Ocena metod badania ostrości wzroku u dzieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci...
Advertisements

Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Próba rozciągania metali Wg normy: PN-EN ISO :2010 Metale Próba rozciągania Część 1: Metoda badania w temperaturze pokojowej Politechnika Rzeszowska.
Rośliny z polskich pól Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MATLOS „JAK TEORIA MA SIĘ DO PRAKTYKI?”. Cel projektu: Sprawdzamy, jaka jest zależność między prawdopodobieństwem a częstością zdarzenia.
Autor: Karolina Piwczyk Chorzów 2013r.. W czasie trwania projektu wszyscy przygotowywaliśmy się do założenia i późniejszej działalności w stowarzyszeniu.
WYBORY DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2015 zarządzone na dzień 25 października 2015 r. WARUNKI WAŻNOŚCI GŁOSU.
Prof. Marek Wichroski Kierownik Zakładu Historii Medycyny i Filozofii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.
Technik rachunkowości Czas trwania nauki: 2 lata.
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą piłeczki tenisowej.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Resuscytacja krążeniowo – oddechowa osoby dorosłej.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Wykonał: Mgr Inż. Krzysztof Harwacki. Value Mapping for Lean management Sytuacja stanowi mały, prosty przykład zastosowania mapowania strumienia wartości.
Magdalena Garlińska Generator wniosków o dofinansowanie Program INNOCHEM.
Szkicowanie wykresów funkcji Ewa Wandycz. 1.Naszkicuj wykres funkcji, która spełnia jednocześnie następujące warunki: D=(- , -4>  (2,5> Funkcja jest.
Dlaczego wybraliśmy zasilacz?  Chcieliśmy wykonać urządzenia, które będzie pamiątką po naszym pobycie w gimnazjum i będzie użyteczne.  Po zastanowieniu.
WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Test analizy wariancji dla wielu średnich – klasyfikacja pojedyncza
TT PSC Przemysł 4.0.
Długotrwałe uprawianie sportów wytrzymałościowych może powodować zaburzenia rytmu serca. Michał Chudzik
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Ucz i ucz się z TIK!.
Moje hobby - astronomia
WARSZTATY EKOLOGICZNE
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Schematy blokowe.
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
Wyniki projektu naukowego
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
Przywiązanie partnerów a ich kompetencje społeczne
Rachunki zdań Tautologiczność funkcji
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Style i strategie uczenia się
Logowanie do systemu eod
Instrukcja postępowania na wypadek pożaru
Wyniki u pacjentów z napadowym vs
K O B I E C E P I E R S I.
Sprzedaż produktu lub usługi
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Optymalizacja programów Open-Source
Przewodnik Udoskonalanie listy wyników w wyszukiwarce naukowej
Wykorzystanie techniki mikromacierzy DNA oraz sekwencjonowania nowej generacji w identyfikacji predyspozycji genetycznych do raka jelita grubego . Odważna.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Raport badawczy „Kariera po studiach”
Sprzedaż nieruchomości należącej do osoby niepełnoletniej
Jak dostosować witrynę internetową usługi Microsoft SharePoint Online
Przykłady oddania głosu ważnego.
Szkolenie dla WOLONTARIUSZY
Ewaluacja centrum informacji
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
Wpływ wybranych czynników na występowanie zaburzeń snu w chorobie Parkinsona Weronika Urbaś1, Anna Grażyńska1, Magdalena Doręgowska2, Joanna Siuda2, Monika.
Szkoła Podstawowa na Smoczej Serdecznie zapraszamy
Porównywanie średnich prób o rozkładach normalnych (testy t-studenta)
Podsumowanie W3  E x klasyczny model oddz. atomu z polem E
Wyniki projektu naukowego
Zapraszamy do świata.
Problematyka dystribucji Hg na popiołach lotnych powstałych przy spalaniu paliw kopalnianych Tadeáš Ochodek, Karel Borovec.
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
WYBRANE ZAGADNIENIA PROBABILISTYKI
Praca oryginalna ateriał Tytuł pracy Wstęp Cel pracy Materiał i metody
Zapis prezentacji:

