Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Irena Kisielewska
Advertisements

Województwo Podkarpackie
Jak zapanować nad rozliczeniem…
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Departament Polityki Społecznej; „Lubuska Akademia NGO”
UW-BPK 1 AUDYT W 5 PR UE – DOŚWIADCZENIA UW 8 czerwca 2004 KPK Uniwersytet Warszawski BPK.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zasady finansowania Programu Operacyjnego.
Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL /12.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Dotacje działalność pożytku publicznego
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Realizacja zadań publicznych zlecanych podmiotom pozarządowym Radom 1
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Konsultacje Planu Działania Sekretariatu Regionalnego KSOW Województwa Kujawsko-Pomorskiego Przysiek, 19 grudnia 2013 r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
dgdgdgd Partnerstwa strategiczne Edukacja szkolna Akcja 2
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Raport obrotów - wzór Służy do sprawdzenia czy wszystkie dokumenty są w systemie (np. zwroty, przerzuty) Aby spełniał swe zadanie – musi być uzupełniany.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Kwalifikowalność wydatków.
Sprawozdawczość roczna w jednostce budżetowej wybrane aspekty Katarzyna Michalak.
Pomoc publiczna w projektach – podsumowanie z dnia pierwszego WST PL-SK.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
KONTROLA PROJEKTU MÓJ PIERWSZY BIZNES Projekt „Mój pierwszy biznes” realizowany jest przez Zespół Szkół Handlowych w Poznaniu i polega na prowadzeniu zajęć.
Zasady tworzenia budżetu projektu Szkolenie pracowników administracyjnych w ochronie zdrowia DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH MINISTERSTWO ZDROWIA Warszawa,
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność rozliczanych w ramach POWER Kielce 4 października
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Założenia dotyczące zasad kwalifikowalności wydatków w projektach realizowanych w ramach EFS w perspektywie finansowej
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Kartoteki Kartoteki – bazy danych: Kartoteki predefiniowane:
Praktyczne aspekty dotyczące rozliczania wniosków o płatność
DZIAŁAJ Lokalnie 2017 Gostyń, 4lipca 2017 roku..
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 6. 1
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 4
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 6. 3
Warunki finansowe RPWM IZ /17
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków Rzeszów, 25 kwiecień 2018 r.

Zestawienie dokumentów księgowych Numery i nazwy działań powinny kolejnością odpowiadać numerom i nazwom działań wskazanym w Szczegółowym budżecie projektu.

Zestawienie dokumentów księgowych Uwaga: W wynagrodzeniu na podstawie umowy o pracę kwota brutto = kwota netto.

Zestawienie dokumentów księgowych

Zestawienie dokumentów księgowych Jeśli dokument księgowy dotyczy więcej niż tylko jednego działania, to w Zestawieniu dokumentów księgowych należy wpisać całe kwoty wskazane w tym dokumencie, natomiast kwoty dotyczące danego działania należy wyszczególnić w kolumnach Kwota wydatków kwalifikowalnych.

Rozliczenie ze względu na źródło finansowania

Rozliczenie transz dotacji Kwota dotacji zgodnie z umową i Szczegółowym budżetem projektu Kwota dotacji z Zestawienia dokumentów księgowych (tylko wydatki bieżące są kwalifikowalne)

Szczegółowy budżet projektu Terminy realizacji w Szczegółowym budżecie projektu powinny być dostosowane do faktycznych terminów poniesienia wydatków wskazanych w Zestawieniu dokumentów księgowych.

Wzór opisu dokumentu księgowego: Opis do faktury/ rachunku: nr……... z dnia ……. Faktura do umowy nr ………………. z dnia ……. zawartej z …… Nazwa zadania:……………………... Numer/nazwa działania: ……………( zgodnie z budżetem projektu) Dotyczy: …………………………….(opis wydatku, z którego wynika jego związek z projektem) Zadanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 – 2020 oraz z Budżetu Państwa, w ramach umowy nr ……………. z dnia …………… Kwota wydatku brutto:……………… w tym VAT….. W tym wydatki kwalifikowalne: ……………… w tym VAT ...... Klasyfikacja budżetowa: Dział 750 Rozdział 75095 §2008 Nr zadania:…- kwota (FS - 85% kwoty dotacji):…. Dział 750 Rozdział 75095 §2009 Nr zadania:…- kwota (BP - 15% kwoty dotacji):…. Dział 750 Rozdział 75095 §2009 Nr zadania:…- kwota (wkład własny – 10% kwoty wydatków kwalifikowalnych):…. Łącznie koszty brutto:……………. Forma płatności: ………………………....... Data sporządzenia: ………………………... Podpis: ……………………………………….

Dodatkowe uwagi W Sprawozdaniu merytorycznym w opisie stanu realizacji działania dotyczącego cateringu należy wpisać dla ilu osób zamówiony był catering aby możliwe było obliczenie kosztu jednostkowego, który nie może być większy niż 30 zł/osobę. W Sprawozdaniu merytorycznym w opisie stanu realizacji działania dotyczącego wynagrodzenia koordynatora, jeśli wynagrodzenie występuje na podstawie umowy o pracę należy zamieścić zapis, że zaangażowanie koordynatora nie przekroczyło ¼ etatu. Jeśli wynagrodzenie koordynatora występuje na podstawie umowy cywilnoprawnej, stawka jednostkowa nie może wynosić więcej niż 1200 PLN/m-c.

Dodatkowe uwagi Data zakończenia kontroli przez biegłego rewidenta nie może być wcześniejsza niż data zakończenia okresu sprawozdawczego i poniesienia ostatniego wydatku. Wszystkie kwoty oraz inne informacje np. okres sprawozdawczy wykazane w Protokole biegłego rewidenta muszą być zgodne z danymi wykazanymi w załącznikach do sprawozdania. Nie należy zostawiać pustych pól, jeśli nie ma żadnych wartości powinno być wpisane „0”. Kopie dokumentów finansowo-księgowych przekazywane są do UMWP na wyraźne żądanie!

Dziękuję za uwagę