i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
Advertisements

1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Rozwój dialogu społecznego w ochronie zdrowia – System SOWA Marta Fijołek DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH MINISTERSTWO ZDROWIA.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata luty 2016 r. Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Szanse powrotu byłych osadzonych na otwarty rynek pracy w świetle doświadczeń z realizacji projektów finansowanych w ramach PIW EQUAL Wrocław, 30 stycznia.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Prawa kobiet w XXI wieku
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Współczesna środowiskowa praca socjalna na przykładzie organizowania społeczności lokalnych Zabrze, 15 czerwca 2016 rok.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Zapobieganie doświadczeniu dyskryminacji w szkole Agnieszka Zawadzka pełnomocniczka wojewody mazowieckiego ds. równego traktowania oraz mniejszości narodowych.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Zasada równości szans i niedyskryminacji
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
O ochronie danych osobowych.
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ORGANIZACJA.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Moje szczęście.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Konflikt interesów.
Dostępność wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami w projektach finansowanych ze środków EFS Działanie 11.1: Aktywne włączenie.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
Gdańsk, luty 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Postępy w zakresie zapewniania równości osób LGBTI w Unii Europejskiej
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
RÓWNOŚĆ I BRAK DYSKRYMINACJI
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Wspomaganie pracy szkół
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Realizacja zasady równości szans kobiet i mężczyzn i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami w projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Korzystanie z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) a tym samym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) narzuca przestrzeganie horyzontalnej zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Respektowanie tej zasady w POWER wynika z zapisów Traktatu Amsterdamskiego oraz Rozporządzeń Rady Europejskiej regulujących wdrażanie EFS we wszystkich krajach członkowskich Unii Europejskiej. Jest to obowiązek prawny, zapisany w umowach wiążących wszystkie instytucje w realizację POWER w Polsce. Zasada wyrównywania szans kobiet i mężczyzn i przeciwdziałania dyskryminacji na rynku pracy ma podstawę prawną w Artykule 3 Traktatu o Unii Europejskiej, który wskazuje, że w swoich działaniach Unia zwalcza wykluczenie społeczne i dyskryminację oraz wspiera sprawiedliwość społeczną i ochronę socjalną, równość szans kobiet i mężczyzn, solidarność międzypokoleniową oraz ochronę praw dziecka.

Co to oznacza? Czym jest zasada równości szans kobiet i mężczyzn? Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Co to oznacza? Czym jest zasada równości szans kobiet i mężczyzn? Jest to polityka równości płci czyli uwzględnianie perspektywy płci w głównym nurcie wszystkich procesów politycznych, priorytetów i działań.

Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Równość płci stanowi prawo podstawowe, wspólną wartość Unii Europejskiej i jest koniecznym warunkiem osiągnięcia przez UE celów związanych ze wzrostem gospodarczym, zatrudnieniem i spójnością społeczną.

Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Zasada równości szans kobiet i mężczyzn - zasada ta ma prowadzić do podejmowania działań na rzecz osiągnięcia stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki oraz gdy mają oni równy dostęp do zasobów (środki finansowe, szanse rozwoju), z których mogą korzystać. Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci. Polityka równości szans kobiet i mężczyzn - to celowe, systematyczne i świadome ocenianie danej polityki i działań z perspektywy wpływu na warunki życia kobiet i mężczyzn, które ma na celu przeciwdziałanie dyskryminacji i osiągnięcie równości szans kobiet i mężczyzn. Równość płci - stan, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki oraz gdy mają oni równy dostęp do zasobów (środki finansowe, szanse rozwoju), z których mogliby korzystać.

rasę i pochodzenie etniczne, religię, orientację seksualną, Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Równość szans oznacza zapewnienie równego traktowania kobiet i mężczyzn i nie dopuszcza dyskryminacji ze względu na: płeć, wiek, poglądy, rasę i pochodzenie etniczne, religię, orientację seksualną, niepełnosprawność.

taką samą wartość społeczną, równe prawa i obowiązki, Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Zasadę równości szans kobiet i mężczyzn należy rozumieć jako stan, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się: taką samą wartość społeczną, równe prawa i obowiązki, równy dostęp do zasobów społecznych. Równość tę określić można jako trwałą sytuację, w której zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają stworzone warunki umożliwiające im rozwój w obszarze osobistym i zawodowym oraz dokonywanie takich wyborów życiowych, które wynikają z ich osobistych potrzeb, aspiracji czy talentów.

Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Zasada wyrównywania szans kobiet i mężczyzn i przeciwdziałania dyskryminacji na rynku pracy ma podstawę prawną w Artykule 3 Traktatu o Unii Europejskiej, który wskazuje, że w swoich działaniach Unia zwalcza wykluczenie społeczne i dyskryminację oraz wspiera sprawiedliwość społeczną i ochronę socjalną, równość szans kobiet i mężczyzn, solidarność międzypokoleniową oraz ochronę praw dziecka. Dyskryminacja oznacza wszelkie formy różnicowania, wykluczania lub ograniczania ze względu na daną cechę, których celem lub wynikiem jest utrudnienie lub uniemożliwienie uznania, korzystania lub egzekwowania wszelkich praw człowieka i fundamentalnych swobód, na równych zasadach z innymi obywatelami, w sferze politycznej, gospodarczej, społecznej.

Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Dyskryminacja ze względu na niepełnosprawność – jakiekolwiek różnicowanie, wykluczanie lub ograniczanie ze względu na niepełnosprawność, którego celem lub skutkiem jest naruszenie lub zniweczenie uznania, korzystania lub wykonywania wszelkich praw człowieka i podstawowych wolności w dziedzinie polityki, gospodarki, społecznej, kulturalnej, obywatelskiej lub w jakiejkolwiek innej, na zasadzie równości z innymi osobami. Obejmuje to wszelkie przejawy dyskryminacji, w tym odmowę racjonalnego usprawnienia.

Jaki jest cel podejścia równościowego? Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Jaki jest cel podejścia równościowego? Przeciwdziałanie: stereotypom płci (odnoszącym się zarówno do kobiet jak i mężczyzn) oraz wszelkim nierównościom uwarunkowanym płcią.

Czym nie jest równość szans kobiet i mężczyzn? Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Czym nie jest równość szans kobiet i mężczyzn? Próbą doprowadzenia do stanu w którym nie będzie różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami. Zasada równości szans kobiet i mężczyzn nie polega na automatycznym objęciu wsparciem 50% kobiet i 50% mężczyzn w projekcie, ale na odwzorowaniu istniejących proporcji płci w danym obszarze lub zwiększaniu we wsparciu udziału grupy niedoreprezentowanej. Celem zasady równości szans kobiet i mężczyzn jest zapewnianie dostępu do zasobów, działań i możliwości, aby każda osoba miała równy dostęp i równe szanse do realizacji swoich aspiracji i dążeń w życiu zawodowym i społecznym.

Czym jest równość szans kobiet i mężczyzn? Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych realizacją działań wyrównujących szanse tej płci, która jest w gorszym położeniu analizą sytuacji z uwzględnieniem perspektywy płci w obszarze, w którym prowadzone będą działania Czym jest równość szans kobiet i mężczyzn? planowaniem działań, które mogą przyczynić się do rozwiązania konkretnych problemów w zakresie równości szans kobiet i mężczyzn unikaniem sztucznych podziałów na role i obszary wyłącznie „kobiece” lub wyłącznie „męskie”

Przy realizacji działań projektowych należy: Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Przy realizacji działań projektowych należy: unikać elementów dyskryminujących, utrwalających stereotypy ze względu na niepełnosprawność, płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, wiek lub orientację seksualną; używać niestereotypowego i zróżnicowanego przekazu w opracowywanych materiałach informacyjnych; przekazywać uczestnikom projektu informacje o zasadzie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnym; stosować zróżnicowane środków przekazu i kanałów komunikacji.

Przykłady przeciwdziałania dyskryminacji: Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Przykłady przeciwdziałania dyskryminacji: podnoszenie świadomości społecznej w zakresie równego traktowania, w tym na temat przyczyn i skutków naruszenia zasady równego traktowania; przeciwdziałanie naruszeniom zasady równego traktowania; współpraca z partnerami społecznymi, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie równego traktowania; eliminacja dyskryminacji ze względu na niepełnosprawność; stosowanie racjonalnych usprawnień.

Zasada równości szans i niedyskryminacji w projekcie ma na celu: Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Zasada równości szans i niedyskryminacji w projekcie ma na celu: zastosować taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki równy dostęp do zasobów (środki finansowe, szanse rozwoju) zagwarantować możliwości wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci.

Spełnienie zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Zasada równości szans i niedyskryminacji w projekcie nie może mieć jedynie charakteru deklaratywnego i musi znajdować odzwierciedlenie podczas realizacji działań. Spełnienie zasady równości szans kobiet i mężczyzn.

Równy dostęp do zasobów, nieograniczone możliwości działania. Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Równy dostęp do zasobów, nieograniczone możliwości działania. Przykładowe działania: przekazywanie informacji praktycznych o zasadzie równości szans, używanie niestereotypowego i zróżnicowanego przekazu w opracowywanych materiałach informacyjnych, np. pokazywanie kobiet i mężczyzn w aktywnych, niestereotypowych rolach, unikanie elementów dyskryminujących, utrwalających stereotypy ze względu na płeć.

Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych wyrównujące szanse tej płci, która jest w gorszym położeniu, ma ograniczony dostęp do dóbr, usług, informacji, edukacji, rynku pracy, stanowisk decyzyjnych i innych czy też doświadcza przemocy i wszelkich jej konsekwencji. Prowadzone wówczas działania zorientowane są w większym stopniu na tę właśnie płeć, jak również – w uzasadnionych przypadkach – dopuszczalne są działanie skierowane wyłącznie do kobiet lub mężczyzn. unikanie sztucznych podziałów na role i obszary wyłącznie „kobiece” lub wyłącznie „męskie”. Chodzi tu na przykład o zawody, zainteresowania, role w rodzinie dotyczące podziału zadań i obowiązków, stanowiska itp.

skorzystania z ich efektów. Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych W momencie pojawienia się w projekcie osoby z niepełnosprawnością wykazującą specjalne potrzeby zgodnie z celem standardów dostępności dla polityki spójności 2014- 2020 beneficjent podejmie wszelkie działania w celu zapewnienia osobom z niepełnosprawnościami na równi z osobami pełnosprawnymi dostępu do funduszy europejskich w zakresie: udziału użytkowania zrozumienia komunikowania się skorzystania z ich efektów.

stosować zróżnicowane środki przekazu i kanały komunikacji Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Przy realizacji działań projektowych zespół projektowy, powołany do realizacji ww. projektu po zapoznaniu z zasadą równości szans kobiet będzie: unikać elementów dyskryminujących, utrwalających stereotypy ze względu na niepełnosprawność, płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, wiek lub orientację seksualną; używać niestereotypowego i zróżnicowanego przekazu w opracowywanych materiałach informacyjnych; przekazywać uczestnikom projektu informacje o zasadzie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób niepełnosprawnych; stosować zróżnicowane środki przekazu i kanały komunikacji

język wrażliwy na płeć; Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych język wrażliwy na płeć; w przypadku napotkania jakichkolwiek problemów podczas realizacji projektu, zespół zobowiązuje się do konsultowania problemu z organizacjami działającymi na rzecz równości; starać się zapobiegać dyskryminacji (po zapoznaniu się z przepisami m. innymi prawa pracy dot. zapobiegania dyskryminacji – art. 18 3a Kodeksu Pracy, Rozdział II a Równe traktowanie); realizować projekt zgodnie z wytycznymi zapisanymi w dokumencie «Jak realizować zasadę równości szans kobiet i mężczyzn w projektach finansowanych z funduszy europejskich 2014-2020» oraz z dokumentem Komisji Europejskiej „Plan działania w sprawie równości płci 2016-2020” (zespół zapozna się z ww. dokumentami).

www.uczelnia.nysa.pl Dziękuję za uwagę Projekt: „Program rozwoju PWSZ w Nysie etap II - doskonalenie jakości kształcenia” nr POWR.03.05.00-00-Z042/18 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Dziękuję za uwagę Koordynator Projektu mgr Anna Wójtowicz Biuro Projektu ul. Marcinkowskiego 6-8, 48-300 Nysa Tel./fax. 77 409 05  68 www.uczelnia.nysa.pl