Produkty turystyki wiejskiej oparte o potencjał kulinarny - dobre praktyki polskie i zagraniczne dr Piotr Geise Szczecin 11.05.2019 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
2011 Konkurs Nowoczesny HR Warszawa, 28 marca 2011.
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
Geneza powstania Firmy Społecznej w Regionie Podbabiogórskim.
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
SIEĆ ERRIN SIEĆ ERRIN Jakie są zadania sieci ERRIN i jak osiągnąć jej cele 19 października 2006 Latour de Freins - Bruksela.
Gdańsk miastem wolności.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce,
Działania optymalizujące finansowanie, realizację i organizację gminnych zadań - praktyczne rozwiązania XIV Kongres Gmin Wiejskich RP Serock, 15 października.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
GARNCARSKA WIOSKA – PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Katarzyna Sobierajska
To zaskakujące, ale… … motorem do uruchomienia platformy internetowej są…. problemy finansowe!* * z którymi boryka się tak wiele klubów sportowych...
FUNDACJA PROGRAMÓW POMOCY DLA ROLNICTWA Współpraca w obszarze turystyki wiejskiej i agroturystyki Warsztat IIIWspółpraca kluczem do sukcesu Kielce, 10.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
Instytut na rzecz Ekorozwoju
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Społeczne zaangażowanie firm na przykładzie Garncarskiej Wioski i Rajskiego Ogrodu Krzysztof Margol.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
KLASTER PRODUKTU LOKALNEGO DOLINY BARYCZY I WZGÓRZ TRZEBNICKICH
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Konferencja Gdańsk - PODR
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
"Klucze do sukcesu w rozwoju obszarów wiejskich - przykład działań Nidzickiej Fundacji Rozwoju NIDA." Krzysztof Margol.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wisła wzdłuż i w poprzek
1.
Jakub Mróz.
Seminarium „Wiślany Okrągły Stół”
Pierwsze spotkanie robocze projektu Erasmus+
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Kurs szkoleniowy w zakresie ochrony zasobów Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego
Zapis prezentacji:

Produkty turystyki wiejskiej oparte o potencjał kulinarny - dobre praktyki polskie i zagraniczne dr Piotr Geise Szczecin 11.05.2019 1

CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA NOWE FORMY TURYSTYKI: ewolucja modelu rodziny – single, związki partnerskie, generacja 55+ wzrost świadomości ekologicznej 2 2

KAŻDY TURYSTA POTRZEBUJE SWEJ ODRĘBNEJ OFERTY, CZYLI TRZEBA TAK SFORMATOWAĆ PRODUKT ABY KAŻDY „TURYSTYCZNY GARNEK” ZNALAZŁ SWĄ POKRYWKĘ, LUB PO PROSTU SPOTKAŁY SIĘ DWIE PASUJĄCE DO SIEBIE POŁÓWKI 3 3

Prowadzi do rozwoju lokalnej TURYSTYKA KULINARNA: Prowadzi do rozwoju lokalnej społeczności Jest czynnikiem promocji regionu 4 4

RÓŻNE WYMIARY TURYSTYKI KULINARNEJ ZAGRODA EDUKACYJNA W zabytkowym domu, goście biorą udział w warsztatach przygotowywania regionalnych dań , jak też wypieku pierników zgodnie z recepturą z polowy XIX w. 5 5

HOTELE I POKOJE TEMATYCZNE RÓŻNE WYMIARY TURYSTYKI KULINARNEJ HOTELE I POKOJE TEMATYCZNE nocleg w beczce do wina oferta dla miłośników lokalnego lub rzemieślniczego piwa r to… „świecki pielgrzym” (atrakcje turystyczne to dla niego turystyczne „relikwie” O 6 6

RÓŻNE WYMIARY TURYSTYKI KULINARNEJ WIOSKI TEMATYCZNE Motyw przewodnik to jeden temat - w tym przypadku mak, jego historia, uprawa i zastosowania (Wioska Makowa- Austria) lub związanych z życiem na wsi, gdzie jedną z atrakcji jest tzw. „wiejska matura”, czyli koszenie trawy kosą, ręczne dojenie krowy... 7 7

RÓŻNE WYMIARY TURYSTYKI KULINARNEJ RESTAURACJE, KTÓRYCH NAZWA ODNOSI SIĘ DO OKREŚLONEGO TEMATU (niekoniecznie kulinarnego) „Karczma, która Rzym się nazywa…” 8 8

NIEKTÓRE INICJATYWY „SIĘ WYPALAJĄ” INNE, JAK NP. ALMENLAND I DOŚWIADCZENIE AUSTRII WSKAZUJE, ŻE NAWET GDY MA SIĘ DO CZYNIENIA ZE ŚCISŁĄ WSPÓŁPRACĄ ORGANIZACYJNĄ (BAZA NOCLEGOWA, GASTRONOMICZNA, PRODUCENCI...), TO I TAK POTRZEBA 4-5 LAT, BY DOŚWIADCZYĆ REALNYCH EFEKTÓW. NIEKTÓRE INICJATYWY „SIĘ WYPALAJĄ” INNE, JAK NP. ALMENLAND I NATIONALPARKWIRTE MAJĄ SIE DOBRZE! 9 9

