Projekty mobilności Kadry

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Erasmus+ Edukacja szkolna
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Erasmus+ Edukacja szkolna
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Podstawowe informacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej (Wniosek 201)
Zapis prezentacji:

Projekty mobilności Kadry Konkurs 2019 Akcja 1

Edukacja szkolna | Priorytety Żeby uzyskać dofinansowanie, projekt musi wpisywać się w co najmniej jeden priorytet horyzontalny lub co najmniej jeden priorytet sektorowy. Fot. Fotolia

Erasmus+ | Priorytety HORYZONTALNE Wspieranie osób w zdobywaniu i doskonaleniu umiejętności podstawowych i kompetencji kluczowych Włączenie społeczne Otwarte edukacja i innowacyjne praktyki w erze cyfrowej Wspieranie edukatorów Przejrzystość i uznawanie umiejętności i kwalifikacji Zrównoważone inwestycje, jakość i efektywność systemów kształcenia, szkolenia i na rzecz młodzieży Społeczna i edukacyjna wartość europejskiego dziedzictwa kulturowego

Edukacja szkolna | Priorytety sektorowe Ugruntowanie statusu zawodów nauczycielskich ugruntowanie statusu zawodu nauczyciela poprzez uatrakcyjnienie i zróżnicowanie kariery zawodowej; wspomaganie procesów selekcji, rekrutacji i oceny; wspieranie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli; ułatwienie mobilności nauczycieli; wsparcie n-li w opracowywaniu innowacyjnych metod nauczania i metod oceny; wzmacnianie roli przywództwa w kształceniu Promowanie kompleksowego podejścia do nauczania i uczenia się języków Zachęcanie i podnoszenie świadomości dot. znaczenia wczesnego rozpoczęcia nauki języka; rozwijanie wielojęzycznych opcji kształcenia, w szczególności w regionach przygranicznych i w regionach, gdzie mieszkańcy posługują się więcej niż jednym językiem, upowszechnienie wykorzystania nowych technologii celem wsparcia nauki języków; wspieranie włączenia elementu języka do różnych programów nauczania

Edukacja szkolna | Priorytety sektorowe Przeciwdziałanie wczesnemu kończeniu nauki, rozwiązywanie problemu uczniów z grup defaworyzowanych Zacieśnianie współpracy między wszystkimi członkami społeczności szkolnej oraz rodzicami; ułatwienie przechodzenia z jednego etapu edukacji na drugi; poprawa w zakresie oceniania i zapewnienia jakości. Zwiększenie dostępności do przystępnej cenowo, wysokiej jakości wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem podnoszenie jakości wczesnej opieki i edukacji, aby, dzięki wysokiemu poziomowi świadczonych usług, zapewnić wszystkim dzieciom dobry start oraz osiąganie odpowiednich efektów uczenia się.

Edukacja szkolna | Priorytety sektorowe Budowanie potencjału organizacji i uznawalność okresów nauki za granicą Uznawalność edukacji formalnej i kompetencji przekrojowych rozwiniętych poprzez kształcenie pozaformalne i nieformalne, np. poprzez: opracowywanie i rozpowszechnianie narzędzi i mechanizmów uznawalności; udostępnianie i promowanie najlepszych praktyk; budowanie administracyjnego potencjału szkół celem wsparcia uczestnictwa uczniów w transnarodowych projektach i wymianach; tworzenie trwałych partnerstw z instytucjami organizującymi międzynarodowe wymiany naukowe w obszarze kształcenia ogólnego

Cele projektu: Podniesienie poziomu oraz jakości pracy szkoły Podniesienie kompetencji zawodowych pracowników szkoły Realizacja mobilności zagranicznych pracowników szkoły Wdrożenie rozwiązań/wiedzy zdobytych w trakcie mobilności zagranicznych realizowanych w ramach projektu

Akcja 1 Mobilność kadry edukacji szkolnej Określenie potrzeb szkoły- utworzenie Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły Wybór uczestników projektu/rodzaju mobilności Przygotowanie Mobilność (realizacja wyjazdów zagranicznych) Wdrażanie nowych rozwiązań/wiedzy/metodologii Akcja 1 Mobilność kadry edukacji szkolnej Etapy realizacji projektu Ewaluacja projektu Upowszechnianie rezultatów projektu Przede wszystkim na to, co leży u podstaw dobrego projektu, czyli na EPRS i to jak zostały wpisane w niego potrzeby, braki, cele. Na ile sa one realne no zrealizowania przy tak dobranych uczestnikach, mobilnościach. Czy u podstaw tego projektu lezy gruntowne, dobre przygotowanie (jakie: językowe, kulturowe, organizacyjne) jak wybrano osoby do projektów? Czy to wszystko przekłada się na nadrzędny cel projektów KA101- na wdrożenie nowych rozwiązań, wiedzy stc. W szkole, czy gł. Beneficjent- placówka wnioskująca cos zyska na realizacji tego projektu?i czy wystarczy czasu zgodnie z przedstawionym harmonogramem na wdrozenie wiedzy? Czy zaplanowano upowszechnianie i ewaluację projektu?......

