Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Advertisements

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Co to jest spacer edukacyjny?
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Sieć Miast Euroregionu Karpackiego
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
TRZECIE spotkanie Zespołu
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
20 stycznia 2018roku Sulejówek
Spotkanie dla Beneficjentów
Jan Herczyński Uniwersytet Warszawski Warszawa 9 listopada 2010
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
28 listopada 2018roku Sulejówek
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla WAS Edukacja Co trzeba zrobić żeby wygrać wybory samorządowe, proszę o wypisanie wszystkich działań. KLUCZ – Musimy zmienic nasze myslenie o edukacji postawić ją na pierwszym miejszcu aby stałą się siłą napedową dla rozwoju gminy i powiatu.

Budowa planu strategicznego – określenie priorytetów Moduł IV – dzień 1 – sesja 2 Prezentacje przygotowano na podstawie materiałów z projektu pilotażowego „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Autor: Marcin Wojtkowiak/ Dorota Tomaszewicz

Konstruowanie planów strategicznych Cel ogólny: Konstruowanie planów strategicznych (planów rozwoju oświaty) ukierunkowanych na budowanie jakości szkół/placówek oświatowych

Cele szczegółowe: Uczestnik szkolenia: formułuje priorytety; formułuje cele według metodologii SMART; planuje adekwatne do osiągnięcia celu zadania; dobiera odpowiednie do zadań wskaźniki i wskazuje mierniki ich realizacji; uświadamia sobie wpływ społeczności lokalnej na powodzenie w realizacji przyjętego planu; przejmuje odpowiedzialność za realizację wizji jakościowego rozwoju oświaty.

Krok 1 Krok 2 Krok 3 Krok 4 Jak będziemy pracować? Określenie priorytetów na podstawie wyników i wniosków z diagnoz Krok 1 Formułowanie celów głównych (strategicznych) i szczegółowych Krok 2 Zaplanowanie zadań do realizacji oraz określenie wskaźników Krok 3 Kryteria oceny planów i podsumowanie Krok 4

Budowa planu strategicznego – określenie priorytetów

Określenie priorytetów na podstawie wyników i wniosków z diagnozy Na podstawie zabranych danych w ramach diagnozy proszę o wspólne ustalenie/określenie propozycji priorytetów, których będzie dotyczył konstruowany plan. Praca w zespołach JST Trener łączy uczestników w grupy składające się z przedstawicieli tych samych JST. Zaprasza do wykonania zadania: Na podstawie dokonanej wcześniej przez Was analizy wyników i wniosków z diagnozy, w tym wniosków po spotkaniu dialogowym, proszę o wspólne ustalenie/określenie propozycji obszarów i priorytetów, których będzie dotyczył konstruowany plan (40 minut). Uwaga! Samorządowcy pracują w oparciu o wyniki i wnioski z przeprowadzonych w swoich środowiskach diagnoz.

Do wykorzystania drzewo problemów Do wykorzystania APS + + + - - -

Prezentacja wypracowanych efektów Po wykonaniu zadania grupy prezentują na forum efekty swojej pracy (15 minut).

Omówienie Jakie odczucia towarzyszyły Wam podczas wykonywania tego ćwiczenia? Na ile wskazane przez Was obszary i priorytety są adekwatne do wniosków z diagnozy? Co było łatwe, a co stanowiło dla Was wyzwanie w realizacji tego etapu budowy planu? Czy wykonanie tego ćwiczenia było dla Was ważne - jeżeli tak, to dlaczego?

c.d.n.

Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE Dziękuję za uwagę Dorota Tomaszewicz Ekspert merytoryczny Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE