NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW :

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Advertisements

Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Projekt „Lekki tornister”
Co to jest spacer edukacyjny?
Rola książki w życiu człowieka
Przyroda.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Ucz i ucz się z TIK!.
NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
OLIMPIADA BIBLIOLOGICZNA I INFORMATOLOGICZNA
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
6-LATEK W SZKOLE.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Gimnazjum Nr 86 w Warszawie
Egzamin ucznia klasy ósmej
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
XIII Liceum Ogólnokształcące w Szczecinie ORGANIZACJA I PRZEBIEG EGZAMINU MATURALNEGO W 2018 ROKU komunikaty dla maturzystów.
Szkoła Podstawowa Nr 225.
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
„Sześciolatek w szkole”
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Wspomaganie pracy szkół
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW : MAJĄ NEGATYWNY OBRAZ SZKOŁY Z WŁASNYCH LAT SZKOLNYCH NIE MAJĄ CZASU NIE UFAJĄ NAUCZYCIELOM, NIE WIERZĄ W ICH POMOC, OBAWIAJĄ SIĘ KONIECZNOŚCI ZMIAN W SWOIM ŻYCIU

NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY BRAKU KONTAKTÓW ZE STRONY RODZICÓW : UWAŻAJĄ, ŻE SAMI SOBIE PORADZĄ Z PROBLEMAMI SĄ NIEŚMIALI OBAWIAJĄ SIĘ WYRAŻAĆ KRYTYCZNE OPINIE WOBEC SZKOŁY

NAJWAŻNIEJSZA PRZYCZYNA NIECHĘCI DO KONTAKTÓW: WYCHODZĄ PO SPOTKANIACH Z POCZUCIEM WINY, SĄ ZNIECHĘCENI, SMUTNI Z POWODU DOKONANEJ PRZEZ WYCHOWAWCÓW I NAUCZYCIELI KRYTYKI ICH DZIECKA I ICH SAMYCH

Najczęstsze przyczyny niechęci wobec wywiadówek wskazywane przez nauczycieli Brak zainteresowania Brak pomysłów na prowadzenie wywiadówek Roszczeniowa postawa rodziców Niechęć rodziców do współdziałania

Obie strony postrzegają wywiadówki negatywnie

Co zrobić?

NIE KRYTYKUJEMY UCZNIA!

CO NIE OZNACZA, ŻE NIE PRZEKAZUJEMY INFORMACJI WSKAZUJĄCYCH NA POTRZEBĘ ZMIAN POPRAWY ITP!

ISTOTĄ SPRAWY JEST SPOSÓB KOMUNIKOWANIA SIĘ Z RODZICAMI !!!

USTALMY STANDARDY KONTAKTOWANIA SIĘ Z RODZICAMI WYJAŚNIJMY WPIERW POJMOWANIE STANDARDÓW

JAKIE PRZYJĄĆ STANDARDY? USTALONE SĄ WZAJEMNE OCZEKIWANIA I SĄ ONE RESPEKTOWANE UCZEŃ CZUJE SIĘ W SZKOLE BEZPIECZNIE TREŚĆ I ORGANIZACJA KONTAKTÓW JEST SATYSFAKCJONUJĄ-CA DLA OBU STRON                   

USTALONE SĄ WZAJEMNE OCZEKIWANIA I SĄ ONE RESPEKTOWANE PRZYKŁAD WSKAŹNIKÓW: WSZYSCY WYWIĄZUJEMY SIĘ ZE SWOICH ZADAŃ ZAPISANYCH W KONTRAKCIE SĄ USTALONE MOŻLIWOŚCI KOMUNIKOWANIA SIĘ

UCZEŃ CZUJE SIĘ W SZKOLE BEZPIECZNIE PRZYKŁADOWE WSKAŹNIKI: UCZEŃ MA POCZUCIE SZKOLNEGO SUKCESU NIE MA MIEJSCA KRYTYKOWANIE UCZNIA, TYLKO WSKAZYWANIE OSIĄGNIĘĆ I DALSZYCH WYMAGAŃ,CZYLI UCZEŃ MA POCZUCIE EMOCJONALNEGO BEZPIECZEŃSTWA

TREŚĆ I ORGANIZACJA KONTAKTÓW JEST SATYSFAKCJONUJĄCA DLA OBU STRON KONTAKT INTERNETOWY KONTAKT TELEFONICZNY i SMS SPOTKANIA INDYWIDUALNE „WYWIADÓWKI”

