Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Advertisements

Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania
PROJEKT INTERNATIONAL VILLAGE
Co to jest spacer edukacyjny?
Programowanie z eTwinning
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Klasa dziennikarska – I A
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Informacja o maturze w 2018 roku
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
Extra wyzwanie dla wszystkich!
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Europejskie praktyki zawodowe uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku gwarancją sukcesu na rynku pracy.
I Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyspiańskiego w Szubnie
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Reforma Edukacji
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Nauczanie dwujęzyczne
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
3D students – dialoGue, democracy,digital
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
CV Liceum Ogólnokształcące
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania Oferta edukacyjna dla uczniów klas VI od roku szkolnego 2018/19 Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania z języka angielskiego

„Discover English Speaking World” – Tytuł innowacji: „Discover English Speaking World” – elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych. Autor: mgr Aneta Miszczyńska

innowacja programowo-organizacyjna z 3 obowiązkowych godzin do Rodzaj innowacji: innowacja programowo-organizacyjna Program nauczania języka angielskiego zostaje poszerzony o nowe treści, zmienia się również organizacja nauczania języka – z 3 obowiązkowych godzin do 5 w klasach VI, VII, VIII.

Nauka języka angielskiego prowadzona będzie w wymiarze 5 godzin tygodniowo: - 3 godziny zajęć przeznaczonych na realizację podstawy programowej, -2 godziny przeznaczone na realizację innowacji pedagogicznnej. Absolwenci grupy z rozszerzonym programem nauczania języka angielskiego otrzymają wpis na świadectwie ukończenia szkoły dotyczący realizacji innowacji pedagogicznej.

Zajęcia dla uczniów są bezpłatne, koszty innowacji ponosi organ prowadzący szkołę – Gmina Klucze. Szkoła będzie pozyskiwać dodatkowe środki na realizacje działań w ramach innowacji (np. wizyty lektorów anglojęzycznych, zakup materiałów dydaktycznych, szkolenia).

Fundusze pozyskane na rok szkolny 2017/18: -Szkoła pozyskała fundusze na szkolenia nauczycieli z programu ERASMUS + Akcja: Mobilność kadry edukacyjnej. Tytuł projektu: „Innowacje pedagogiczne kluczem do nowoczesnej edukacji”. Autorka innowacji otrzymała stypendium na Uniwersytecie Gonzaga w USA z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Nowe doświadczenia i umiejętności przełożą się na wyższą jakość pracy.

Odbiorcy innowacji: Innowacja skierowana jest do uczniów o wysokich kompetencjach językowych, chcących rozwijać swoje zainteresowania w zakresie nauki języka oraz poszerzania wiedzy o krajach anglojęzycznych. Liczebność grupy innowacyjnej: 24 osoby. W przypadku większej ilości chętnych zostanie przeprowadzona rekrutacja.

Cele innowacji: - wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia, - rozwijanie pasji językowych, - rozwijanie wszystkich umiejętności językowych z naciskiem na komunikatywną znajomość języka, - uatrakcyjnienie sposobu nauczania języka, -wzbogacenie wiedzy na temat krajów anglojęzycznych, - zwiększenie szans edukacyjnych w kolejnych etapach edukacji.

Zakres innowacji: Treści innowacji pedagogicznej: Innowacja obejmować będzie zagadnienia z zakresu wiedzy o krajach anglojęzycznych oraz rozwijać wszystkie kompetencje językowe: mówienie, rozumienie ze słuchu, pisanie oraz czytanie. Szczególny nacisk będzie położony na umiejętności komunikatywne (mówienie) w języku obcym.

Główne obszary innowacji: Wiedza o krajach anglojęzycznych, min.: Wielkiej Brytanii, USA, Australii i Nowej Zelandii. Zagadnienia: Ustrój, podział administracyjny, geografia, przyroda, historia, atrakcje turystyczne, święta i festiwale, sport, kuchnia, edukacja, literatura i sztuka, nauka, kultura, film, muzyka, transport, technologie, środki masowego przekazu, styl życia.

Podczas realizacji dodatkowych godzin uczniowie będą mieli możliwość pogłębiania wiedzy i rozwijania swoich zainteresowań dzięki różnorakim metodom aktywizującym oraz technikom multimedialnym. Istotnym elementem innowacji będzie stwarzanie możliwości praktycznego wykorzystania swoich umiejętności językowych.

