Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Prawne i finansowe aspekty oświetlenia ulicznego i drogowego
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
Regionalne Ośrodki Europejskiego Funduszu Społecznego w Województwie Warmińsko-Mazurskim.
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania oświatą w powiatach moderator: Zbigniew Czepelak Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
1 Konferencja: Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego (gminach i powiatach) Projekt współfinansowany.
Regionalny Ośrodek EFS w Olsztynie prowadzony jest przez Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ul. Staromiejska 16/7, Olsztyn.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
Rynek usług medycznych
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na pilotażowe wdrażanie standardów usług i modeli instytucji pomocy i integracji.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Projekt PL „Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze Funkcjonalnym Szlaku Jana III Sobieskiego w województwie lubelskim"
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Problemy formalno-prawne w procesach rewitalizacyjnych Konferencja „Dylematy rewitalizacji XIX-wiecznej zabudowy w strefach wielkomiejskich Warszawy i.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla WAS Edukacja Co trzeba zrobić żeby wygrać wybory samorządowe, proszę o wypisanie wszystkich działań. KLUCZ – Musimy zmienic nasze myslenie o edukacji postawić ją na pierwszym miejszcu aby stałą się siłą napedową dla rozwoju gminy i powiatu.

Bariery wdrożenia planów strategicznych Moduł V, Dzień 3 sesja 1 Prezentacje przygotowano na podstawie materiałów z projektu pilotażowego „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Autor: Ewa Halska/ Dorota Tomaszewicz

Plan sesji: Wprowadzenie – definiowanie pojecia bariery Bariery planowania i wdrażenia planów strategicznych Możliwości minimalizowania barier na etapie planowania i wdrażania planów

Definiujemy pojęcie bariery Na podstawie własnych doświadczeń podzielcie się informacją na temat swojej definicji barier Wprowadzenie, zdefiniowanie pojęcia bariery - swobodne wypowiedzi uczestników w parach - 10 min.

Bariery zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym prowadzonego przez władze lokalne Bariery metodologiczne - niedostosowania teorii do praktyki, niedostosowaniu do możliwości i potrzeb Bariery prawne – regulacje centralne np. - regulacje w zakresie redystrybucji dochodów budżetowych i samodzielnego pozyskiwania tych dochodów przez gminy, w zakresie świadczenia usług komunalnych Bariery współpracy - wykształcenie więzi współpracy między samorządem a partnerami współdziałania strategicznego, takimi jak przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, związki zawodowe, itp. Bariery partycypacji społecznej – szczególnie istotna na etapie formułowania strategii Bariery informacyjne Miniwykład trenera z wykorzystaniem informacji pzoyskanych od uczestników – 15 min. Omówienie typów barier w zarządzaniu strategicznym Ad.2 narzucają władzom gminnym zestandaryzowane strategie świadczenia tych usług, podczas gdy ich własne, systemowe koncepcje w tym zakresie byłyby znacznie lub zupełnie inne i – jak można sądzić – niejednokrotnie lepsze.

Bariery wsparcia merytorycznego Bariery kadrowe Bariery – c.d. Bariery wzorców - strategia rozwoju jest dokumentem, który wypada mieć z powodów wizerunkowych lub należy mieć, by spełnić wymóg formalny Bariery wsparcia merytorycznego Bariery kadrowe Bariery związane z cechami osobowymi władz lokalnych – nieufność wobec planów długoterminowych, awersja do ryzyka negatywnej oceny przyszłych procesów zarządzania, niska skłonność do delegowania kompetencji decyzyjnych w sprawach o znaczeniu strategicznym, skłonność do konfliktów o podłożu politycznym http://www.dbc.wroc.pl/Content/32084/Sztando_Wspolczesne_bariery_zarzadzania_strategicznego_2015.pdf Omówienie typów barier w zarządzaniu strategicznym – etap planowania formułowania - ten i poprzedni slajd -> przejście do sfery realizacji – bariery wdrażania projektu kolejny slajd

Bariery wdrażania projektu rozwojowego Sfera realizacji Wiedzieć Bariery informacyjne - komunikacja strategii Rozumieć Bariery poznawcze - hermetyczny język Chcieć Bariery wolicjonalne: - brak utożsamiania się ze strategią - kadencyjność władz -> brak woli politycznej - presja bieżących problemów - nawyk myślenia w kategoriach krótkookresowych Móc - Brak możliwości realizacji - niedostatek zasobów; ludzkich, rzeczowych, finansowych, infrastrukturalnych - bariery wewnętrzne - Niekorzystne trendy zewnętrzne Potrafić Bariery sprawnościowe http://www.academia.edu/4403335/Bariery_wdra%C5%BCania_strategii_rozwoju_lokalnego_Barriers_to_implementation_of_local_development_strategies_ Po przedstawieniu -. przejscie do ćwiczenia

Jak układała się współpraca? Jakie trudności napotykaliście podczas realizacji dotychczasowych zadań w ramach programu szkolenia i jak sobie z nimi radziliście? Z kim współpracowaliście podczas swojej dotychczasowej pracy w tworzeniu planu strategicznego? Jak układała się współpraca? Jakie bariery dostrzegliście na etapie planowania? Jak sobie z nimi radziliście? Ćwiczenie – grupy przedstawicieli tych samych JST zapisują odpowiedzi na flipcharcie – czas 30 min. Przedstawienie efektów prac – na forum – czas 25 min. tworzy się bank barier z przykładami radzenia sobie z nimi.

Ćwiczenie Proszę przeanalizować swoje plany strategiczne i odpowiedzieć na pytanie: Jakie bariery/problemy przewidujecie w sferze realizacji swoich planów? Uczestnicy pracują w swoich tych samych grupach. Dokonują analizy swoich planów strategicznych pod kątem odpowiedzi na pytanie Trener zapisuje wypowiedzi uczestnków - każdą barierę na oddzielnym pasku papieru. - 10 minut

Ćwiczenie – praca w grupach Bariera … Jakie proponujecie rozwiązania? Wskażcie pomysły działań w ramach proponowanych rozwiązań? Trener dzieli uczestników na czteroosobowe grupy, którym rozdziela zapisane wcześniej na paskach papieru bariery. Grupy generują rozwiązań do otrzymanych barier. Po 15 min. grupy przekazują plakaty zgodnie z ruchem wskazówek zegara i  generują kolejne rozwiązania do kolejnych problemów - 10 min. Podobnie postępują jeszcze raz – 10 min. Po zakończeniu pracy plakaty zostają wywieszone. Uczestnicy analizują zapisy, wskazują rozwiązania, które uważają za efektywne. Trener moderuje dyskusję -25 min. Na koniec uczestnicy powracają do pracy w grupach składających się z przedstawicieli tych samych JST w celu zapisania najcenniejszych rozwiązań w odniesieniu do ich planów strategicznych. (10 minut)

Jeśli chcesz dojść tam, gdzie nigdy nie byłeś Na koniec uczestnicy powracają do pracy w grupach składających się z przedstawicieli tych samych JST w celu zapisania najcenniejszych rozwiązań w odniesieniu do ich planów strategicznych. (10 minut) Musisz iść drogą, którą nigdy nie szedłeś

Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE Dziękuję za uwagę Dorota Tomaszewicz Ekspert merytoryczny Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE