał silnie trujący i zapalny (temp. zapłonu nie wyższa niż 55 °C) 68 materiał trujący lub szkodliwy i żrący 69 materiał trujący lub szkodliwy mogący powodować samorzutną i gwałtowną reakcję 76 materiał radioaktywny i trujący lub szkodliwy 78 materiał radioaktywny i żrący

Przykłady numerów rozpoznawczych zagrożenia hin Znaczenie 80 materiał żrący lub wykazujący mniejszy stopień działania żrącego X80 materiał żrący lub wykazujący mniejszy stopień działania żrącego, reagujący niebezpiecznie z wodą 85 materiał żrący lub wykazujący mniejszy stopień działania żrącego oraz utleniający (podtrzymujący palenie) 856 materiał żrący lub wykazujący mniejszy stopień działania żrącego oraz utleniający (podtrzymujący palenie) i trujący 88 materiał silnie żrący X88 materiał silnie żrący, reagujący niebezpiecznie z woda 883 materiał silnie żrący i zapalny (temp. zapłonu od 21 °C do 55 °C) 885 materiał silnie żrący i utleniający (podtrzymujący palenie) 886 materiał silnie żrący i trujący X886 materiał silnie żrący i trujący, reagujący niebezpiecznie z wodą 89 materiał żrący lub wykazujący mniejszy stopień działania żrącego, mogący powodować samorzutną i gwałtowną reakcję 90 materiał zagrażający środowisku, różne materiały niebezpieczne 99 różne materiały niebezpieczne przewożone w podwyższonej temperaturze