CELEM BYŁO STWORZENIE MARKI, KTÓRA BĘDZIE IDENTYFIKOWAŁA REGION OBIE INICJATYWY POSTAWIŁY NA PROMOCJĘ POPRZEZ LOKALNE ODMIANY BYDŁA WOŁOWEGO I UCZYNIENIE TYM SAMYM EKSKLUZYWNEGO PRODUKTU KULINARNEGO NA BAZIE POZYSKANEGO Z TYCH ODMIAN MIĘSA. CELEM BYŁO STWORZENIE MARKI, KTÓRA BĘDZIE IDENTYFIKOWAŁA REGION ZAŁOŻYCIELE INICJATYW NIE UKRYWAJĄ TRUDNOŚCI NA STARCIE, ALE JAK SZCZERZE PRZYZNAJĄ SILNE KIEROWNICTWO, TO GWARANT POWODZENIA PROJEKTU, KTÓREGO GŁÓWNY CEL TO : TWORZENIE LOKALNEJ ODRĘBNOŚCI U MIESZKAŃCÓW JAK I U TURYSTÓW 10 10

NIKT NIE UKRYWA, ŻE POSIŁKOWANO SIĘ WSPARCIEM ZE ŚRODKÓW UNIJNYCH, ALE ISTNIAŁA ZAWSZE ŚWIADOMOŚĆ, ŻE TO NIE JEST „ZŁOTA (UNIJNA) RYBKA”, TYLKO „WĘDKA”! DOŚWIADCZENIE WSKAZUJE, ŻE PROJEKTY EGZYSTUJĄ W SYTUACJI POSIADANIA BOGATEJ OFERTY (BAZA NOCLEGOWA, GASTRONOMICZNA, OBECNOŚĆ NA LOKALNYCH FESTYNACH, KREACJA ODRĘBNYCH KONKURSÓW) 11 11

SEKTOR TURYSTYKI KULINARNEJ, POPRZEZ SWĄ NISZOWOŚĆ NIE TOLERUJE „NIEDORÓBEK” I WSZELKIEGO RODZAJU NIEDOCIĄGNIĘĆ ! NAJLEPSZA TREŚĆ PRZEKAZU MOŻE ZOSTAĆ „ZABITA” JEDNYM LAPSUSEM JĘZYKOWYM 12 12

CZASEM OPACZNIE ROZUMIEMY OCHRONĘ DANYCH OSOBOWYCH, TURYSTYKA KULINARNA TO NIE JEST ZAPROSZENIE DO KULINARNEGO „MUZEUM” ! MATERIAŁ REKLAMOWY POWINIEN TĘTNIĆ ŻYCIEM ! CZASEM OPACZNIE ROZUMIEMY OCHRONĘ DANYCH OSOBOWYCH, ALE MOŻNA Z TEGO WYBRNĄĆ W PROSTY SPOSÓB 13 13

COŻ WIĘC POCZĄĆ I JAK ODNIEŚĆ SUKCES: * KONSEKWENCJA W DŁUGOTERMINOWYM DĄŻENIU DO CELU SPÓJNA KONCEPCJA Z WYRAŹNIE ZAAKCENTOWANYMI KORZYŚCIAMI DLA WSZYSTKICH PODMIOTÓW PROJEKTU IM MNIEJ NADBUDOWY ADMINISTRACYJNEJ TYM LEPIEJ, ALE TO Z KOLEI OZNACZA DUŻE ZAANGAŻOWANIE WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW WSZYSCY PARTNERZY UCZESTNICZĄCY W PROJEKCIE MUSZĄ BYĆ OTWARCI I CHĘTNI DO WYMIANY DOŚWIADCZEŃ ZDYSCYPLINOWANIE I KONSEKWENCJA W DZIAŁANIU, NIE MOŻNA SIĘ NASTAWIAĆ NA SZYBKIE OSIĄGNIĘCIE SUKCESU 14 14

O CZYM JESZCZE WARTO PAMIĘTAĆ: * KOPIOWANIE PROJEKTÓW, KTÓRE ODNIOSŁY SUKCES-TAK, ALE... CZASEM KONIECZNY JEST LOKALNY „LIFTING”, CZYLI ODNIESIENIE PROJEKTU DO NASZEGO REGIONU I NASZYCH MOŻLIWOŚCI * NA JAKICH PRODUKTACH TURYSTYCZNYCH ZAMIERZAMY BUDOWAĆ NASZĄ STRATEGIĘ ROZWOJU? * CZY NASZ REGION JEST WYSTARCZAJĄCO BOGATY W PARTNERÓW DO WSPÓŁPRACY? 15 15

czyli zapraszam na część praktyczną spotkania Dziękuje za uwagę JAK GŁOSI SLOGAN NA PLAKATACH OBOK „TUTAJ SZTUKA JEST NIE TYLKO W MUZEUM”, czyli zapraszam na część praktyczną spotkania Dziękuje za uwagę dr Piotr Geise 16 16