Ocena metod badania ostrości wzroku u dzieci MAREK E. PROST EWA OLESZCZYNSKA-PROST KLINIKA OKULISTYCZNA WOJSKOWY INSTYTUT MEDYCYNY LOTNICZEJ W WARSZAWIE CENTRUM OKULISTYKI DZIECIĘCEJ W WARSZAWIE

CEL Ocena kliniczna różnych metod badania ostrości wzroku u dzieci w różnym wieku

MATERIAŁ I METODA OCENIE PODDANO 500 DZIECI W 3 GRUPACH WIEKOWYCH: 0-1 ROKU, 1-3 LAT ORAZ 3-7 LAT. DO BADANIA OSTROŚCI WZROKU ZASTOSOWANO NASTĘPUJĄCE TESTY: BADANIE WYBIÓRCZEGO SPOJRZENIA (PL) BADANIE OCZOPLĄSU OPTOKINETYCZNEGO (OKN) TABLICE OBRAZKOWE KSIĄŻECZKI OBRAZKOWE Z POJEDYNCZYMI OPTOTYPAMI OPTOTYPY LEA OPTOTYPY E PIERŚCIENIE LANDOLTA TEST HOTV RZUTNIK TESTÓW (CYFRY, LITERY, HAKI SNELLENA) KOMPUTEROWY PROGRAM DO WYŚWIETLANIA OPTOTYPÓW OPTOVISION.

MATERIAŁ I METODA 0-1 ROK 1. BADANIE WYBIÓRCZEGO SPOJRZENIA (PL) 2. BADANIE OCZOPLĄSU OPTOKINETYCZNEGO (OKN)

PL

OKN

MATERIAŁ I METODA 1-3 LAT BADANIE WYBIÓRCZEGO SPOJRZENIA (PL) BADANIE OCZOPLĄSU OPTOKINETYCZNEGO (OKN) TABLICE OBRAZKOWE KSIĄŻECZKI OBRAZKOWE Z POJEDYNCZYMI OPTOTYPAMI OPTOTYPY LEA OPTOTYPY E PIERŚCIENIE LANDOLTA TEST HOTV RZUTNIK TESTÓW (CYFRY, LITERY, DŁONIE, HAKI SNELLENA) KOMPUTEROWY PROGRAM DO WYŚWIETLANIA OPTOTYPÓW OPTOVISION.

MATERIAŁ I METODA 3-7 LAT TABLICE OBRAZKOWE KSIĄŻECZKI OBRAZKOWE Z POJEDYNCZYMI OPTOTYPAMI OPTOTYPY LEA OPTOTYPY E PIERŚCIENIE LANDOLTA TEST HOTV RZUTNIK TESTÓW (CYFRY, LITERY, DŁONIE, HAKI SNELLENA) KOMPUTEROWY PROGRAM DO WYŚWIETLANIA OPTOTYPÓW OPTOVISION.

WYNIKI W GRUPIE DZIECI W WIEKU 0-1 LAT NAJDOKŁADNIEJSZE I NAJSZYBSZE WYNIKI UZYSKANO PRZY POMOCY METODY OKN. W GRUPIE DZIECI W WIEKU 1-3 LAT OSTROŚĆ WZROKU NAJLEPIEJ MOŻNA BYŁO ZBADAĆ STOSUJĄC KSIĄŻECZKI OBRAZKOWE Z POJEDYNCZYMI OPTOTYPAMI ORAZ OPTOTYPY LEA. U DZIECI W WIEKU 3-7 LAT NAJBARDZIEJ UŻYTECZNY OKAZAŁY SIĘ OPTOTYPY LEA I PROGRAM OPTOVISION, KTÓRY POZWALA NA RÓWNOCZESNE ZBADANIE OSTROŚCI WZROKU, WIDZENIA OBUOCZNEGO I FORII

PODSUMOWANIE 1. WYBÓR METODY BADANIA OSTROŚCI WZROKU U DZIECI NALEŻY DOSTOSOWAĆ DO WIEKU DZIECKA. 2. DOKŁADNE ZBADANIE OSTROŚCI WZROKU U DZIECI WYMAGA CZĘSTO UŻYCIA KILKU TESTÓW

DZIEKUJĘ ZA UWAGĘ