DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w warunkach MOW Zadania dyrektora, organizacja pracy zespołów, opracowywania IPET Wydział Specjalnych Potrzeb.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
SOSW jest placówką przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Szkoła Podstawowa Specjalna.
Akty prawne opublikowane
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
Bielski Model Doradztwa Zawodowego

ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Programy nauczania.
Organizacja Kuratorium Oświaty
UCZEŃ OBJĘTY KSZTAŁCENIEM SPECJALNYM – PRAWIDŁOWE ODCZYTYWANIE ORZECZEŃ I OPINII PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NA POTRZEBY SIO OPRACOWAŁY:
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
Autor: Marzenna Czarnocka
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Podstawa prawna : ROZPORZĄDZENIE.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Dokumentacja przebiegu nauczania
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Dokumentacja szkolna w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z SPT W NOWOGARDZIE
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w systemie oświaty w świetle zmian prawnych i finansowych Warszawa, kwiecień 2018 r. Opracowanie: Emilia.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
ZEBRANIE DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY 2018/2019 Rybnik dn
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zmiany w systemie szkolnym a doradztwo zawodowe
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNYCH
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI

Miejski system kształcenia Przedszkola 8-letnie Szkoły Podstawowe 4-letnie Licea Ogólnokształcące 5-letnie Technika 3-letnie Branżowe Szkoły I Stopnia 3-letnie Szkoły Specjalne Przysposabiające do Pracy 2-letnie Branżowe Szkoły II Stopnia Szkoły Policealne

Możliwości wsparcia uczniów w systemie oświaty Odroczenie realizacji obowiązku szkolnego Kształcenie specjalne Zajęcia rewalidacyjne Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze Indywidualne roczne przygotowanie przedszkolne, indywidualne nauczanie

Podstawy prawne (stan na 19.12.2018 r.) Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2018 poz. 996, 1000, 1290, 1669 i 2245) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. 2017 poz. 60) Art.. 1 UPO prawo dzieci i młodzieży do kształcenia, wychowania i opieki, odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju; wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny; dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów, a także możliwość korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej; możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół przez dzieci i młodzież niepełnosprawną, niedostosowaną społecznie i zagrożoną niedostosowaniem społecznym, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami; opieka nad uczniami niepełnosprawnymi przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych; opiekę nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwianie realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia szkoły każdego typu w skróconym czasie;

Podstawy prawne Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2017 poz. 1591) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. 2017 poz. 1578) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz.U. 2017 poz. 1616) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U.2017 poz. 1743)

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną wynika m.in.: z niepełnosprawności; z niedostosowania społecznego; z zagrożenia niedostosowaniem społecznym; z zaburzeń zachowania lub emocji; ze szczególnych uzdolnień; ze specyficznych trudności w uczeniu się; z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych; z choroby przewlekłej; z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych; z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi; z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej: Klasy terapeutyczne; Zajęcia rozwijające uzdolnienia; Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się; Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze; Zajęcia specjalistyczne: - korekcyjno-kompensacyjne, - logopedyczne, - rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, - inne zajęcia o charakterze terapeutycznym; Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu – w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych; Zindywidualizowana ścieżka kształcenia; Porady i konsultacje; Warsztaty Godzina zajęć organizowanych w ramach pomocy psychologicznopedagogicznej trwa 45 minut

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowana dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do przedszkola lub szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia, nie mogą realizować wszystkich zajęć wychowania przedszkolnego lub zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem przedszkolnym lub szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych

Zindywidualizowanej ścieżki nie organizuje się dla: uczniów objętych kształceniem specjalnym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy; uczniów objętych indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym albo indywidualnym nauczaniem zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 127 ust. 20 ustawy.

Kształcenie specjalne organizuje się: Rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie Kształcenie specjalne organizuje się: dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych: niesłyszących; słabo słyszących; niewidomych; słabo widzących; z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją; z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym; z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera; z niepełnosprawnościami sprzężonymi. dla dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym 10 10

Orzeczenia i opinie wydawane przez: zespół orzekający PPP nr 18 (www.ppp18war.home.pl) zespół orzekający PPP nr 19 (www.ppp19.eu) zespół orzekający specjalistycznych PPP : PPP nr 7 (www.ppp7.pl) – w przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu PP TOP (www.poradnia-top.pl) - w przypadku wad wzroku i wad słuchu zawierają: diagnozę oraz szczegółowe określenie potrzeb edukacyjnych dziecka wraz ze wskazaniem jaki rodzaj edukacji jest dla niego najbardziej odpowiedni

