SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TUTORING W PRACY NAUCZYCIELA
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice
Indywidualne Plany Działania
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Wyrównywanie szans edukacyjnych
E-Portfolio.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Młodzieżowa przedsiębiorczość
,,Pasje gimnazjalistów”
Stopnie Harcerskie.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. edycja tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange Warszawa, 6 marca 2013.
Nowe formy rozwoju i edukacji – tutoring, mentoring, coaching
Optymistyczne Przedszkole
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Indywidualne Plany Działania
Niniejsza prezentacja została zredagowana przez zespół Instytut Tutoringu Szkolnego. Stanowi własność intelektualną Instytutu i jest adresowana wyłącznie.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
KLASA Społeczno-prawna
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Szkoła z mocą zmieniania świata!
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

SZACUNEK+ZUFANIE

 Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod pracy, które rozwijają potencjał i zainteresowania uczniów.  Pragniemy kształtować ludzi pewnych siebie i umiejących radzić sobie we współczesnym świecie.  Tutoring pozwala na indywidualną pracę z uczniem, poszukiwanie rozwiązań i praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej na zajęciach.

Przez okres 5 miesięcy 22 osoby miały okazję i przyjemność „przetestować na sobie” narzędzia tutorskie.

 rozwijać pasje i zainteresowania,  wzmacniać mocne strony,  zastanawiać się nad ścieżkami własnego rozwoju,  przełamywać własne ograniczenia,  odkrywać swój potencjał,  wyznaczać sobie cele i je realizować.

 TUTORING to metoda pracy, w której uczeń (TUTIK) ma czas na systematyczne, indywidualne rozmowy z wybranym przez siebie TUTOREM,  spotkania odbywają się co najmniej raz na dwa tygodnie i trwają około godziny,  TUTORZY posiadają swoje wizytówki na stronie szkoły, gdzie przyszli TUTIKOWIE mogą wybrać swojego mistrza,  TUTIK pracuje indywidualnie nad wybranym przez siebie obszarem lub tematem, który go interesuje.

 kontrakt,  tabela wartości,  metaplan,  sklep talentów,  mowa pogrzebowa,  pogadanka o wartościach, docenianiu życia codziennego,  klepsydra,  filmy edukacyjne,  pytania coachingowe,  lista talentów wg. Gallupa,  rozmowa,  wyjścia poza mury szkoły.

 MARCIN MARCIN  WERONIKA  OLIWIA  NATALIA

 Zbudowanie więzi miedzy tutorem, a tutikiem.  Wzrost samooceny, zarówno u tutika, jak i tutora.  Nabycie doświadczenia w pracy tutora.  Rozwój potencjału ucznia.  Odkrycie mocnych i słabych stron.  Rozwinięcie umiejętności dążenia do osiągnięcia zamierzonych celów.  Samodyscyplina.

 Kontynuowanie procesu wprowadzania tutoringu w szkole.  Poszukiwanie inspiracji i innowacyjnych narzędzi tutorskich.  Upowszechnianie tutoringu w środowisku lokalnym.

PAULINA ELIKS