Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
Advertisements

Kuratorium Oświaty w Lublinie Kuratorium Oświaty w Lublinie Nadzór pedagogiczny Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/2012 r. 1 Lublin, r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
SOSW jest placówką przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Szkoła Podstawowa Specjalna.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Akty prawne opublikowane
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
Kształcenie osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich pobierających naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych.
Kuratorium Oświaty w Opolu.
Nowy rok szkolny – nowe przepisy w zakresie organizacji roku szkolnego

Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
NOWELIZACJA USTAWY O SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Programy nauczania.
UCZEŃ OBJĘTY KSZTAŁCENIEM SPECJALNYM – PRAWIDŁOWE ODCZYTYWANIE ORZECZEŃ I OPINII PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NA POTRZEBY SIO OPRACOWAŁY:
Sześciolatek idzie do szkoły
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
Dokumentacja przebiegu nauczania
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany wprowadzone ustawą o finansowaniu zadań oświatowych
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Konferencja dla Dyrektorów
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Arkusze organizacji pracy szkoły
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
AGH: Sprawy pracownicze
Zmiany w systemie szkolnym a doradztwo zawodowe
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
OŚRODEK KOORDYNACYJNO- REHABILITACYJNO- OPIEKUŃCZY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 2 W GDAŃSKU.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji szkół i przedszkoli

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017 r. poz. 649 ze zm.)

art. 110 ustawy Prawo oświatowe Arkusz organizacji szkoły i przedszkola określa szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym. 2. Arkusz organizacji szkoły i przedszkola opracowuje dyrektor szkoły i przedszkola, uwzględniając przepisy wydane na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 3, po zasięgnięciu opinii zakładowych organizacji związkowych będących jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego albo jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych wchodzących w skład organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego, zrzeszających nauczycieli.

3. Arkusz organizacji szkoły i przedszkola zatwierdza organ prowadzący, po zasięgnięciu opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny. 4. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły dyrektor szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych. 5. W przypadku wprowadzenia do dnia 30 września zmian do zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły i przedszkola, ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

§ 17. rozporządzenia w sprawie organizacji szkół i przedszkoli 1. Arkusz organizacji przedszkola określa: liczbę nauczycieli ogółem, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze; imię, nazwisko, stopień awansu zawodowego i kwalifikacje poszczególnych nauczycieli oraz liczbę godzin prowadzonych przez nich zajęć; liczbę nauczycieli, o których mowa w art. 9d ust. 8 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189 i 2203), w podziale na stopnie awansu zawodowego; liczbę pracowników administracji i obsługi, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz etatów przeliczeniowych; liczbę pracowników ogółem, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze.

1a. Arkusz organizacji przedszkola poza informacjami, o których mowa w ust. 1, określa w szczególności: liczbę oddziałów; liczbę dzieci w poszczególnych oddziałach; tygodniowy wymiar zajęć religii, zajęć języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej lub języka regionalnego, jeżeli takie zajęcia są w przedszkolu prowadzone; czas pracy przedszkola oraz poszczególnych oddziałów; ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli.

2. Arkusz organizacji szkoły określa: liczbę nauczycieli ogółem, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze; imię, nazwisko, stopień awansu zawodowego i kwalifikacje poszczególnych nauczycieli oraz rodzaj prowadzonych przez nich zajęć, w tym liczbę godzin tych zajęć; liczbę nauczycieli, o których mowa w art. 9d ust. 8 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, w podziale na stopnie awansu zawodowego; liczbę pracowników administracji i obsługi, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz etatów przeliczeniowych; liczbę pracowników ogółem, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze.”

