Modele wsparcia uczelni w celu zwiększenia ich dostępności  dla osób z niepełnosprawnościami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Efekty kluczowych działań i form wsparcia
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Międzywydziałowe Koło Naukowe EuroProjekt
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Animatorzy społeczni na rzecz
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
2012 Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa, 23 października 2012 r. Stan wdrażania działania.
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Praktyki zagraniczne IAESTE
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Centrum Współpracy Międzynarodowej Politechniki Warszawskiej
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Projekt współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa.
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
O budowaniu stabilności finansowej organizacji w oparciu o granty z funduszy publicznych Robert Kawałko Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.
Lubelski Park Naukowo-Technologiczny S.A. w transferze wiedzy.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
1 7 Program Ramowy Zasady uczestnictwa.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Od kompleksowej diagnozy sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce do nowego modelu polityki społecznej wobec niepełnosprawności Projekt badawczy Prof.
Studenckie Koło Naukowe AGH
Jak robić to efektywnie?
Prezentacja przygotowana na podstawie : Małgorzata Marcińska Podsekretarz Stanu - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Piła, maj 2014 r.
Pełnosprawny Student VIII
Obowiązki uczelni w zakresie dostępności serwisów internetowych Piotr Witek Utilitia.pl Ten utwór jest dostępny na licencji Creative.
MIĘDZYNARODOWE PROJEKTY EDUKACYJNE W LATACH DZIAŁ DS. OBCOKRAJOWCÓW I WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ.
Strefowy Klaster Edukacyjny.
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Gdańsk, Podsumowanie z prac Regionalnej Sieci Tematycznej dla Województwa Pomorskiego w II półroczu 2014 roku w odniesieniu do wdrażania projektów.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Propozycja kryteriów szczegółowych wyboru finansowanych operacji dla Działania 2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
Instrumenty wsparcia dla dolnośląskiego rynku pracy w perspektywie finansowej 2014 – 2020 Wrocław – październik, 2015 r.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju 1 Droga urynkowienia wynalazków – stan prawny, zasady finansowania Leszek Grabarczyk Warszawa, 19 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Projekt zwiększenia dotacji na zadania związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami Aleksander.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Dostępność informacji dla osób z niepełnosprawnościami Mikołaj Rotnicki Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r.
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych” Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Główne założenia konkursu w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
Działalność Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą w latach / 34 Dział Nauki 2 / 34 Środki na utrzymanie potencjału badawczego łącznie.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Dualne kształcenie zawodowe
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Organizacja systemu wsparcia na poziomie ponaduczelnianym
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

Modele wsparcia uczelni w celu zwiększenia ich dostępności  dla osób z niepełnosprawnościami Kraków, Pałac Krzysztofory, Rynek Główny 35, 10.12.2018 Ireneusz Białek, Kierownik Działu ds. Osób Niepełnosprawnych XII edycja Konferencji „Pełno(s)prawny Student”

Ireneusz Białek Kierownik Działu ds. Osób Niepełnosprawnych UJ Doradca Narodowego Centrum Badań i Rozwoju Ashoka Fellow 2017

Dostępna uczelnia – ścieżka maxi Wysokość grantu – do 15 mln zł. Czas trwania – do czterech lat, nie później niż do 31 października 2023 r. Projekty dla uczelni wiodących w zakresie wsparcia edukacyjnego. Wsparcie ze strony uczelni wiodących dla partnerów z mniejszym doświadczeniem.

Warunki uczestnictwa Jednostka ds. dostępności istnieje w uczelni od 5 lat, W uczelni od 3 lat studiuje przynajmniej 150 osób z niepełnosprawnościami, Uczelnia wypełnia zadania z 6 obszarów dostępności.

Maxi – jakie daje szanse? Uczelnia rozwija/udoskonala wsparcie edukacyjne w sześciu obszarach, Uczelnia projektuje nowe rozwiązania, w przyszłości możliwe do powielenia przez innych partnerów, Uczelnia oddziałuje społecznie, Uczelnia współpracuje z otoczeniem np. biznesowym w obszarze włączenia społecznego.

Cele Utworzenie centrów wiedzy w zakresie wsparcia edukacyjnego, dostępności i projektowania uniwersalnego, Wpływanie na zmiany otoczenia uczelni/społecznego w kierunku odpowiedzialności społecznej i zwiększania dostępności, Wpływanie na dostępność produktów i usług, Sieciowanie współpracy w zakresie dostępności na poziomie krajowym i europejskim.

Trwałość Minimum 3 lata utrzymanie rezultatów, Ugruntowanie standardu uczelni dostępnej/edukacji włączającej, Efekt synergii – wywołanie zmiany otoczenia w kierunku zwiększania dostępności.

Dział ds. Osób Niepełnosprawnych UJ Kontakt Ireneusz Białek Dział ds. Osób Niepełnosprawnych UJ ul. Mickiewicza 9A p. 410 31-120 Kraków +48 12 663 43 40 www.don.uj.edu.pl ireneusz.bialek@uj.edu.pl