SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Awans zawodowy nauczycieli.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Sześciolatek idzie do szkoły
Co to jest spacer edukacyjny?
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Programy nauczania.
Szkolenie dla partnerów KSOW
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Sześciolatek idzie do szkoły
Autor: Marzenna Czarnocka
Karnoprawna ochrona tajemnicy zawodowej dotyczącej działalności funduszy emerytalnych II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ZABEZPIECZENIE EMERYTALNE.
Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Podstawa prawna : ROZPORZĄDZENIE.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Dokumentacja szkolna w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
ZEBRANIE DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY 2018/2019 Rybnik dn
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zgłoszenie do konkursu
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNYCH
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zapis prezentacji:

SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ 25.04.18 SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Podsumowanie działań sieci. Włodawa, 25 kwietnia 2018 roku

25.04.18 Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1591) § 20. 9. Nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści udzielający pomocy psychologiczno-pedagogiczne uczniowi w formach, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1–3, ust. 2 pkt 1–7, ust. 3 pkt 1–4 oraz ust. 4 pkt 1, oceniają efektywność udzielonej pomocy i formułują wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia.

25.04.18 10. W przypadku gdy uczeń był objęty pomocą psychologiczno- pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy, odpowiednio wychowawca klasy lub dyrektor przedszkola lub placówki, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy, planując udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno- pedagogicznej, uwzględnia wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia.

SPRAWDZAMY I OCENIAMY: 25.04.18 SPRAWDZAMY I OCENIAMY: Czy i w jakim zakresie zrealizowaliśmy zakładane cele oddziaływań podjętych wobec ucznia? Co ułatwiło, a co utrudniało ich realizację? Czy zmiany rzeczywiście zaszły i czy kierunek tych zmian jest pożądany? Jakie korzyści odniósł uczeń w aspekcie rozwojowym, edukacyjnym oraz społecznym i na ile są one trwałe?

• analizy dokumentów oraz prac ucznia. 25.04.18 Istotnym elementem procesu tak rozumianej oceny jest zbieranie informacji zwrotnych, na drodze: • wywiadów i ankiet, • rozmów kierowanych, • obserwacji, • analizy dokumentów oraz prac ucznia.

KRYTERIA OCENY EFEKTYWNOŚCI POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ 25.04.18 KRYTERIA OCENY EFEKTYWNOŚCI POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ Trafność (adekwatność), czyli stopień, w jakim przyjęte przez nas cele zaplanowanych i podjętych oddziaływań pomocowych są zgodne z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz indywidualnymi możliwościami psychofizycznymi ucznia.

Podstawowe pytania, które nauczyciele powinni sobie zadać to: 25.04.18 Podstawowe pytania, które nauczyciele powinni sobie zadać to: Jakie były cele udzielanej uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej? Czy założone cele odpowiadały indywidualnym potrzebom i możliwościom ucznia? Czy cele zostały osiągnięte w zakładanym czasie? Jeśli tak się nie stało to dlaczego? Czy dotychczasowe cele oddziaływań wobec ucznia powinny być zachowane, czy też potrzebne są w tym zakresie modyfikacje?

Czy to, co osiągnięto jest tym, co wobec ucznia planowano? 25.04.18 Skuteczność, czyli stopień, w jakim osiągnięto zakładane cele. Porównanie tego, co zostało zrobione z tym, co było planowane: Czy to, co osiągnięto jest tym, co wobec ucznia planowano? Jakie są podstawowe skutki udzielanej uczniowi pomocy? Jakie są wskaźniki poszczególnych skutków? Jakie jest źródło informacji potrzebnych do identyfikacji tych wskaźników? W jaki sposób mierzono wskaźniki?

Podstawowe pytania powinny więc sprawdzić: 25.04.18 Efektywność, czyli relacja między założeniami udzielanej uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej a uzyskanymi rezultatami. Podstawowe pytania powinny więc sprawdzić: W jaki sposób oszacowano zakres, sposób, formę i czas udzielanej uczniowi pomocy? Jakie są kompetencje osobiste i profesjonalne osób udzielających uczniowi pomocy? Jakie czynniki miały wpływ na uzyskane (lub nie) rezultaty?

25.04.18 Użyteczność, a więc ocena szerszych konsekwencji podjętych wobec ucznia oddziaływań pomocowych o charakterze rozwojowym, dydaktycznym, społecznym, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych.

Podstawowe pytania powinny dotyczyć kwestii: 25.04.18 Podstawowe pytania powinny dotyczyć kwestii: Czy udzielona pomoc spełniła oczekiwania adresata, a więc ucznia i jego rodziców? Jakie są opinie ucznia, jego rodziców i nauczycieli na temat mocnych i słabych stron udzielonej pomocy? Jakimi kryteriami kierują się nauczyciele i specjaliści będący realizatorami udzielanej uczniowi pomocy sugerując, że dana forma tej pomocy powinna być kontynuowana, zmodyfikowana lub zaniechana?

Tutaj należy sprawdzić: Czy efekty działania są trwałe, długookresowe? 25.04.18 Trwałość, czyli stopień, w jakim efekty udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej działają po jej zakończeniu. Tutaj należy sprawdzić: Czy efekty działania są trwałe, długookresowe? Jakie wskaźniki o tym świadczą?

25.04.18 To zadanie głównie dla koordynatora, który powinien - wspólnie z pozostałymi członkami zespołu - określić m.in.: Jakie dane będą potrzebne do takiej oceny, z jakich dokumentów i od kogo należy je pozyskać? Który z nauczycieli i specjalistów, w jakim zakresie, jakimi metodami, technikami czy narzędziami i w jakim czasie będzie zbierał informacje zwrotne od uczniów i ich rodziców? Jakie narzędzia posłużą nam do przeprowadzenia oceny efektów realizowanej przez siebie formy pomocy? Kto, w jaki sposób i na kiedy zgromadzi niezbędną dokumentację, przygotuje narzędzia badawcze (kwestionariusze wywiadów, ankiety, arkusze obserwacyjne)?

Dziękujemy za spotkanie i uwagę... 25.04.18 Dziękujemy za spotkanie i uwagę... Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Włodawie Joanna Litwiniuk-Kupisz Magdalena Bondarczuk Anna Suska … i zapraszamy do współpracy w przyszłym roku szkolnym 