2a. Arkusz organizacji szkoły oprócz informacji, o których mowa w ust 2a. Arkusz organizacji szkoły oprócz informacji, o których mowa w ust. 2, określa w szczególności: liczbę oddziałów poszczególnych klas; liczbę uczniów w poszczególnych oddziałach; dla poszczególnych oddziałów: a) tygodniowy, a w przypadku szkoły dla dorosłych prowadzącej zajęcia w formie zaocznej – semestralny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w tym godzin zajęć prowadzonych w grupach, b) tygodniowy wymiar godzin zajęć: religii, etyki, wychowania do życia w rodzinie, języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej lub języka regionalnego i nauki własnej historii i kultury, nauki geografii państwa, z którego obszarem kulturowym utożsamia się mniejszość narodowa, sportowych w oddziałach i szkołach sportowych oraz w oddziałach i szkołach mistrzostwa sportowego, jeżeli takie zajęcia są w szkole prowadzone,

c) tygodniowy wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych, d) wymiar godzin zajęć z zakresu doradztwa zawodowego, e) wymiar i przeznaczenie godzin, które organ prowadzący szkołę może dodatkowo przyznać w danym roku szkolnym na realizację zajęć edukacyjnych, w szczególności dodatkowych zajęć edukacyjnych, zajęć z języka migowego, lub na zwiększenie liczby godzin wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, f) tygodniowy, a w przypadku szkoły dla dorosłych prowadzącej zajęcia w formie zaocznej – semestralny wymiar i przeznaczenie godzin do dyspozycji dyrektora szkoły;

4) ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli; 5) liczbę godzin zajęć świetlicowych oraz zajęć opiekuńczych i wychowawczych w internacie; 6) liczbę uczniów korzystających z opieki świetlicowej, liczbę godzin zajęć świetlicowych oraz liczbę nauczycieli prowadzących zajęcia świetlicowe; 7) liczbę godzin pracy biblioteki szkolnej.

3. Arkusz organizacji szkoły podstawowej, w której zorganizowano oddział przedszkolny, określa także szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w tym oddziale, w tym: liczbę nauczycieli ogółem, w tym zajmujących stanowiska kierownicze; imię, nazwisko, stopień awansu zawodowego i kwalifikacje poszczególnych nauczycieli oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli, a także liczbę etatów przeliczeniowych tych nauczycieli; liczbę nauczycieli, o których mowa w art. 9d ust. 8 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, w podziale na stopnie awansu zawodowego; liczbę pracowników administracji i obsługi, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz liczbę etatów przeliczeniowych tych pracowników; liczbę pracowników zajmujących stanowiska kierownicze oraz liczbę etatów przeliczeniowych tych pracowników.

3a. Arkusz organizacji szkoły podstawowej, w której zorganizowano oddział przedszkolny, oprócz informacji, o których mowa w ust. 3, określa w szczególności: liczbę oddziałów przedszkolnych; liczbę dzieci w poszczególnych oddziałach przedszkolnych; tygodniowy wymiar zajęć religii, języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej lub języka regionalnego, jeżeli takie zajęcia są prowadzone w oddziale przedszkolnym; czas pracy poszczególnych oddziałów przedszkolnych; ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę podstawową, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli.

4. Dyrektor szkoły lub przedszkola przekazuje arkusz organizacji szkoły lub przedszkola […], zaopiniowany przez zakładowe organizacje związkowe […], w terminie do dnia 21 kwietnia danego roku organowi prowadzącemu szkołę lub przedszkole. 5. Opinia zakładowych organizacji związkowych […], jest wydawana w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania arkusza organizacji szkoły lub przedszkola, nie później niż do dnia 19 kwietnia danego roku. 6. Organ prowadzący szkołę lub przedszkole, po uzyskaniu opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny, zatwierdza arkusz organizacji szkoły lub przedszkola w terminie do dnia 29 maja danego roku. 7. Opinia organu sprawującego nadzór pedagogiczny […], jest wydawana w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania arkusza organizacji szkoły lub przedszkola, nie później niż do dnia 20 maja danego roku.

8. W przypadku wprowadzenia zmian do zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły lub przedszkola do dnia 30 września: opinie zakładowych organizacji związkowych oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny, są wydawane w terminie 4 dni roboczych od dnia otrzymania zmian; organ prowadzący szkołę lub przedszkole zatwierdza zmiany, nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia ich otrzymania. 9. W przypadku wprowadzenia zmian do zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły lub przedszkola po dniu 30 września, organ prowadzący szkołę lub przedszkole zatwierdza te zmiany w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania.

