COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Advertisements

Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Uczenie się przez całe życie - Comenius - Projekty wielostronne.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
COMENIUS COMENIUS - JAK TO WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO? W LUTYM 2011 r. UCZNIOWIE NASZEGO GIMNAZJUM ROZPOCZĘLI WSPÓŁPRACĘ MIĘDZYNARODOWĄ.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Projekt : "Trening czyni mistrza-kreujemy przyszłość zawodową uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim" Projekt: „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Aktywny RODZIC.
Programowanie z eTwinning
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
MAM PRAWO WIEDZIEC I DZIAŁAĆ!
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
ASYSTENTURA COMENIUSA
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Terra Community and Ethics for the future
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
- efektywne wsparcie doradcze
Szkoła Promująca Zdrowie
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
SPRAWOZDANIE Projekt „Ucz się i nauczaj” realizowany w ramach Programu Erasmus Plus przez Zespół Szkół nr 3 w Zamościu w terminie r r.
Program profilaktyczno-wychowawczy
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
3D students – dialoGue, democracy,digital
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Synergia Erasmus+ eTwinning. Synergia Erasmus+ eTwinning.
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Aktywny RODZIC.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Program Edukacja (MF EOG )
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ

Program COMENIUS ma na celu: wzmacnianie jakości i europejskiego wymiaru kształcenia nauczycieli, wspieranie poprawy metod dydaktycznych i zarządzania szkołami, rozwijanie wśród uczniów i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich, pomaganie młodym ludziom w zdobyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego.

Udział w Partnerskim Projekcie Szkół umożliwia kontakt z instytucjami i nauczycielami pracującymi w różnych systemach edukacji, co pozwala na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych, zdobycie nowych umiejętności, rozwój zawodowy kadry, zacieśnienie współpracy z rodzicami i społecznością lokalną. Jest szansą dla szkoły na wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej. Partnerskie Projekty Szkół zakładają współpracę uczniów i nauczycieli z różnych krajów nad jednym lub kilkoma obszarami wspólnych zainteresowań.

WIZYTA PRZYGOTOWAWCZA GRUDZIEŃ 2011 W celu realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z innych krajów europejskich. W grudniu 2011 roku w przedszkolu Gradinita Agricola w miejscowości Bacau w Rumunii odbyła się wizyta przygotowawcza, której celem było opracowanie przyszłego projektu. Gradinita Agricola

W wizycie uczestniczyli koordynatorzy ze szkół z Rumunii, Hiszpanii, Włoch, Grecji, Walii i Polski. Podczas wizyty przygotowawczej nauczyciele opracowali założenia przyszłego projektu. Gradinita Agricola

Kolejnym krokiem było złożenie stosownej aplikacji w lutym 2012 roku Kolejnym krokiem było złożenie stosownej aplikacji w lutym 2012 roku. Po dopełnieniu wszystkich formalności trzeba było cierpliwie czekać na wyniki. Wreszcie, w lipcu bieżącego roku okazało się, że nasz wniosek został zaakceptowany i otrzymaliśmy dofinansowanie na realizację projektu.

WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ WHY DO I LOVE MY COUNTRY? Czas trwania projektu to dwa lata: 2012 – 2014. Językiem komunikacji jest język angielski.

NASI PARTNERZY HISZPANIA - CEIP FEDERICO GARCIA LORCA TURCJA – OZEL ISTANBUL FATIH ILKOGRETIM OKULU WALIA – CEIRIOG JUNIOR SCHOOL WŁOCHY – D. D. CIRCOLO GIOVANNI XXIII

CELE PROJEKTU: umożliwienie uczniom nabycia większej świadomości o wartościach narodowych własnego kraju i regionu, a zarazem poznanie narodowych symboli i wartości innych krajów uczestniczących w projekcie, motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego jak i innych języków obcych, wprowadzenie europejskich aspektów edukacji oraz podniesienie jakości edukacji, wzbogacenie wiedzy o Europie, rozwijanie poczucia przynależności do Unii Europejskiej.

Miejsce, do którego należę. ROK PIERWSZY (2012-2013) Symbole mojego kraju. ROK DRUGI (2013-2014) Miejsce, do którego należę.