Ocena jakościowa wniosku Maksymalnie 100 punktów Wpływ projektu, upowszechnianie i wykorzystanie rezultatów Maksymalnie 30 punktów Jakość planu i jego realizacja oraz wdrażanie Maksymalnie 40 punktów Znaczenie projektu i jego adekwatność do potrzeb

Ocena jakościowa wniosku projekt jest zgodny z celami i priorytetami akcji projekt identyfikuje i koncentruje się na jasno określonych potrzebach oraz celach szkoły cele mobilności są odzwierciedleniem potrzeb określonych w Europejskim Planie Rozwoju Szkoły projekt przyczyni się do rozwoju nowych, ulepszonych metod nauczania oraz umożliwi wprowadzenie innowacyjnego podejścia do nauczania Znaczenie projektu i jego adekwatność do potrzeb Maksymalnie 30 pkt.

Ocena jakościowa wniosku klarowność, kompletność i jakość wszystkich etapów realizacji spójność celów projektu z zaproponowanymi działaniami jakość Europejskiego Planu Rozwoju szkoły jakość przygotowania uczestników jakość praktycznych ustaleń, zarządzania i działań wspierających jakość przygotowania zapewnionego uczestnikom jakość ustaleń dotyczących uznawania i poświadczania efektów kształcenia uczestników oraz spójnego stosowania unijnych narzędzi przejrzystości i uznawalności Jakość planu i jego realizacja oraz wdrażanie Maksymalnie 40 pkt.

www.europass.org.pl Europass Inicjatywa Komisji Europejskiej umożliwiająca lepszą prezentację kwalifikacji i umiejętności zawodowych Portfolio 5 dokumentów funkcjonujących w takiej samej formie na obszarze całej Europy Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Krajowe Centrum Europass europass@frse.org.pl, tel. 22 463 15 10

Ocena jakościowa wniosku WPŁYW PROJEKTU: a) na uczestników i instytucje uczestniczące podczas i po zakończeniu realizacji projektu b) Na beneficjentów pośrednich - na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i/lub międzynarodowym jakość działań upowszechniających w projekcie, wewnątrz instytucji i poza nią jakość działań związanych z ewaluacją Wpływ projektu, upowszechnianie, wykorzystanie rezultatów Maksymalnie 30 pkt.

Kraje uprawnione do udziału w programie Erasmus+ w sektorze edukacji szkolnej Kraje programu

Organizacje uprawnione do udziału składające wniosek INDYWIDUALNIE (publiczne i niepubliczne) składające wniosek jako lider konsorcjum (publiczne i niepubliczne) przedszkola szkoły: podstawowe, szkoły ponadpodstawowe, artystyczne specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze młodzieżowe ośrodki wychowawcze młodzieżowe ośrodki socjoterapii ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze jednostki samorządu terytorialnego organy administracji rządowej prowadzące szkoły kuratoria oświaty SZKOŁY inne niepubliczne podmioty prowadzące szkoły

Organ Prowadzący właściwa Jednostka Samorządu Terytorialnego (szkoły/przedszkola publiczne) właściwy organ administracji rządowej (np. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego) niepubliczny podmiot prawny prowadzący szkołę/przedszkole (niepubliczne) np. fundacja, stowarzyszenie, spółka z o.o., kościelna osoba prawna spełniająca następujące warunki: z siedzibą na terytorium RP posiadająca osobowość prawną reprezentowana przez przedstawicieli prawnych zgodnie z formą reprezentacji prawnej określonej w dokumentach założycielskich (np. statut, KRS)

KONSORCJUM skład konsorcjum: lider konsorcjum + minimum dwie szkoły członkowie konsorcjum oraz lider muszą pochodzić z tego samego kraju programu każdy członek konsorcjum zobowiązany jest do wyrobienia indywidualnego kodu PIC Lider konsorcjum zobowiązany jest do załączenia do wniosku pełnomocnictwa (mandate) udzielonego przez każdego przez wchodzących członków konsorcjum

Organizacje nieuprawnione do Udziału przedszkola/szkoły, dla których organem prowadzącym jest: osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą spółka cywilna nie posiadająca odrębnej osobowości prawnej

Uprawnieni uczestnicy mobilności pracownicy szkół nauczyciele i osoby niebędące nauczycielami kadra zarządzająca i dyrektorzy szkół pozostała kadra pedagogiczna inspektorzy szkolni, doradcy szkolni, pedagodzy, psychologowie, itd. *spełniający następujące warunki: pozostający w stosunku pracy ze szkołą wysyłającą zaangażowani w strategiczny rozwój szkoły wysyłającej

