Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Present Simple vs. Present Continuous
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Present simple vs Present continuous
Matura podstawowa z języka angielskiego.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Present continuous tense
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
CZAS PAST SIMPLE.
Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
„Usłyszysz dwukrotnie…” pierwsza część sprawdzianu szóstoklasisty z języka angielskiego to nie tylko słuchanie Małgorzata Brodzisz.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2015 POZIOM PODSTAWOWY
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
Zasady pisania listu nieformalnego
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian szóstoklasisty
Matura 2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Much, many, a lot of, some,any
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
CZAS PRESENT CONTINUOUS
Tworzenie własnego tekstu: zaproszenie
klasa II moduł 27 PEOPLE WHO HELP
Wyrażanie przyszłości w języku angielskim
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Egzamin ósmoklasisty Harmonogram:
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
uczniów klas 8a i 8b oraz IIIa i IIIb
Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Informacje ogólne o egzaminie
Zapis prezentacji:

Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego Opracowała mgr Marta Fabiś

Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego. Czas: 90 min Części egzaminu: •Rozumienie ze słuchu •Znajomość funkcji językowych •Rozumienie tekstów pisanych •Znajomość środków językowych •Wypowiedź pisemna.

Rozumienie ze słuchu Trwa ok. 20–25 minut (całe nagranie z dwukrotnie odczytanymi tekstami, poleceniami i przerwami na wykonanie zadań)

Rozumienie ze słuchu Typy zadań: 1. Zadania zamknięte: wybór wielokrotny dobieranie 2. Zadania otwarte: zadanie z luką/lukami odpowiedzi na pytania

Słuchanie – przykład zadania otwartego. Zadanie 4. (0–4) Usłyszysz dwukrotnie wywiad ze zwyciężczynią programu Masterchef Junior. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu uzupełnij luki 4.1.–4.4. w poniższej notatce. Luki należy uzupełnić w języku angielskim. MASTERCHEF WINNER: ADDISON SMITH started cooking dinners at the age of 4.1._____________________ favourite dish: 4.2. ____________ with _______________________ plans for the future:4.3. ____________________________for kids dream job: 4.4. __________________

Słuchanie – przykład zadania otwartego. Zadanie 5. (0–3) Usłyszysz dwukrotnie rady dotyczące pakowania bagażu przed wyjazdem. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu odpowiedz krótko na pytania 5.1.–5.3. Na pytania należy odpowiedzieć w języku angielskim. 5.1.What should you check before packing? _____________________________________________________ 5.2. Where in the suitcase should the rolled items go? ____________________________________________________ 5.3.What things should you put inside your shoes?

Znajomość funkcji językowych - krótki tekst lub materiał obrazkowy - krótkie (jedno-, dwuzdaniowe) wypowiedzi, 1. Zadania zamknięte: wybór wielokrotny dobieranie 2. Zadania otwarte: zadanie z luką/lukami

Znajomość funkcji językowych – przykład zadania otwartego. Zadanie 8. (0–2) Uzupełnij dialogi 8.1.–8.2. Wpisz w każdą lukę brakujący fragment wypowiedzi, tak aby otrzymać spójne i logiczne teksty. Luki należy uzupełnić w języku angielskim. 8.1. X:Can you come to see me tonight? Y:____________________. I’m too busy. 8.2. X:Mark, ____________________? Y:From Liverpool. And you? X:I live in Cracow.

Znajomość funkcji językowych – przykład zadania otwartego.

Znajomość funkcji językowych – przykład zadania otwartego. Zadanie 10. (0–3) Uzupełnij dialog. Wpisz w każdą lukę (10.1.–10.3.) brakujący fragment wypowiedzi, tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Wykorzystaj wyrazy podane w nawiasie, ale nie zmieniaj ich formy. Luki należy uzupełnić w języku angielskim. X: I’m going to The Reds’ concert with Mary this weekend! Y:Really? They are my favourite band! 10.1. (go) _______________________? X:I’m afraid not. The tickets have already sold out and I have only one. Y: What a pity! X: Listen! I have an idea. Why 10.2.(ask) _____________________________ Mary to give you her ticket? Y: Do you think she will agree? X: Well, she might. She’s not a great fan of The Reds. Y: So there’s a chance. I 10.3.(call) _________________________________ her right now. X: I think you have to wait. She’s still at school.

Rozumienie tekstów pisanych Typy zadań: 1. Zadania zamknięte: wybór wielokrotny dobieranie 2. Zadania otwarte: zadanie z luką/lukami odpowiedzi na pytania

Rozumienie tekstów pisanych – przykłady zadań.

Rozumienie tekstów pisanych – przykłady zadań.

Rozumienie tekstów pisanych – przykłady zadań.

Rozumienie tekstów pisanych – przykłady zadań.

Znajomość środków językowych Typy zadań: 1. Zdania zamknięte: wybór wielokrotny dobieranie 2. Zadania otwarte: zadanie z luką/lukami parafraza zdań tłumaczenie fragmentów zdań na język obcy układanie fragmentów zdań z podanych elementów leksykalnych

Znajomość środków językowych – przykład zadania otwartego. Zadanie 22. (0–2) Przetłumacz na język angielski fragmenty podane w nawiasach, tak aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy. 22.1. Who is (najgorszym)_____________________ singer in this band? 22.2.How much money(potrzebujesz)______________ for the tickets?

Znajomość środków językowych – przykład zadania otwartego.

Znajomość środków językowych – przykład zadania otwartego. Zadanie 23. (0–2) Uzupełnij zdania 23.1.–23.2. Wykorzystaj w odpowiedniej formie wyrazy podane w nawiasach. Nie należy zmieniać kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast –jeśli jest to konieczne – dodać inne wyrazy, tak aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyrazy już podane. 23.1. He (arrive / five / minute) ____________________________________________ ago. 23.2. Come to see me in the afternoon.I (want / tell)______________________________ you something important.

Znajomość środków językowych – przykład zadania otwartego. Zadanie 24. (0–2) Wykorzystując wyrazy podane drukowanymi literami, uzupełnij każde zdanie z luką, tak aby zachować sens zdania wyjściowego (24.1.–24.2.). Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! Nie zmieniaj formy podanych wyrazów. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyraz już podany. 24.1.There aren’t any skateparks in my area. NO There __________________________________________ in my area. 24.2. She has dancing lessons on Mondays and Wednesdays. TWICE She has dancing lessons ______________________________.

Wypowiedź pisemna Zadanie polega na napisaniu krótkiego tekstu informacyjnego z elementami opisu, opowiadania, zaproszenia, wyrażania i uzasadniania opinii itp., zgodnie ze wskazówkami podanymi w poleceniu. Rodzaj wypowiedzi - notatka, ogłoszenie, zaproszenie, wiadomość, e-mail, wpis na blogu Długość - 50–120 wyrazów

Wypowiedź pisemna – przykład zadania.

Opracowano na podstawie: Informatora o egzaminie ósmoklasisty z języka angielskiego od roku szkolnego 2018 / 2019 (CKE)