SPOTKANIA INDYWIDUALNE ODPOWIEDNIE MIEJSCE BEZ OBCYCH OSÓB WYGODNE SIEDZENIE I OBOK SIEBIE NIE ODBIERAĆ TELEFONÓW MIEĆ PRZYGOTOWANE NOTATKI POTRAFIMY SŁUCHAĆ USTALIĆ WSPÓLNE WNIOSKI (K.Bocheńska.Jak prowadzić wywiadówkę…”Gazeta Szkolna” 2007/6

PODCZAS WYWIADÓWKI SERDECZNIE PRZYWITAĆ PRZEŁAMAĆ „PIERWSZE LODY” UCIESZYĆ SIĘ Z PRZYBYCIA RODZICÓW BYĆ W KLASIE PRZED RODZICAMI POINFORMOWAĆ O CELU SPOTKANIA OCENIAĆ PROBLEMY A NIE OSOBY DBAĆ O ŻYCZLIWĄ ATMOSFERĘ (TAMŻE)

„WYWIADÓWKA” Terminy wywiadówek ustalić na pół roku z góry i przekazać od razu rodzicom, można wpierw ustalić najdogodniejszy dzień tygodnia Kilka dni przed – przypomnieć termin w postaci zaproszenia wykonanego przez uczniów ozdobnie na komputerze – z podaniem planowanego czasu spotkania

* w dniu wywiadówek w holu wejściowym wywiesić plakat z powitaniem oraz podaniem sal, w razie potrzeby narysować dojście do tych sal lub wskazać kierunek

*W części pierwszej uczestniczą uczniowie, prezentując osiągnięcia klasy od poprzedniego spotkania, pokazują swoje wybrane wytwory, krąży zaktualizowana kronika klasowa, zachęcają rodziców do zadawania im pytań W każdym kolejnym spotkaniu uczestniczy inna grupa uczniów

Można także zaprezentować jakieś fragmenty lekcji z wybranego przedmiotu, np. język obcy – przedstawienie zabawnej scenki, fizyka, chemia – interesujące doświadczenie

Nadal z uczniami – niech wskażą na kłopoty, jakie mają, np Nadal z uczniami – niech wskażą na kłopoty, jakie mają, np. z brakiem czasu, nie wykluczam wskazywania kłopotów z jakiegoś przedmiotu, ale wtedy wpierw musiałaby odbyć się rozmowa z nauczycielem, aby zdiagnozować te kłopoty

Uczniowie o tych kłopotach rozmawiają w domu, mogą przedstawiać uproszczony obraz, ale także nauczyciel musi mieć refleksję o tych kłopotach – co zrobić, aby te problemy zmniejszyć. Racje przedstawia nauczyciel lub w jego imieniu wychowawca

ZAMIERZENIA W DZIAŁANIU KLASY NA NABLIŻSZE MIESIĄCE, OCZEKIWANA POMOC ZE STRONY RODZICÓW, RÓŻNE INFORMACJE DOT. KONTAKTÓW, SERDECZNIE PODZIĘKOWAĆ ZA OBECNOŚĆ

DRUGA CZĘŚĆ „WYWIADÓWKI” – KONSULTACJE INDYWIDUALNE, RODZICE UCZESTNICZĄ DOBROWOLNIE PRZYGOTOWAĆ MEJSCE W KLASIE DO INDYWIDUALNEJ ROZMOWY, POZOSTALI RODZICE PROWADZENI SĄ PRZEZ UCZNIÓW DO BUFETU, JEDEN Z UCZNIÓW REGULUJE WCHODZENIE RODZICÓW

ZEBRANIE OGÓLNE – TRZECI TYDZIEŃ WRZEŚNIA W sali przed rozpoczęciem słychać przyjemną muzykę, są kwiaty, plakaty informacyjne Wita dyrektor, ale zebranie prowadzi przewodniczący Rady Rodziców Prezentacja multimedialna wyników egzaminów, następnie najważniejsze wydarzenia z poprzedniego roku szkolnego (prezentują:nauczyciel zajmujący się analizą oraz dyrektor szkoły – uczniów laureatów, innowacje, ważne dyplomy .....)

Planowane działania na rok szkolny – przedstawia dyrektor szkoły- zwizualizowane W zakresie oddziaływań edukacyjnych Przypomnienie obowiązków uczniów, oczekiwania wobec rodziców, ale i ich prawa Ważne uroczystości szkolne Przewidywane inwestycje inne

Wręczenie dyplomów wybranym rodzicom z podziękowaniami za współdziałanie – wręczają dyrektor szkoły, przewodniczący Rady Rodziców i wychowawcy, którzy współdziałali z tymi rodzicami

DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ!!!