Awans zawodowy na nauczyciela mianowanego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
KATARZYNA ZACZYŃSKA – SZYCH Prezentacja dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego Kraków …
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 3 im
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Sześciolatek idzie do szkoły
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Programy nauczania.
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Zmiany w systemie oświaty – co dla nas oznaczają?
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
KODEKS.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Awans zawodowy nauczyciela
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Nowe rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Awans zawodowy na nauczyciela mianowanego Wpisujemy swoje imię i nazwisko Opracował:

Specyfika mojej szkoły Opisujemy warunki środowiskowe, w jakich funkcjonuje szkoła. Krótko charakteryzujemy uczniów i ich indywidualne możliwości i potrzeby.

Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego 1) uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; Np. realizacja projektów, które przyczyniły się do podnoszenia jakości pracy szkoły organizowanie konkursów / zawodów uczniowskich – sukcesy sukcesy, przygotowanie uczniów do konkursów, turniejów itp. efekty wychowawcze - przedstawienie teatralne w Domu Spokojnej Starości: „Złota jesień”, prowadzenie akcji charytatywnych, festynów, karty zachowania, konkursu: Damy i rycerze, akcja Starszy brat, starsza siostra

Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego §7 ust.2 pkt 2 umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej; Np. indywidualizacja pracy – dziecko z niedosłuchem, ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera wprowadzenie kontraktu z uczniem, kodeksu klasowego rozwiązywanie problemów wychowawczych- integrowanie zespołu klasowego praca z uczniem o specjalnych potrzebach: z niepełnosprawnoscią, z dysleksją, z chorobami psychosomatycznymi, niedosłuchem, z uczniem niedostosowanym, z zaburzeniami zachowania, z ADHD praca z uczniem o specjalnych potrzebach: praca z uczniami zdolnymi, uzdolnionymi, rozwijanie zainteresowań, uzdolnień 2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego §7 ust.2 pkt 3 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia Np.: stosowanie gier dydaktycznych realizacja projektu edukacyjnego wykorzystanie metody stacji zadaniowych stosowanie debaty oksfordzkiej stosowanie metody stolików eksperckich metody Carla Orffa, Montessori, planu daltońskiego, Froebla 3) umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego §7 ust.2 pkt 4 umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy Np.: ewaluacja WZO, PZO analizowanie prowadzonych przez siebie zajęć, wnioskowanie, doskonalenie pracy zasięganie opinii uczniów, rodziców na temat własnej pracy wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej, analizowanie wyników egzaminów zewnętrznych, promocji, wymagań edukacyjnych (efektów), dokonywanie zmian w pracy dydaktycznej, w związku z analizą 4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;

Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego §7 ust.2 pkt 5 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego; prowadzenie wykładów, szkoleń, warsztatów dla nauczycieli w ramach WDN prowadzenie lekcji otwartych publikowanie na stronach szkoły sprawdzianów, zadań, ćwiczeń, scenariuszy prowadzenie lekcji dla nauczycieli stażystów,

Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego §7 ust.2 pkt 6 umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych problematyka środowiska lokalnego: bezrobocie, eurosieroctwo, alkoholizm, brak aspiracji edukacyjnych, motywacji, bezradność społeczna, intelektualna, egoizm i egocentryzm dzieci z domów zamożnych, roszczeniowe zachowania dzieci i rodziców, oszustwa, przymus pracy, opieki nad młodszym rodzeństwem, problematyka społeczna i cywilizacyjna: agresja fizyczna, słowna, uzależnienia od nikotyny, narkotyków, alkoholu, od komputera i Internetu, przestępstwa w sieci – znęcanie, wyszydzanie, obrażanie, znęcanie się psychiczne, bulimia, anoreksja, samobójstwa,

Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego §7 ust.2 pkt 7 umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż; aktywne uczestnictwo w tworzeniu podstawowych dokumentów szkolnych (system oceniania, program wychowawczy, plan rozwoju szkoły, regulaminy), pozyskiwanie środków dla szkoły/oświaty (wnioski do fundacji, sponsorzy),

Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego §7 ust.2 pkt 8 umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych. korzystniu z e – podręczników Korzystanie z dysku Google lub tworzenie i udostępnianie chmury Wykorzystaniu różnych aplikacji na zajęciach z uczniami.

Koncepcja dalszego rozwoju zawodowego Np.: W kolejnych latach planuję: Udoskonalić umiejętność tworzenia stron internetowych, Ukończyć studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, Ukończyć kurs egzaminatora, itp.

Dziękuję za uwagę