Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Advertisements

Analiza ryzyka projektu
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Analiza współzależności
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Czym jest zarządzanie operacyjne
Kontrola jakości.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Normy praktyki zawodowej
Wstęp do interpretacji algorytmów
Metody i techniki wspomagające zarządzanie jakością
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie Instytut Zarządzania
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zarządzanie jakością projektu
Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
Systemy zapewnienia jakości
SYSTEM PRODUKCYJNY ZPP AUTO
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Sposoby podejmowania decyzji
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Metoda badań eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych
Zarządzanie zagrożeniami
Zarządzanie ryzykiem.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Wstęp do interpretacji algorytmów
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Cel pracy Celem pracy jest rozpoznanie i scharakteryzowanie … oraz opracowanie rozwiązań …
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Diagnozowanie i analizowanie problemów kryminalnych występujących w środowisku lokalnym oraz ich rozwiązywanie Ćwiczenia 3 P_U01: …student potrafi analizować.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Technik cyfrowych procesów graficznych
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
Systemy eksperckie i sztuczna inteligencja
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia” NUMER PROJEKTU: RPWP.08.03.01-30-0052/16

ANALIZA JAKOŚCI PROCESÓW LOGISTYCZNYCH Autor: Adam Koliński

JAKOŚĆ W LOGISTYCE Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem logistycznym wymusza nie tylko orientacji na jakość (zarówno realizowanych procesów, jak również oferowanych produktów i usług), ale również na ustawicznym monitorowaniu realizowanych procesów oraz doskonaleniu jakości. Liczność i różnorodność metod, technik i narzędzi doskonalenia jakości jest uzależniona od specyfiki realizowanych procesów logistycznych. Wśród instrumentów można wyodrębnić metody i techniki służące do nadzorowania i diagnozowania procesów, ale także do kontroli i projektowania wdrażanych zmian i inwestycji.

Identyfikacja problemów ekologicznych w logistyce Jednym z podstawowych procesów ciągłego doskonalenia jest koło Deminga (cykl Deminga), które składa się z czterech elementów: planowanie (ang. plan), obejmujące ustalenie celów i procesów niezbędnych do przekształcenia zasobów wejściowych w przewidywany efekt, wykonywanie (ang. do), polegające na wdrożeniu planu, realizacji procesu lub testów, które posłużą do dalszej analizy i oceny uzyskanych wyników, sprawdzenie (ang. check), sprowadzające się do zbadania rzeczywistych (mierzonych i zebranych w poprzednim etapie) wyników i ich porównanie z oczekiwaniami (zaplanowanymi celami) w celu identyfikacji różnic i odchyleń, działanie (ang. act), polegające na wprowadzaniu usprawnień w celu minimalizacji różnic pomiędzy uzyskanym wynikiem, a planowanymi efektami. Korzeń Z., Ekologistyka, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2001, s. 17-18

Ciągłe doskonalenie w logistyce

Ciągłe doskonalenie w logistyce

Wybrane metody identyfikacji problemów Etap cyklu Deminga Instrumenty zarządzania jakością Metody Narzędzia Planowanie FMEA 5 Why QFD Diagram Ishikavy SPC Diagram Pareto-Lorenza DOE Diagram przepływu Raport 8D Burza mózgów Wykonanie Six Sigma 5S Histogram Sprawdzenie Działanie Mazur A., Gołaś H., Zasady, metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu jakością, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2010, s. 42

Identyfikacja problemów ekologicznych w logistyce z wykorzystaniem diagramu ishikaWy Ishikawa opracował diagram przyczynowo-skutkowy, w którym analiza rozpoczynana jest od stwierdzenia wystąpienia skutku (np. braku, awarii lub innego niepożądanego stanu) i prowadzona w kierunku identyfikacji wszystkich możliwych przyczyn, które go spowodowały. Wśród przyczyn wymienił on 5 głównych składowych – określanych jako tzw. 5M: Manpower (ludzie), Methods (metody), Machinery (maszyny), Materials (materiały), Management (zarządzanie). Każda z tych składowych rozbija się na poszczególne przyczyny, które powinny być rozpatrywane indywidualnie jako problemy do rozwiązania.

Etapy tworzenia diagramu Ishikawy Diagram Ishikawy przedstawiany jest jako wielostopniowy proces Top – Down („od ogółu do szczegółu”), w którym przyczyny bezpośrednio wyznaczone na głównej osi traktowane są jako skutki innych przyczyn. Konsekwencją wykresu jest hierarchiczny podział przyczyn. Sposób postępowania przy tworzeniu wykresu przyczynowo – skutkowego składa się z kolejno następujących po sobie kroków:

Etapy tworzenia diagramu Ishikawy Analiza rozważanego zagadnienia Przede wszystkim należy dokładnie i jasno zdefiniować problem, z jakim przedsiębiorstwo ma do czynienia, zebrać informacje i omówić wszystkie możliwe przyczyny rozważanego zjawiska oraz ustalić główne kategorie możliwych przyczyn. Zestaw kategorii przyczyn należy dostosować do analizowanego problemu.  Tworzenie diagramu Punktem wyjścia jest pozioma oś skierowana w prawą stronę, która jest określeniem wyraźnie sformułowanego problemu (skutku) i która łączy główne kategorie przyczyn w formie pochyłych strzałek prowadzących do badanego zjawiska. Kolejnym krokiem jest określenie przyczyn, które rozdziela się na podstawowe (główne) przyczyny i podprzyczyny.

Etapy tworzenia diagramu Ishikawy

Etapy tworzenia diagramu Ishikawy Sprawdzenie kompletności wykresu Należy sprawdzić, czy wszystkie potencjalne przyczyny zostały zawarte w wykresie. Graficzna analiza badanego problemu umożliwia rozpoznanie i rozpatrzenie innych przyczyn, które wcześniej zostały pominięte lub nie były brane pod uwagę. Analiza diagramu Należy wybrać i zidentyfikować małą liczbę (2 do 4) przyczyn, które prawdopodobnie mają największy wpływ na skutek oraz przeanalizować, czy zidentyfikowana istotna przyczyna rzeczywiście stwierdza badany problem oraz określić sposób wyeliminowania najbardziej prawdopodobnego procesu powstawania badanej niezgodności. Wyniki przeprowadzonej analizy należy sformułować w postaci wniosków.

Przykład diagramu Ishikawy Analiza: wprowadzenie reklamy zewnętrznej przed salonem oznakowanie drogi dojazdowej wraz z miejscami parkingowymi zakup narzędzi wspomagających.

ĆWICZENIE W GRUPACH Celem ćwiczenia jest identyfikacja problemów związanych z ekologicznymi problemami w procesach logistycznych. Każda z grup wykonuje analizę jednego zakresu wskazanego przez Prowadzącego. Zakresy tematyczne identyfikacji problemów: ekologia w procesie produkcyjnym, ekologia w procesie transportowym, ekologia w logistyce miejskiej Każda z grup wykonuje diagram Ishikawy dla wskazanego zakresu – czas 30 min. Prezentacja wyników identyfikacji problemów – czas 15 min.