DZIECKO O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Placówki służby zdrowia: Bilanse, badania stanu zdrowia – diagnozy medyczne i leczenie. Informacje o stanie zdrowia dziecka dla specjalistów poradni psychologiczno - pedagogicznych Rodzice: Zgłaszanie dzieci na badania do PPP. Dostarczanie orzeczeń i opinii do placówki oświatowej. Realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniach i opiniach. Współpraca z placówką oświatową. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna: Badanie i diagnoza rozwoju dziecka Wydawanie orzeczeń i opinii Prowadzenie zajęć specjalistycznych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami Prowadzenie zajęć dla rodziców Pomoc doradcy zawodowego w planowaniu kariery szkolnej i zawodowej Poradnie Specjalistyczne: Diagnoza, wydawanie orzeczeń, prowadzenie zajęć dla dzieci z autyzmem, słabo widzących, niewidomych, słabo słyszących i niesłyszących. Organizowanie szkoleń dla nauczycieli, wolontariuszy. Wspieranie rodziców. Przedszkola i szkoły: Realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniach i opiniach PPP. Dostosowanie wymagań edukacyjnych i programowych, metod nauczania oraz oceniania. Zorganizowanie pomocy nauczycieli specjalistów (pedagoga specjalnego, logopedy, reedukatora, psychologa, terapeuty SI). Zapewnienie opieki nauczycieli wspierających i asystentów. Wydział Oświaty i Wychowania Rozpoznawanie potrzeb dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wspieranie placówek oświatowych i rodziców. Koordynacja działań. Organizacja dowozu dzieci z niepełnosprawnością. Partnerzy: Ośrodek Rozwoju Edukacji; WCIES i MSCDN; Szkoły wyższe; Kuratorium Oświaty; wydawnictwa pedagogiczne; Ośrodki szkoleniowe; Organizacje pozarządowe. Ośrodek Pomocy Społecznej: Pomoc rodzinie. Współpraca z instytucjami

Tworzenie spójnego systemu pomocy dzieciom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego jest celem działania Dzielnicowego Centrum Integracji. Do głównych zadań DCI należy diagnozowanie problemów dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych zamieszkałych na terenie dzielnicy, pomoc rodzicom w wyborze jak najlepszej formy kształcenia dziecka zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz koordynowanie przyjęć do oddziałów integracyjnych w przedszkolu/szkole. Rodzice/opiekunowie dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz nauczyciele przedszkoli i szkół w Dzielnicowym Centrum Integracji mogą uzyskać wsparcie i niezbędne informacje.

Kształcenie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka(WWR) Przedszkole Specjalne nr 213 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 18 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 19 Przedszkola Przedszkola Ogólnodostępne Przedszkole Integracyjne nr 394 Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 412 Szkoły Podstawowe Szkoły Podstawowe Ogólnodostępne Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 318 z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi nr 330 nr 343 Liceum Ogólnokształcące LXIII Liceum Ogólnokształcące prowadzące oddziały integracyjne

Kształcenie uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym może być prowadzone do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy: 20. rok życia - w przypadku szkoły podstawowej; 24. rok życia - w przypadku szkoły ponadpodstawowej. Bezpłatny dowóz do: najbliższego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, innej formy wychowania przedszkolnego lub ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego – w przypadku dzieci niepełnosprawnych: 5-letnim i 6-letnim oraz którym odroczono spełnianie obowiązku szkolnego; najbliższej szkoły podstawowej – uczniom objętym kształceniem specjalnym; najbliższej szkoły ponadpodstawowej – uczniom z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – także do najbliższej szkoły ponadpodstawowej, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy 21. rok życia; ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego, który nie musi być najbliższy miejscu zamieszkania dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna – do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 24. rok życia; dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim – do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 25. rok życia. 15 15

Kształcenie specjalne Zajęcia rewalidacyjne Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Zajęcia edukacyjne – realizacja podstawy programowej

Proces organizacji kształcenia specjalnego Zespół orzekający publicznej poradni psychologicznopedagogicznej wydaje orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Dyrektor organizuje proces kształcenia specjalnego Nauczyciele, specjaliści, rodzice realizują kształcenie specjalne

Prawa ucznia objętego kształceniem specjalnym Podręczniki prawo do odpowiednio dostosowanego podręcznika; uczeń powinien zapoznawać się z tymi samymi treściami, zdobywać te same umiejętności, co jego koledzy. adaptacje podręczników szkolnych i książek pomocniczych, dostosowane do potrzeb uczniów niewidomych, słabowidzących i niesłyszących: http://adaptacje.ore.edu.pl/index.php https://cke.gov.pl/

przygotowanie odrębnych arkuszy egzaminacyjnych i zasad oceniania, Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego w warunkach i formie dostosowanych do rodzaju niepełnosprawności na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, np. : przygotowanie odrębnych arkuszy egzaminacyjnych i zasad oceniania, zapewnienie odpowiedniego miejsca pracy, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, obecność i pomoc nauczyciela wspomagającego w czasie egzaminu, wydłużenie czasu pracy.