Procedury osiągania celów: - metoda komunikatywna, - metoda projektu, - prezentacje, -korzystanie z multimediów, - techniki dramowe, -praca z wykorzystaniem gier, piosenek, oraz tekstów oryginalnych, -praca ze słownikiem, - kontakt z autentycznym językiem. Zasady pracy: -praca indywidualna, w parach w zespołach.

Dla uczniów realizujących innowację przewiduje się dodatkowe formy nauki języka: - zajęcia z native speakers, - warsztaty z wolontariuszami anglojęzycznymi (stacjonarne oraz wyjazdowe), - wyjazdy na obozy językowe w kraju i za granicą, - współpraca z rówieśnikami ze szkół z różnych krajów europejskich, - realizowanie projektów międzynarodowych, - wycieczki edukacyjne.

Wymogi edukacyjne dotyczące treści innowacyjnych: Zajęcia w obrębie innowacji stają się zajęciami obowiązkowymi i efekty nauczania podlegają ocenie. Uczniowie oraz rodzice zostaną zapoznani ze szczegółowymi wymogami edukacyjnymi dotyczącymi innowacyjnych treści.

Ewaluacja zajęć: Ewaluacji podlegać będą: - stopień realizacji programu innowacyjnego, - skuteczność metod i form pracy, - stopień atrakcyjności i użyteczności programu dla jego uczestników, - atrakcyjność programu według oceny rodziców. Narzędzia służące do ewaluacji: - rozmowy z uczniami, - obserwacja pracy i zaangażowania uczestników programu, - analiza efektów pracy uczniów, - ankieta skierowana do uczniów, - ankieta skierowana do rodziców.

Materiały edukacyjne: -materiały przygotowane przez nauczyciela, - mapy, ilustracje, plansze, plakaty, - prezentacje, - teksty i materiały autentyczne, - materiały internetowe, -płyty CD, filmy DVD lub dostępne w Internecie - programy edukacyjne, - tablica multimedialna, - karty obrazkowe (flashcards), - easy readers – lektury w uproszczonej wersji językowej, -planszowe gry dydaktyczne, - słowniki dwujęzyczne, literatura pomocnicza.

Prezentacja działań uczniów: -gazetka szkolna redagowana przez uczniów, -gablota grupy językowej, -podstrona na stronie www szkoły, -indywidualne portfolio ucznia, które zawierać będzie jego prace (prace pisemne, prezentacje, projekty).

Profil ucznia po realizacji innowacji: Uczeń potrafi komunikować się w języku angielskim: Dzięki znajomości języka angielskiego uczeń potrafi z powodzeniem i pewnością siebie komunikować się w języku angielskim. Nowa wiedza i nabyte umiejętności zwiększają jego szanse edukacyjne. Uczeń jest ciekawy świata: Uczeń potrafi rozbudzić w sobie ciekawość świata; nabywa umiejętności niezbędne do poszerzania swoich horyzontów, aktywnie i chętnie uczy się, co przynosi mu wiele satysfakcji. Pracuje efektywnie i chętnie współpracuje z innymi. Uczeń jest otwarty: Uczeń rozumie i docenia kulturę oraz historię swojego kraju jednocześnie będąc otwartym na wartości, tradycje i kulturę innych osób i społeczeństw.

Nasze doświadczenia w zakresie innowacyjnego nauczania języka angielskiego: -ciągła realizacja projektów edukacyjnych z zakresu nauczania języka angielskiego, -współpraca z wolontariuszami oraz native speakerami, -współpraca z instytucjami wspomagającymi nauczanie języków obcych, -organizowanie warsztatów językowych dla uczniów, -organizowanie zajęć wakacyjnych dla uczniów, -pozyskiwanie środków finansowych na wzbogacanie bazy dydaktycznej, -ciągłe podnoszenie kwalifikacji nauczycieli języka angielskiego, -nawiązywanie nowych kontaktów w celu podnoszenia jakości nauczania języka angielskiego, -organizowanie konkursów szkolnych, gminnych oraz wydarzeń edukacyjnych.

Realizacja projektów edukacyjnych

Spotkania z native speakers

Obozy i warsztaty językowe w czasie wakacji i ferii

Zajęcia wakacyjne

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