UKE Praktyczne aspekty dostępu hurtowego do sieci POPC Warszawa, 20 czerwca 2018 r.
Pierwszy nabór 1.1 POPC Drugi i trzeci nabór 1.1 POPC UKE Pierwszy nabór 1.1 POPC „Wymagania dla sieci NGA-POPC” opracowane wspólnie z rynkiem: - specyfikacja techniczna sieci - warunki dostępu hurtowego beneficjent I naboru POPC przygotowuje ofertę hurtową, zgodnie z Wymaganiami oferta hurtowa nie podlega zatwierdzeniu ex ante przez Prezesa UKE weryfikacja oferty hurtowej ex post w ramach kontroli lub sporu o dostęp Drugi i trzeci nabór 1.1 POPC rekomendowane warunki współpracy opracowane wspólnie z rynkiem - zasady dostępu hurtowego dla GD - zasady ustalania opłat dla JO rekomendacje - wsparcie dla opracowania własnych ofert beneficjentów oferta hurtowa podlega zatwierdzeniu ex ante przez Prezesa UKE treść rekomendacji opublikowana 27 marca 2018 r.
weryfikacja oferty/cennika ex ante UKE Zatwierdzanie ofert w I naborze POPC Zatwierdzanie ofert dla GD w II naborze POPC Zatwierdzanie cennika dla JO w II naborze POPC rozpoczęcie prac budowlanych 40 dni przekazanie do Prezesa UKE projektu cennika 60 dni zatwierdzenie cennika przez Prezesa UKE i publikacja przekazanie do Prezesa UKE projektu oferty 60 dni zatwierdzenie oferty przez Prezesa UKE i publikacja 30 dni rozpoczęcie świadczenia usług publikacja oferty bez zatwierdzenia 30 dni rozpoczęcie świadczenia usług weryfikacja oferty/cennika ex ante postępowanie kontrolne, rozstrzyganie sporów o dostęp telekomunikacyjny
Zasady dostępu – drugi i trzeci konkurs 1.1 POPC UKE Zasady dostępu – drugi i trzeci konkurs 1.1 POPC Przyznanie pomocy publicznej w ramach działania 1.1 Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC) - obowiązek zapewnienia otwartego, równego i efektywnego dostępu hurtowego do sieci POPC. Zasady dostępu hurtowego do sieci zrealizowanych w ramach II konkursu w ramach działania 1.1 POPC dla gospodarstw domowych Ceny dostępu do sieci przyłączających jednostki oświatowe, zrealizowanych w ramach II konkursu w ramach działania 1.1 POPC 1 rekomendacja o znacznym stopniu elastyczności i ogólności 2 zachowanie rekomendowanych warunków współpracy odpowiada wymaganiom stawianym beneficjentom w zakresie zapewnienia dostępu hurtowego 3 beneficjenci samodzielnie określają szczegółowe warunki dostępu hurtowego mając na względzie obowiązek zapewnienia dostępu hurtowego
Najważniejsze zmiany w zasadach dostępu do GD UKE Najważniejsze zmiany w zasadach dostępu do GD Opłaty za BSA, LLU, VULA test MS zamiast R- beneficjenci przeprowadzają test i przekazują do weryfikacji Prezesa UKE Informacje ogólne podstawowe informacje publikowane na stronie www szczegółowe informacje udostępniane po zawarciu umowy ramowej informacje aktualizowane max. 30 dni po zmianie stanu faktycznego Publikacja ofert ramowych 30 dni przed rozpoczęciem świadczenia usług 30 dni przed zmianą opłat hurtowych 90 dni przed wprowadzeniem istotnych zmian
Ceny dostępu do JO Prezes UKE Opłaty Usługi benchmark publikacja benchmarku zatwierdzenie cennika możliwość różnicowania wysokości opłat benchmark dla całego kraju Usługi transmisja danych ciemne włókna Opłaty benchmark kalkulacja kosztów
UKE Q&A Nadmiarowość dla odcinka linii światłowodowej napowietrznej przeprowadzonej podziemnie w rurze osłonowej pod przeszkodą Dopuszczalne jest ominięcie przeszkody pod ziemią. Takie rozwiązanie należy jednak traktować jak kanalizację kablową dla, której obowiązuje zachowanie ściśle określonej nadmiarowości OSD w danym momencie oferuje więcej niż jedną ofertę detaliczną zawierającą dostęp szerokopasmowy w określonej opcji przepustowości, jak w takim przypadku należy określać opłatę hurtową Każda oferta detaliczna, względem odpowiedniej oferty hurtowej, powinna pozytywnie przejść test MS. Oferta hurtowa musi odzwierciedlać ofertę detaliczną
Q&A OSD ma obowiązek oferowania usługi BSA zarówno z jak i bez CPE. UKE Q&A Czy istnieje obowiązek świadczenia przez OSD usługi BSA z urządzeniem końcowym CPE? OSD ma obowiązek oferowania usługi BSA zarówno z jak i bez CPE. Możliwość wykorzystania przez OK CPE jest o tyle istotna iż OLT’y muszą być kompatybilne z CPE, a w przypadku gdy OSD będzie, na życzenie OK, zobowiązany do dostarczenia znika ryzyko realizacji sieci POPC w ten sposób aby ograniczyć dostęp do usługi BSA Czy istnieje obowiązek świadczenia przez OSD usługi BSA na poziomie IP niezarządzanym? OSD jest zobowiązany do świadczenia usługi BSA zarówno na poziomie IP Niezarządzany (co do zasady dedykowany FVNO) oraz na poziomie Ethernet (co do zasady dedykowany operatorom posiadającym własną infrastrukturę sieci)
Q&A Naruszenie pkt. 1.3.1 Wymagań w dwóch aspektach: UKE Q&A Zastosowanie w POPC ringu światłowodowego Naruszenie pkt. 1.3.1 Wymagań w dwóch aspektach: zastosowanie rozwiązania z redundancją w warstwie fizycznej; zastosowanie topologii pierścienia Kto obsługuje reklamacje oraz serwisuje instalacje abonencką OK i w jakim zakresie? Strona odpowiada za usunięcie Awarii w zakresie infrastruktury, którą ta Strona dostarczyła. OK obsługuje reklamacje abonentów, którzy zawarli z nim umowę. Jeśli zdarzenie będące podstawą złożenia reklamacji było następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi OSD, wówczas OK ma roszczenie regresywne wobec OSD
UKE