Przepisy prawa przewidują opiniowanie przez organ nadzoru pedagogicznego arkusza organizacji szkoły/placówki na dany rok szkolny nie później niż do 20 maja danego roku. Po zatwierdzeniu przez organ prowadzący możliwe są tylko zmiany i kolejne opiniowanie dotyczy tylko zmian i odbywa się w terminie do 30 września danego roku.

Liczba wydanych opinii do zmian do zatwierdzonych arkuszy organizacji szkół/placówek, które wpłynęły do Delegatury w Płocku do 30.09.2018 r. – 233, w tym 23 opinie z uwagami

Uwagi i spostrzeżenia do zmian do zatwierdzonych arkuszy organizacji szkół/placówek na rok szkolny 2018/2019

Niewłaściwy tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego: załącznik nr 1 (zajęcia rewalidacyjne), załącznik nr 2 (inne nazewnictwo zajęć edukacyjnych) Podstawa prawna - rozporządzenie MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. z 2017 r., poz. 703) - rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. z 2012 r., poz. 204 ze zm.)

pomocy nauczyciela - § 7 ust 2, Brak zatrudnienia: nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne - § 7 ust. 1 i 2, pomocy nauczyciela - § 7 ust 2, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Podstawa prawna - rozporządzenie MEN z dnia 9.08.2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.)

Brak uwzględnienia: obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanego z uczniami - § 9 ust. 1 pkt 3, w tygodniowym wymiarze godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanego z uczniem wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych - § 7 ust. 1 Podstawa prawna - rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017, poz. 1616) - rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2014, poz. 1157 ze zm.)

Brak uwzględnienia zajęć doradztwa zawodowego dla uczniów klasy VIII szkoły podstawowej w wymiarze minimum 10 godzin w roku. Podstawa prawna – załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. z 2017 r., poz. 703)

liczba uczniów w oddziałach niezgodna z liczbą określoną w § 6 ust. 5. W zakresie organizacji kształcenia w szkole specjalnej oraz oddziale specjalnym zorganizowanym w szkole ogólnodostępnej: organizacja nauczania w klasach łączonych bez zachowania zasady określonej w § 13 ust. 3, tj. niełączenia klas z różnych etapów edukacyjnych, liczba uczniów w oddziałach niezgodna z liczbą określoną w § 6 ust. 5. Podstawa prawna - rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017 r. poz. 649 ze zm.)

Przekroczenie liczby wychowanków w grupie wychowawczej - § 39 ust Przekroczenie liczby wychowanków w grupie wychowawczej - § 39 ust. 2 pkt 1. Niezatrudnienie psychologa i pedagoga w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym - § 40. Podstawa prawna - rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz. U. z 2017 r., poz. 1606)

Przydzielenie godzin ponadwymiarowych dyrektorowi, wicedyrektorowi oraz nauczycielom zajmującym stanowiska kierownicze - art. 42 ust. 6a. Przekroczenie ½ tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin ponadwymiarowych (nauczyciel) - art. 35 ust. 1. Podstawa prawna - ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r., poz. 967)

Przydzielenie zajęć z wychowawcą nauczycielowi religii. Przydzielenie nauczycielowi w ramach tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niebędących zajęciami dydaktycznym, wychowawczym lub opiekuńczymi. Podstawa prawna - rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. z 2012 r., poz. 204 ze zm.) Przydzielenie zajęć z wychowawcą nauczycielowi religii. Podstawa prawna - rozporządzenie MEN z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobów organizowania nauki religii w szkołach publicznych (Dz. U. z 1992 r., Nr 36, poz. 155 ze zm.)

Zaplanowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w oddziałach przedszkolnych w formie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, które nie są form wskazaną dla oddziałów przedszkolnych i przedszkoli - § 6 ust. 1 Podstawa prawna - rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1591 ze zm.)

