SZACUNEK+ZUFANIE
Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem. Szukamy narzędzi, metod pracy, które rozwijają potencjał i zainteresowania uczniów. Pragniemy kształtować ludzi pewnych siebie i umiejących radzić sobie we współczesnym świecie. Tutoring pozwala na indywidualną pracę z uczniem, poszukiwanie rozwiązań i praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej na zajęciach.
Przez okres 5 miesięcy 22 osoby miały okazję i przyjemność „przetestować na sobie” narzędzia tutorskie.
rozwijać pasje i zainteresowania, wzmacniać mocne strony, zastanawiać się nad ścieżkami własnego rozwoju, przełamywać własne ograniczenia, odkrywać swój potencjał, wyznaczać sobie cele i je realizować.
TUTORING to metoda pracy, w której uczeń (TUTIK) ma czas na systematyczne, indywidualne rozmowy z wybranym przez siebie TUTOREM, spotkania odbywają się co najmniej raz na dwa tygodnie i trwają około godziny, TUTORZY posiadają swoje wizytówki na stronie szkoły, gdzie przyszli TUTIKOWIE mogą wybrać swojego mistrza, TUTIK pracuje indywidualnie nad wybranym przez siebie obszarem lub tematem, który go interesuje.
kontrakt, tabela wartości, metaplan, sklep talentów, mowa pogrzebowa, pogadanka o wartościach, docenianiu życia codziennego, klepsydra, filmy edukacyjne, pytania coachingowe, lista talentów wg. Gallupa, rozmowa, wyjścia poza mury szkoły.
MARCIN MARCIN WERONIKA OLIWIA NATALIA
Zbudowanie więzi miedzy tutorem, a tutikiem. Wzrost samooceny, zarówno u tutika, jak i tutora. Nabycie doświadczenia w pracy tutora. Rozwój potencjału ucznia. Odkrycie mocnych i słabych stron. Rozwinięcie umiejętności dążenia do osiągnięcia zamierzonych celów. Samodyscyplina.
Kontynuowanie procesu wprowadzania tutoringu w szkole. Poszukiwanie inspiracji i innowacyjnych narzędzi tutorskich. Upowszechnianie tutoringu w środowisku lokalnym.
PAULINA ELIKS