w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
Młodzieżowa przedsiębiorczość
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Realizacja programu rozwojowego
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
POKL Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Zapis prezentacji:

w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa Realizacja projektu pt. „Wzrost kompetencji zawodowych w dziedzinie mechanizacji i agrotroniki szansą na rozwój nowoczesnego rolnictwa” w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Leśnej Podlaskiej.

Projekt realizowany w ramach programu Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014 – 2020. Erasmus+ sektor: Kształcenie i szkolenia zawodowe, Akcja 1: Mobilność Edukacyjna.

Cele projektu: zorganizowanie zagranicznych staży zawodowych dla młodzieży, szkolenie i zdobywanie praktycznego doświadczenia zawodowego przez uczestników projektu, połączenie teorii z praktyką, czyli wzmacnianie więzi między światem edukacji i pracy.

Szkolnym koordynatorem projektu jest pani Beata Kalwarczyk-Warpas - wicedyrektor ZSCKR im. W. Witosa w Leśnej Podlaskiej

W celu przeprowadzenia naboru uczniów na wyjazd powołano komisję rekrutacyjną w składzie: mgr Radosław Klekot – dyrektor ZSCKR w Leśnej Podlaskiej mgr Beata Kalwarczyk – Warpas – koordynator projektu mgr Patrycja Walczuk – nauczyciel języka angielskiego mgr inż. Monika Stasiuk – nauczyciel przedmiotów zawodowych

Opracowano regulamin rekrutacji i formularz aplikacyjny: średnia ocen z języka angielskiego, średnia ocen z przedmiotów zawodowych, ocena zachowania, zaangażowanie w życie szkoły i klasy, udział w konkursach, olimpiadach i zawodach sportowych.

12 lutego 2018 roku zorganizowane zostało zebranie z uczniami szkoły, podczas którego zapoznano młodzież z regulaminem rekrutacji oraz omówiono kryteria naboru.  

Zgodnie z regulaminem osoby  zainteresowane wyjazdem  na staż zawodowy na Węgry miały obowiązek złożyć  formularze aplikacyjne w terminie do 28 lutego 2018roku.

Komisja Rekrutacyjna wybrała grupę 38 uczniów (30 osób z grupy podstawowej i 8 osób rezerwowych).

Przygotowanie językowe, kulturowe oraz pedagogiczne. Od 9 kwietnia 2018 roku rozpoczęła się realizacja zajęć o charakterze pedagogicznym, kulturowym oraz językowym. Celem prowadzonych zajęć było jak najlepsze przygotowanie młodzieży do odbycia stażu zawodowego zagranicą.

Harmonogram przygotowania uwzględniał: 40 godz. zajęć z języka angielskiego, 25 godz. zajęć przygotowania kulturowego, 10 godz. zajęć przygotowania pedagogicznego.

Cele przygotowania: doskonalenie umiejętności komunikowania się oraz posługiwania się słownictwem  zawodowym w języku angielskim, poznanie regionu, w którym uczniowie mieli odbywać staż, jego historii, geografii i tradycji, rozwijanie kluczowych umiejętności interpersonalnych niezbędnych podczas stażu.

W celu efektywnej realizacji zajęć z funduszy projektu zakupiono pomoce dydaktyczne.

W terminach 25.05.2018 r. oraz 06.09.2018 r. odbyły się  spotkania organizacyjne z rodzicami uczniów zakwalifikowanych na wyjazdy na Węgry i uczestnikami projektu: cele i założenia projektu, harmonogram 2-tygodniowego stażu zawodowego, informacje dotyczące przejazdu i ubezpieczenia, planowany wyjazd i miejsca pobytu.

Staż zawodowy młodzieży na Węgrzech – 2 wyjazdy: - 03. 06. 2018r. -16 Staż zawodowy młodzieży na Węgrzech – 2 wyjazdy: - 03.06.2018r.-16.06.2018r. (15 osób) - 09.09.2018r.-22.09.2018r. (15 osób)

Uczniowie odbywali staż zawodowy w specjalistycznych gospodarstwach rolnych współpracujących ze Szkołą Rolniczą Bethlen Gabor na Węgrzech, specjalizujących się w produkcji roślinnej i zwierzęcej.

Świadectwem zdobytych umiejętności podczas stażu jest dokument Europass Mobilność honorowany przez pracodawców w krajach Unii Europejskiej.

Czy warto było wziąć udział w projekcie??? TAK  NIE 

Uczniowie uczestniczyli w ciekawej formie edukacyjnej. Zostali wyposażeni w zasób nowej wiedzy, Zweryfikowali swoją wiedzę szkolną oraz swoje umiejętności z oczekiwaniami rynku pracy. Rozwinęli swoje umiejętności niezbędne. w dorosłym życiu, takie jak: praca w zespole, rozwiązywanie problemów, planowanie. Wzmocnili swój własny wizerunek. Zawarli nowe znajomości. Zwiedzili nowe i ciekawe miejsca.

Dziękujemy za uwagę.