Spostrzeżenia: Nazywanie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych zajęciami wyrównawczymi. Brak rozróżnienia zajęć nauczania indywidulanego (orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego) od zajęć realizowanych indywidualnie z uczniem (orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – IPE-T), zajęć rewalidacyjnych (np. niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym) od zajęć rewalidacyjno-wychowawczych (upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim). Niewskazanie tygodniowego wymiaru godzin do dyspozycji dyrektora szkoły dla poszczególnych oddziałów i ich przeznaczenia.

Kwalifikacje nauczycieli

Rozporządzenia regulujące kwalifikacje nauczycieli: rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r., poz. 1575); rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) - § 7; rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 sierpnia 2018 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1675) - § 10; rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz.U. 2010 r., Nr 244, poz. 1626 ze zm.) - § 10; rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2017, poz. 1644) - § 10.

oraz nauczycielowi na stanowisku psychologa. Nieprawidłowości dotyczyły przydziału nauczycielom następujących zajęć: wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, gimnastyki korekcyjnej, kształcenia zawodowego praktycznego, zajęć opiekuńczych i wychowawczych w internacie, edukacji dla bezpieczeństwa, techniki, biologii, muzyki, plastyki, przyrody; wiedzy o społeczeństwie; języka polskiego oraz nauczycielowi na stanowisku psychologa.

Wykaz kadry pedagogicznej rok szkolny …………

Imię nazwisko nauczyciela Nauczany przedmiot/rodzaj prowadzonych zajęć – wymiar godzin Wymiar godzin ogółem Wykształcenie Uczelnia Poziom wykształcenia Kierunek Specjalność/w zakresie Rok ukończenia Studia podyplomowe kursy kwalifikacyjne Uczelnia/ODN/inny podmiot Przygotowanie pedagogiczne: tak lub nie Uwagi np. obniżenie pensum na podstawie uchwały organu prowadzącego Imię i nazwisko nauczyciela Matematyka -10   Zajęcia świetlicowe – 15 10/18 15/26    27/21 (zgodnie z art. 42 ust. 5c KN) Uniwersytet Warszawski - licencjat Kierunek - matematyka Specjalność – nauczycielska (2005 r.) Uniwersytet Warszawski - magister Kierunek – matematyka Specjalność – zastosowanie matematyki w informatyce (2007 r.) Uniwersytet Łódzki - studia podyplomowe w zakresie fizyki (2012 r.) Uniwersytet Łódzki – studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej (2012 .) MSCDN – kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą (2013 r.) np. informacja umieszczana przy nauczycielach pełniących stanowiska kierownicze

Przykład zmiany do arkusza organizacji szkoły/placówki

Informacja – powód wprowadzenia zmian, np.: przyznanie przez organ prowadzący dla oddziału klasy Vb dodatkowo 2 godzin tygodniowo, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania dla ucznia klasy IV, rozdysponowanie godzin do dyspozycji dyrektora szkoły.

Imię i nazwisko nauczyciela Wykształcenie: Uczelnia Poziom wykształcenia Kierunek Specjalność/w zakresie Rok ukończenia Studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne Uczelnia/ośrodek doskonalenia nauczycieli/inny podmiot Przygotowanie pedagogiczne: tak / nie Przed zmianą Po zmianie Wpisujemy imię i nazwisko nauczyciela Kopiujemy z tabeli Wykaz Kadry pedagogicznej - rok szkolny ……… Uniwersytet Warszawski licencjat Kierunek - matematyka Specjalność – nauczycielska (2005 r.) Uniwersytet Warszawski magister Kierunek – matematyka z informatyką Specjalność – zastosowanie matematyki w informatyce (2007 r.) Kopiujemy z tabeli Wykaz Kadry pedagogicznej - rok szkolny ……… Uniwersytet Łódzki - studia podyplomowe w zakresie fizyki (2012 r.) Uniwersytet Łódzki – studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej (2012 .) MSCDN – kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą (2013 r.)  Kopiujemy z tabeli Wykaz Kadry pedagogicznej Tak Matematyka – 10 godz. Zajęcia świetlicowe – 15 godz. – 10 godz. Zajęcia rewalidacyjne – 2 godziny  

Dziękuję za uwagę