Czas trwania projektu od 12 do 24 miesięcy (np. 13,18,20 miesięcy) Data rozpoczęcia projektu : od 01.06.2019 – 31.12.2019 Czas trwania mobilności edukacyjnych: od 2 dni do 60 dni (nie licząc okresu podróży) !do daty rozpoczęcia projektu w powyższym okresie należy dodać minimum 12 a maksymalnie 24 miesiące

typy mobilności edukacyjnych

Dofinansowanie projektu dla uczestnika mobilności dla szkoły koszty podróży wsparcie indywidualne (koszty utrzymania) opłata za udział w kursie (opcja) wsparcie osób ze specjalnymi potrzebami (opcja) wsparcie organizacyjne (np. administracja projektu, przygotowanie językowe uczestników, upowszechnianie rezultatów) koszty nadzwyczajne (uzyskania gwarancji bankowej lub wysokie koszty podróży uczestników)

Dofinansowanie projektu waluta: EURO forma: ryczałt koszty podróży – kwota w zależności od odległości wsparcie indywidualne: WYLICZANE NA PODSTAWIE stawek DOFINANSOWANIA dla akcji, kraju wyjazdu i czasu JEGO trwania opłata za udział w kursie: 70 EUR/dzień, maksymalnie 700 EUR na uczestnika w projekcie wsparcie organizacyjne: 350 EUR/mobilność wsparcie osób ze specjalnymi potrzebami: ustalane indywidualnie (jeśli uzasadnione, koszty rzeczywiste) koszty nadzwyczajne (uzyskania gwarancji bankowej lub wysokie koszty podróży uczestników) Budżet projektu: samo kalkulujący się we wniosku

WNIOSKOWANIE termin składania wniosków 5 luty 2019 r. (do godz. 12.00 czasu brukselskiego) WNIOSEK (WeBform) składany elektronicznie (on-line) do Polskiej Narodowej agencji w polskiej wersji językowej Składany samodzielnie przez szkołę lub przez lidera konsorcjum w imieniu członków konsorcjum tylko jeden wniosek może zostać złożony przez jednego wnioskodawcę do wniosku obowiązkowo muszą zostać załączone wymagane instrukcją wnioskowania dokumenty Niezbędne jest posiadanie kodu PIC przez każdą organizację wnioskującą (w tym przez lidera konsorcjum i każdego z jego członków)

Jakie dokumenty należy przeczytać przed złożeniem wniosku? Zaproszenie do składania wniosków 2019 – Program Erasmus+ Przewodnik po programie Erasmus+ 2019 Przewodnik dla ekspertów Instrukcja wypełnienia wniosku Instrukcja rejestracji organizacji w Portalu Uczestnika (URF) Wzór formularza wniosku dla akcji KA1 Edukacja szkolna

Gdzie znaleźć dokumenty, informacje, katalog kursów i partnerów ? Strona internetowa Komisji Europejskiej http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/index_en.htm Strona internetowa Narodowej Agencji http://erasmusplus.org.pl SchoolEducationGateway – europejski portal programu Erasmus+ dla Edukacji szkolnej http://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/tools.htm Strona internetowa programu eTwinning http://www.etwinning.pl/

Statystyki Liczba umów/Wniosków KA1 SE latach 2014-2018

Statystyki Liczba mobilności realizowanych w latach 2014-2018

Statystyki WskaŹnik skuteczności / Success rate 2014-2018

Statystyki Budżet Akcji KA1 Edukacja szkolna w latach 2014-2018

Statystyki Liczba Wniosków - podział na Województwa

Przykład Dobrej praktyki Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Goleszynie z siedzibą w Białyszewie Okres trwania projektu: czerwiec 2016 – sierpień 2018 6 osób uczestniczyło w kursach językowych w Wielkiej Brytanii i na Malcie

Cele projektu Głównym celem projektu było podniesienie kompetencji językowych nauczycieli tak, aby mogli nauczać przedmiotów z elementami języka angielskiego Drugim priorytetem było poznanie innowacyjnych metod nauczania w szczególności nowoczesnych technologii Projekt skupiał się również na kształtowaniu wśród młodzieży szkolnej podstawy przedsiębiorczości, kreatywności a także tolerancji i poszanowania różnorodności

Rezultaty projektu Nauczyciele zyskali nowe kompetencje językowe i metodyczne Język angielski nauczany jest od pierwszej klasy szkoły podstawowej Wprowadzono elementy języka angielskiego w nauczaniu przedmiotowym Nauczyciele korzystają z nowoczesnych metod nauczania Rozwój placówki w zakresie współpracy międzynarodowej

Rezultaty projektu Nauczyciele opracowali program oparty na narodowych świętach w krajach anglojęzycznych, który zaczęli stopniowo wdrażać w szkole Uczniowie szkoły przygotowywali imprezy związane z krajami anglojęzycznymi, prezentacje multimedialne, konferencje i konkursy szkolne oraz międzyszkolne

ERASMUS+ EDUKACJA SZKOLNA TEL. 22 46 31 040 se@erasmusplus.org.pl

Zapraszamy do odwiedzenia stoisk informacyjnych i punktów eksperckich! Dziękujemy za uwagę Zapraszamy do odwiedzenia stoisk informacyjnych i punktów eksperckich!