Gospodarowanie odpadami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PRAWO BILANSOWE A PRAWO PODATKOWE
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI czyli rewolucja „śmieciowa” metody i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 4.1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY MIASTO OŁAWA W ASPEKCIE UDZIAŁU GMINY W ZWIĄZKU MIĘDZYGMINNYM ŚLĘZA-OŁAWA (PODSUMOWANIE 2 LAT FUNKCJONOWANIA.
NOWA ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2011r. nr 152, poz. 897 ze zm.) Dominika Kaszyńska-Fisiak Urząd Gminy.
Ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego polega na ocenie zgodności postępowania Beneficjentów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zamówień.
 Elektrownia wiatrowa to zespół urządzeń produkujących energię elektryczną, wykorzystujących do tego turbiny wiatrowe. Energia elektryczna uzyskana.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Analiza systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Mieście Świnoujście 20 maj 2014 r. 1.
WY BÓR METODY USTALANIA OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Na dzień r. Załącznik Nr 2 do protokołu Nr X/15 sesji Rady Miejskiej w dniu 30 września 2015 r.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI
Olsztyn, 8 września 2016 r. MAŁY RUCH GRANICZNY. 2 OKRES OSOBY KRAJOWE RAZEM KRAJOWE OSOBY ZAGRANICZNE RAZEM ZAGRANICZNE ŁĄCZNIE KRAJOWE I ZAGRANICZNE.
Alina Kubiak Dariusz Dzionek Biuro Inwestycji i Infrastruktury Technicznej Urząd Miasta Zduńska Wola Kształtowanie systemu gospodarowania odpadami.
Uczniowie klasy 4 b odwiedzili i dowiedzieli się o prowadzeniu działalności gospodarczej w zakresie zbierania i transportu nieczystości stałych komunalnych.
ANALIZA STANU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE M IASTA I G MINY S ZAMOTU Ł Y PO ROKU OBOWI Ą ZYWANIA NOWEGO SYSTEMU OKRES OD 1 LIPCA 2013 R.
KOSZTY DZIAŁALNOŚCI EWELINA CHOJNACKA. DEFINICJA KOSZTÓW wyrażone w pieniądzu, celowe i dające efekt gospodarczy zużycie: a)rzeczowych składników aktywów.
W okresie lipiec-wrzesień studentów WOiG, w tym 27 studentów studiów II stopnia kierunków Geografia i Gospodarka przestrzenna wzięło udział w programie.
INFORMACJA O BEZROBOCIU NA TERENIE POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
Dochody Gminy Jedlnia–Letnisko
Sprawozdanie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierżoniowie za 2016 rok
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Analiza systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Krokowa
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
Miejskie Obszary Funkcjonalne w województwie pomorskim
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
1 styczeń 2012r. – wejście w życie ustawy
Informacja o stanie wdrażania
Działanie Odnawialne źródła energii – RPO Województwa Śląskiego dla przedsięwzięcia polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji.
Gmina Liniewo informuje, że zgodnie z dniem 01 stycznia 2018r
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
22 ZAGROŻENIA Czyhające na Ciebie podczas kontraktowania Energii Elektrycznej i Gazu Co zrobić, aby uniknąć kłopotów, nieprzewidzianych sankcji i kosztów.
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Produkt i dochód narodowy
NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADMI W GMINIE POPIELÓW
Finansowanie programu
PROPOZYCJA ZMIAN OPŁAT
Departament Środowiska Wydział Informacji i Planowania
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Regulamin działania KM RPO WP
Prawo Finansów Publicznych Sektora Samorządowego Cz. I
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Sędzia NSA dr Krzysztof Winiarski
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
Rozbudowa PSZOK w Sandomierzu
MAZOWIECKI KONGRES ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Omówienie Raportu o Stanie Gminy Pobiedziska za rok 2018
Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Zagnańsk (Kołomań) Zagnańsk, r.
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

