ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW.
Projektowanie programów studiów
Reforma szkolnictwa wyższego Stanowisko Zarządu Krajowego Niezależnego Zrzeszenia Studentów Michał Piątek Członek Zarządu Krajowego NZS Student SGH.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
KIERUNEK STUDIÓW ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA PRODUKCJI Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania.
Badanie losów absolwentów
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Badanie opinii absolwentów programów MBA do Rankingu zgłosiło się 28 programów studiów MBA, każdy z programów miał możliwość wskazać max 15 absolwentów,
Instytut Spraw Publicznych
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Ekonometria menedżerska I Specjalność. Wprowadzenie Specjalność ekonometria menedżerska umożliwia poznanie metod służących do analizy, prognozowania i.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Współpraca Uniwersytetu Jagiellońskiego z pracodawcami Dobre praktyki na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Collegium Novum, 25 czerwca 2013.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Konkursy dla ABK - podsumowanie
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Kielce, 25 października 2018 r. (UKJK)
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
WZORY NOWEJ DOKUMENTACJI PROGRAMÓW STUDIÓW dla cykli rozpoczynających się od r.a. 2019/2020 Szczecin, 25 stycznia 2019 r.
Badania losów absolwentów
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA Absolwenci UwB na Rynku Pracy II Ogólnouczelniane Seminarium nt. Jakości Kształcenia w UwB ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA Czy aktywne włączenie się, absolwenta, pracodawcy w proces dydaktyczny może podnieść jakość kształcenia i stać się elementem przewagi konkurencyjnej danego kierunku, wydziału lub uczelni? Izba Celna w Białymstoku Zastępca Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku Wykształcenie i tytuł naukowy: 1976 - 1980 studia magisterskie, Uniwersytet Warszawski Filia w Białymstoku na kierunku chemia, 1980 magister chemii (dyplom z wyróżnieniem), w tym blok dydaktyczny pozwalający na pracę nauczycielską. 1984 - 1986 studia doktoranckie w zakresie analizy i chemii organicznej, Uniwersytet Gdański, 1986 tytuł naukowy doktor nauk chemicznych Studia podyplomowe: 2016-2017 – studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Ekonomii i Zarządzania Dr Eligiusz Dubis Z-ca Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku

Kto może prowadzić zajęcia na studiach dziennych, na kierunku o profilu ogólnoakademickim? Ustawową zasadą jest, że zajęcia prowadzą nauczyciele akademiccy zatrudnieni w danej uczelni. Art. 73. 1. Zajęcia są prowadzone przez nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej uczelni posiadających kompetencje i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizację zajęć oraz przez inne osoby, które posiadają takie kompetencje i doświadczenie. Art. 343. 1. Wykaz nauczycieli akademickich, innych osób prowadzących zajęcia, osób prowadzących działalność naukową oraz osób biorących udział w jej prowadzeniu obejmuje: 17) informacje o kompetencjach i doświadczeniu pozwalających na prawidłową realizację zajęć w ramach programu studiów – w przypadku innych osób prowadzących zajęcia; Zarządzenie Rektora 38/2016 w sprawie zasad zawierania umów cywilnych z osobami fizycznymi w Uniwersytecie w Białymstoku

Chemia Kryminalistyczna i Sądowa Wydział Biologiczno-Chemiczny Chemia Kryminalistyczna i Sądowa studia dzienne II stopnia od roku 2017/2018 pierwszy taki kierunek studiów na polskich uczelniach 800 tys. dofinansowania w konkursie na nowe programy kształcenia zorganizowanym przez NCBR Cel projektu - podniesienie kompetencji studentów i dopasowanie ich do potrzeb gospodarki, rynku pracy, społeczeństwa. Projekt włącza - pracodawców w przygotowanie programów kształcenia i realizację nowego kierunku studiów. Plan studiów przygotowany przez - Instytut Chemii UwB - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne w Warszawie, - Laboratorium Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku, - Izbę Administracji Skarbowej w Białymstoku. Główny cel projektu to podniesienie kompetencji studentów/tek i dopasowanie ich do potrzeb gospodarki, rynku pracy, społeczeństwa przez utworzenie i realizację nowego kierunku "szytego" na miarę potrzeb społeczno-gospodarczych Projekt obejmuje swoim zakresem merytorycznym działania włączające różnych pracodawców w przygotowanie programów kształcenia i realizację nowego kierunku studiów. Plan studiów został przygotowany w ramach współpracy Wydziału Biologiczno-Chemicznego z Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym w Warszawie, Laboratorium Komendy Wojewódzkiej Policji oraz Izbą Celną w Białymstoku.

8 1 30% Chemia Kryminalistyczna i Sądowa Wydział Biologiczno-Chemiczny Chemia Kryminalistyczna i Sądowa studia dzienne II stopnia od roku 2017/2018 Przedstawiciele potencjalnych pracodawców: 8 1 30% wszystkich godzin 435 godzin zajęć spoza uczelni z innych uczelni Główny cel projektu to podniesienie kompetencji studentów/tek i dopasowanie ich do potrzeb gospodarki, rynku pracy, społeczeństwa przez utworzenie i realizację nowego kierunku "szytego" na miarę potrzeb społeczno-gospodarczych Projekt obejmuje swoim zakresem merytorycznym działania włączające różnych pracodawców w przygotowanie programów kształcenia i realizację nowego kierunku studiów. Plan studiów został przygotowany w ramach współpracy Wydziału Biologiczno-Chemicznego z Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym w Warszawie, Laboratorium Komendy Wojewódzkiej Policji oraz Izbą Celną w Białymstoku.

Rozmowy z prowadzącymi zajęcia Ocena projektu z perspektywy studenta i pracodawcy – czy było warto? Ankieta studencka Rozmowy z prowadzącymi zajęcia wypełniło 87% studentów

1. CZY PAN(I) UWAŻA UDZIAŁ PRZEDSTAWICIELI 1. CZY PAN(I) UWAŻA UDZIAŁ PRZEDSTAWICIELI PRACODAWCÓW W PROWADZENIU ZAJĘĆ ZA DOBRY POMYSŁ?

2. CZY PANA(I) ZDANIEM UDZIAŁ PRACODAWCÓW 2. CZY PANA(I) ZDANIEM UDZIAŁ PRACODAWCÓW W PROWADZENIU ZAJĘĆ POWINIEN BYĆ KONTYNUOWANY PO SKOŃCZENIU PROJEKTU?

3. CZY PRZY WYBORZE KIERUNKU FAKT, ŻE. CZĘŚĆ ZAJĘĆ POPROWADZĄ 3. CZY PRZY WYBORZE KIERUNKU FAKT, ŻE CZĘŚĆ ZAJĘĆ POPROWADZĄ PRZEDSTAWICIELE PRACODAWCÓW MIAŁO JAKIEŚ WPŁYW NA PANA(I) DECYZJĘ?

4. CZY PANA(I) ZDANIEM, LICZBA. PROWADZONYCH ZAJĘĆ PRZEZ 4. CZY PANA(I) ZDANIEM, LICZBA PROWADZONYCH ZAJĘĆ PRZEZ PRZEDSTAWICIELI PRACODAWCÓW BYŁA:

6. CZY PANA(I) ZDANIEM ZAJĘCIA PROWADZONE 6. CZY PANA(I) ZDANIEM ZAJĘCIA PROWADZONE PRZEZ PRZEDSTAWICIELI PRACODAWCÓW PODNOSZĄ ATRAKCYJNOŚĆ KIERUNKU?

6. JAK PAN(I) OCENIA POZIOM DYDAKTYCZNY 6. JAK PAN(I) OCENIA POZIOM DYDAKTYCZNY WIĘKSZOŚCI ZAJĘĆ PROWADZONYCH PRZEZ PRZEDSTAWICIELI PRACODAWCÓW? PROSZĘ WSKAZAĆ ODPOWIEDNI PRZEDZIAŁ OD NAJSŁABSZEJ OCENY 0 PKT DO NAJLEPSZEJ 100 PKT. nieakceptowalny słaby dostateczny dobry bardzo dobry

7. CZY MA PAN(I) DODATKOWE UWAGI DOT. ZAJĘĆ PROWADZONYCH PRZEZ 7. CZY MA PAN(I) DODATKOWE UWAGI DOT. ZAJĘĆ PROWADZONYCH PRZEZ PRZEDSTAWICIELI PRACODAWCÓW? przeszkadzają zajęcia prowadzone późnymi godzinami popołudniowymi

Podsumowanie Ankiety Duża akceptacja przez studentów zajęć prowadzonych przez przedstawicieli pracodawców Zajęcia prowadzone przez przedstawicieli pracodawców podnoszą atrakcyjność kierunku Dobrze oceniana jakość prowadzonych zajęć Potrzeba szerszej promocji i stałego komunikowania nie tylko o prowadzonych projektach, ale i o pracodawcach prowadzących zajęcia spoza uczelni

Spojrzenie pracodawców Prowadzimy zajęcia bo: sprawiają bardzo dużą satysfakcję stwarzają możliwość lepszego poznania zachowania i potrzeb młodych ludzi, którzy mogą być potencjalnymi pracownikami mamy możliwość lepszej weryfikacji umiejętności studenta np. na praktykach studenckich, czy współpracy przy pracy magisterskiej mamy możliwość podzielenia się praktycznymi aspektami w zakresie prowadzonych zajęć, co pomaga wpływać na wybór dalszych decyzji rozwoju zawodowego studenta zwracają uwagę jakie są oczekiwania i najważniejsze treści kształcenia mobilizują i pomagają ponieść własne umiejętności dydaktyczne sprzyjają uporządkowaniu i zaktualizowaniu wiedzy w zakresie prowadzonych zajęć.

TAK ! Dziękuję za uwagę Wnioski końcowe Czy aktywne włączenie się, absolwenta, pracodawcy w proces dydaktyczny może podnieść jakość kształcenia i stać się elementem przewagi konkurencyjnej danego kierunku, wydziału lub uczelni? TAK ! Dziękuję za uwagę