Przedszkola i szkoły Dyrektor placówki edukacyjnej zapewnia uczniowi, we współpracy z organem prowadzącym placówkę, warunki do realizacji IPET. Realizują zalecenia zawarte w orzeczeniach i opiniach PPP tworząc Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne (IPET) we współpracy nauczycieli i specjalistów placówek, poradni psychologiczno-pedagogicznych i rodziców.

KSZTAŁCENIE SPECJALNE Zadania szkoły realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego warunki do nauki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne zajęcia specjalistyczne inne zajęcia, w szczególności zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne integracja uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z uczniami pełnosprawnymi przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym KSZTAŁCENIE SPECJALNE

Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia Zalecenia w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego IPET oferta szkoły/placówki porozumienie i kontrakt z rodzicami dziecka niepełnosprawnego pokazanie, jak szkoła/placówka obejmuje opieką ucznia niepełnosprawnego i jego rodziców narzędzie pracy z uczniem opisuje rodzaj i sposób dostosowania warunków organizacji kształcenia specjalnego z wykorzystaniem technologii wspomagających kształcenie.

Rehabilitacja ruchowa Jednostki systemu oświaty nie posiadają stosownych uprawnień do realizacji zadań z zakresu opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą. Pomoc specjalistyczna zapewniana dzieciom i młodzieży w systemie oświaty udzielana jest przez nauczycieli i specjalistów posiadających przygotowanie pedagogiczne i psychologiczne. Do zadań ww. specjalistów nie należy wykonywanie zabiegów medycznych, w tym rehabilitacji medycznej. Rehabilitacja ruchowa ucznia niepełnosprawnego (w zakresie kompetencji jednostki systemu oświaty) może być prowadzona podczas zajęć rewalidacyjnych, jeśli taka potrzeba ucznia zostanie określona w indywidualnym programie edukacyjnoterapeutycznym. Rehabilitacja ruchowa

Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne: - PPP nr 18 ul. Koncertowa 4, tel. 22 643 78 08 https://ppp18war.home.pl/ - PPP nr 19 ul. Migdałowa 4 lok. 46 tel. 22 648 68 37 http://ppp19.eu/

Przedszkola: Przedszkole Integracyjne nr 394 ul. Teligi 1, tel. 22 641 52 16 https://p394.szkolnastrona.pl/ - Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 412 ul. Pála Telekiego 8, tel. 22 544 06 50 https://przedszkole412.edupage.org/ - Przedszkole Specjalne nr 213 ul.Teligi 1, tel. 22 643 75 59 http://www.ps213.szkolna.net/

Szkoły Podstawowe: Liceum Ogólnokształcące: -Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 318 ul. Teligi 3, tel. 641 52 38 https://sp318warszawa.edupage.org/ - Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 330 ul. Mandarynki 1, tel. 22 648 79 29, 648 41 64 http://www.sp330.waw.pl/ - Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi nr 343 Ul. Kopcińskiego 7, tel. 644 37 23, 643 84 54 http://sp343.edu.pl/ Liceum Ogólnokształcące: LXIII Liceum Ogólnokształcące im. Lajosa Kossutha ul. Hirszfelda 11, tel. 22 643 10 77, 644 5445 http://liceum63.edu.pl/

e-mail : ppp19@edu.um.warszawa.pl dyżur : poniedziałek 14.00-18.00 Koordynator Dzielnicowego Centrum Integracji w Dzielnicy Ursynów: Beata Mierzejewska Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 19 ul. Migdałowa 4 lok. 46 telefon 22 648 68 37 e-mail :  ppp19@edu.um.warszawa.pl dyżur : poniedziałek 14.00-18.00 Zastępca Koordynatora Dzielnicowego Centrum Integracji w Dzielnicy Ursynów: Magdalena Gogacz Główny Specjalista w Wydziale Oświaty i Wychowania al. Komisji Edukacji Narodowej 61, pokój nr 533 telefon 22 443 72 16 e-mail: mgogacz@ursynow.pl dyżur: piątek 8.00-12.00 Źródło: MEN, ORE, Kuratorium Oświaty w Katowicach