Gospodarowanie odpadami

10 zł miesięcznie od każdej osoby Uchwała Rady Gminy nr V/22/2015 z dnia 26.02.2015 r. w sprawie stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstającymi na terenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: 10 zł miesięcznie od każdej osoby (segregowane odpady komunalne) 20 zł miesięcznie od każdej osoby (brak segregacji) Uchwała Rady Gminy nr III/18/2018 z dnia 13.12.2018 r.* w sprawie stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstającymi na terenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: 18 zł miesięcznie od każdej osoby 40 zł miesięcznie od każdej osoby * Uchwała obowiązuje od 01.01.2019 r.

Sytuacja na rynku gospodarki odpadami komunalnymi w drugiej połowie 2018 r. doprowadziła do poważnych problemów z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Był on niezależny od Gmin i jednocześnie niemożliwy do przewidzenia. W wyniku pojawiających się problemów, które znacząco wpłynęły na koszty systemu gospodarki odpadami, aby zminimalizować ryzyko występujących zagrożeń w systemie gospodarki odpadami oraz zapewnić ciągłość realizacji usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od mieszkańców gminy Nieporęt, władze Gminy postanowiły o zwiększeniu stawki opłat.

Koszty odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i z PSZOK z terenu gminy Nieporęt: Od 01.01.2017 r. do 31.12.2018 r. – kwota 154 940,85 zł brutto (ryczałt) Od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. – kwota 248 400,00 zł brutto (ryczałt) Od 09.01.2019 r. do 31.03.2019 r. – kwota 369 900,00 zł brutto (ryczałt) Od 01.04.2019 r. do 30.11.2019 r. – kwota 495 176,22 zł brutto (ryczałt)

Pobierana opłata przeznaczona jest na pokrycie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, w skład których wchodzi m.in.: odbiór, transport, zbieranie, odzysk i unieszkodliwianie odpadów komunalnych z terenu gminy Nieporęt, utrzymanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) mieszczącego się na ul. Małołęckiej 62 w Nieporęcie, obsługa administracyjna systemu, edukacja ekologiczna w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi.

Dochód z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz koszty poniesione na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w 2018 r. Dochód z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi: Dochód: 1 824 334,05 zł. Koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują: 1. Odbieranie, transport, odzysk i unieszkodliwianie odpadów komunalnych 1 859 290,20 zł. 2. Tworzenie i utrzymanie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) 35 300,96 zł. 3. Obsługę administracyjną systemu 242 509,83 zł. Ww. koszty razem: 2 137 100,99 zł. Różnica między dochodem, a łącznymi wydatkami: (-) 312 766,94 zł. Ponadto:  Łączne zaległości za lata 2013-2018 345 786,20 zł.

W deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, złożonych w 2018 r. w Urzędzie Gminy ujętych zostało 14 794 tys. mieszkańców, z czego: 13 656 tys. mieszkańców segregowało odpady komunalne (ok. 92%), 1 138 tys. mieszkańców nie segregowało ww. odpadów (ok. 8%). Dodatkowa informacja: 13 906 tys. osób – liczba mieszkańców zameldowanych (na pobyt stały i czasowy) w gminie Nieporęt na dzień 31.12.2018 r. Różnica w podanej liczbie mieszkańców zameldowanych w gminie Nieporęt, a mieszkańców ujętych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wynika z faktu, iż część mieszkańców, którzy tu mieszkają nie są zameldowani.

W 2018 r. w ramach systemu gospodarowania odpadami komunalnymi wytworzono, zebrano i odebrano w łącznej ilości 5 073,819 Mg* odpadów komunalnych, w tym: 4 571,589 Mg* tj. ok 90% ww. odpadów odebrano od mieszkańców Gminy, 502,230 Mg* tj. ok 10% zebrano w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). 1)* Mg – 1 tona

Ilość odpadów wytworzonych, zebranych i odebranych w ramach całego systemu w 2018 r.